Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-12-12, 15:00
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du fattar att MÖ var liksom hela mänsklighetens pärla innan islam. Det var gudomliga matematiker, astronomer, filosofer med många andra. Med islam dog allt och det är som var på tusentalet fortsatt i MÖ idag. Jag säger att det inte var något vidare.

Diverse pseudiointellektuella tänkare som hade goda intentioner har förvandlat västerlandet till skit.

Dessa tänkare, filosofer och vetenskapsmän i MÖ som du pratar om försvann inte i och med islam utan uppkom snarare med islam och försvann någon gång på medeltiden vid tiden för mongolinvasionen och korstågen.

Höjdpunkten för den arabiska civilisationen, utvecklingen var någon gång från islams införande till tiden för mongolinvasionen och korstågen, men inte före islams införande.
__________________
Senast redigerad av niobium 2018-12-12 kl. 15:06.
Citera
2018-12-12, 15:10
  #26
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Det viktigaste i den svenska mannens liv numera verkar vara att prata om bögar och transors rättigheter. Han springer runt i klänning och kjol och pratar om mångfald. De svenska kvinnorna gör narr av honom och han får inget sex. Han har lika mycket ryggrad som en liten mus, en riktig fegis som inte verkar ha någon stolthet kvar.

Här är den svenska mannen år 2018 i ett nötskal: https://i.pinimg.com/236x/71/c8/03/7...d15dcab147.jpg

Den svenska mannen har aldrig legat sämre till, och inget pekar på att det kommer bli bättre i framtiden.

Detta må låta extremt men är islam det enda som kan rädda den svenska mannen? Konverterar han till islam så löses mer eller mindre alla ovannämnda problem omedelbart, och han kan börja ta tillbaka sin manlighet och stolthet.

Tankar?

Mina tankar är att du drar alla svenskar över en kam, du dömer alla samtidigt pga en enda persons val, vilket inte är rätt. Huvuddelen av svenskarna är familjära, med arbete och barn, så de har fullt upp med sina liv. De som förespråkar islam är ofta osäkra människor, människor utan rotfäste. Svensken är fredlig och stabil, varför skulle den behöva en massa floskler och osanningar ? Dessutom är Sverige kristet i grunden, och det är utifrån kristendomen vi har vår almanacka.. vi klarar oss bra.

Låt islamister ha sin tro och leva sina liv för sig själva, men kom inte och säg att svenskar skall påverkas av deras galenskap.. en liten promille gör det. Resten accepterar det men bryr är inte intresserade, och en del hatar det. Det man glömmer bort är alla muslimer som konverterar till kristendomen, det skrivs det minsann inte om !

Den sanna räddningen för varje människa är Jesus Kristus.
Citera
2018-12-12, 17:02
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
Låt islamister ha sin tro och leva sina liv för sig själva, men kom inte och säg att svenskar skall påverkas av deras galenskap.. en liten promille gör det. Resten accepterar det men bryr är inte intresserade, och en del hatar det. Det man glömmer bort är alla muslimer som konverterar till kristendomen, det skrivs det minsann inte om !

Den sanna räddningen för varje människa är Jesus Kristus.

Kristendomen verkar inte funka så bra, för verkligheten handlar om inte om att vara maximalt mesig och skänka bort sina tillgångar som kristendomen förespråkar utan tvärt om om att se till sin överlevnad och egenintresse. Det är huvudlös "godhet" och kristet tänkande som har förstört det svenska samhället. Vikingarna borde ha skjutit pilar på den första kristne som satte sin fot här precis som infödingarna gör på andamanerna.
Citera
2018-12-12, 19:14
  #28
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du fattar att MÖ var liksom hela mänsklighetens pärla innan islam. Det var gudomliga matematiker, astronomer, filosofer med många andra. Med islam dog allt och det är som var på tusentalet fortsatt i MÖ idag. Jag säger att det inte var något vidare.
Jag tror du tänker på Indien. De andra tog det mesta därifrån.

Nej, jag är helt enig med dig. Poängen är inte att vi ska utvecklas, i mitt resonemang, utan överleva som ras.
Citera
2018-12-12, 19:16
  #29
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det du beskriver är ju exakt vad islam är i det långa loppet, fredens religion, men fred kan endast uppnås genom ett världsomfattande kalifat där islam är den enda religionen och sharia den enda lagen.
Exakt, men om du läser t ex Robert Wrights "Non Zero" så inser du snart att religioner etc är sätt att upprätthålla vad som annars är människans sanna natur, d v s krig.

Jag menar detta som en extrem lösning naturligtvis, men utifrån en memetisk princip som bevarar mänskligheten om än starkt lidande och bakåtsträvande
Citera
2018-12-14, 16:48
  #30
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Det TS beskriver är inte svenska män, utan män i Stockholm. Eventuellt andra storstäder också.


Fr allt beskriver TS den nordiska medelklassens gymnasiepojkar i första hand. Att sedan 75% av svenska män är som menlösa gymnasiepojkar, får väl anses vara en slump.

Som feminist ser jag mycket allvarligt på att vissa män inte vill vara underordnade oss kvinnor längre. Staten kanske måste inrätta en Feministpolis som håller upprorsmakarna i schack.
Citera
2018-12-14, 17:39
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Fr allt beskriver TS den nordiska medelklassens gymnasiepojkar i första hand. Att sedan 75% av svenska män är som menlösa gymnasiepojkar, får väl anses vara en slump.

Som feminist ser jag mycket allvarligt på att vissa män inte vill vara underordnade oss kvinnor längre. Staten kanske måste inrätta en Feministpolis som håller upprorsmakarna i schack.

Dina inlägg är komiska och jag tror inte du är en kvinna. Om svenska män skulle slutar för förfittade hens så kommer svenska kvinnor inklusive "feminister", tycka det är det är det bästa som har hänt dem under deras tillvaro på jorden.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback