Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-12, 10:54
  #1
Medlem
tempeZZts avatar
När man klickar på ett användarnamn får man upp följande meny:
- Visa allmän profil
- Skicka ett privat meddelande till X
- Hitta fler inlägg av X
- Hitta alla inlägg av X i detta ämne
- Lägg till X på din kompislista

Går man sedan in på profilen så finns även alternativet "Hitta ämnen startade av X" med. Detta alternativ tycker jag även borde finnas i den första menyn då det i alla fall för min del är det som används mest.

Gäller det utrymmesskäl kan alternativet i så fall gärna ersätta "Lägg till X på din kompislista".
__________________
Senast redigerad av tempeZZt 2018-12-12 kl. 11:45.
Citera
2018-12-12, 14:57
  #2
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
När man klickar på ett användarnamn får man upp följande meny:
- Visa allmän profil
- Skicka ett privat meddelande till X
- Hitta fler inlägg av X
- Hitta alla inlägg av X i detta ämne
- Lägg till X på din kompislista

Går man sedan in på profilen så finns även alternativet "Hitta ämnen startade av X" med. Detta alternativ tycker jag även borde finnas i den första menyn då det i alla fall för min del är det som används mest.

Gäller det utrymmesskäl kan alternativet i så fall gärna ersätta "Lägg till X på din kompislista".

Utmärkt idé! Jag har också tänkt på det!
Citera
2018-12-12, 22:39
  #3
Medlem
TS är förvisso notoriskt dryg, men jag håller med om förslaget. Vore bättre än den där kategorin om att "lägga till x i din kompislista", eller vad det är, och som jag inte ens vet vad fan det är till för.

Man sparar förvisso bara ett klick (eller är det två?). Men som man säger, ett klick är ett klick.

Ett fint förslag av dig Tempen!
Citera
2018-12-13, 07:36
  #4
Medlem
Verkar som ett bra förslag. Det får nog plats, även om inget annat tas bort.
Citera
2020-11-13, 14:59
  #5
Medlem
Trollfeeders avatar
Det här är fortfarande en bra idé anno 2020.
Citera
2020-11-13, 15:58
  #6
Avstängd
Radjaidjahs avatar
Tycker också det är en bra idé, kanske kan tyckas onödigt men det trollas ju ganska friskt på forumet vilket är särskilt jobbigt när trollen letar sig in på lite mer seriösa forumdelar t ex psykisk hälsa... innan man bestämmer sig för att ta tid på sig att försöka hjälpa någon så underlättar det om man snabbt kan se att TS inte är ett notoriskt troll och det kan man ofta fastställa genom att se tidigare trådstartarhistorik.

Alltså:

TS skapar en tråd.
Man vill hjälpa TS, men är osäker på om han trollar.
Man klickar på TS och ser direkt att han startat 28 trådar tidigare, varav hälften hamnat i papperskorgen.
Man avstår från att svara TS och väljer att lägga sin tid på att hjälpa nån som behöver det - på riktigt.
Citera
2021-02-05, 19:05
  #7
Medlem
tempeZZts avatar
Lyfter den här tråden med en försynt fråga om något händer i ämnet eller ens funderas på?

Det är ju positiv respons överlag om förslaget.
Citera
2021-03-18, 13:31
  #8
Medlem
Sternensoldats avatar
Vill minnas att precis den genvägen stod att finna där tidigare (ca. 10 år sedan) men det kanske är jag som helt missminner mig? Håller med övriga skribenter att det är en praktisk funktion.

OffT: Varför kan jag inte lägga till signatur genom min kontrollpanel? Krävs x antal inlägg eller dylikt först? Aldrig haft problem med det förut.
Citera
2021-03-18, 14:29
  #9
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sternensoldat
OffT: Varför kan jag inte lägga till signatur genom min kontrollpanel? Krävs x antal inlägg eller dylikt först? Aldrig haft problem med det förut.
Se (FB) Signaturer visas bara för inloggade
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback