Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-12, 15:37
  #13
Medlem
Som komplement till tidigare tips vill jag nämna denna oväntat korta lista: https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...st_of_all_time
Citera
2018-12-12, 15:38
  #14
Medlem
Pastellfisks avatar
Nu är det inget boktips men om du vill läsa lite mer aktivt skulle jag rekommendera att du stryker under/över (beroende på penna) stycken, meningar och så vidare för att kunna hitta det lättare om du exempelvis argumenterar eller funderar på något. Det kan vara citat, bärande argument eller stycken som berör

Det är såklart inget man gör i fina utgåvor av böcker men sitter du på en pocket så är den till för att användas. Jag håller på med en bok just nu och har gulpenna bredvid mig hela tiden.
Citera
2018-12-12, 17:32
  #15
Medlem
FrkCitrusLimons avatar
Återigen, tack! Jag kollar upp och skriver ner alla tips

Pastellfisk, jag gjorde något liknande med de två böckerna jag har nämnde i OP, dock inte lika ingående. Jag skrev en egen sammanfattning av boken, hur jag upplevde den och några meningar som fastnade. Jag hade tänkt göra liknande för de böcker jag läser i framtiden, vill inte lägga ner massvis med tid på att läsa böcker bara för att glömma bort allt.
Jag hade gärna strykt under stycken och märkt ut sidor i böckerna, men jag vet inte om jag faktiskt kommer att köpa alla böcker jag har tänkt läsa, det hade dock varit något, att ha som ett eget litet bibliotek fyllt med läsvärda böcker där allting finns utmärkt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback