Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-12, 02:02
  #1
Medlem
BossModes avatar
Var har ni eran gaming/dator hörna ? jag har nu flyttat ut och har min stationära dator i vardagsrummet. Men det är stort i vardagsrummet och känns trist och vara här av någon anledning. Jag har bara soffa , tv bänk och tv. Samt något litet bord framför soffan.

Känns som om det skulle vara mysigare att ha datorn i närheten av sängen i sovrummet. Bor i en 2a på 56 kvadratmeter. Bor ensam.

Hur har ni eran setup själv ?
Citera
2018-12-12, 02:07
  #2
Medlem
ruttenfimps avatar
Hade min setup i vardagsrummet när jag hade tjej då jag ofta störde på nätterna annars. Nära till tv oxå och det ser trevligare ut, lämpligt om man vill dra på musik om man har sällskap.

Såklart mysigt och ha i sovrummet oxå nära till säng och allt simpelt o dra på en rulle o ligga i sängen o glo.
Citera
2018-12-12, 03:44
  #3
Medlem
Millediablos avatar
Sängkammaren blir aldrig tyst om ngn använder datorn, för dom flesta negativt för sömnen.
Citera
2018-12-12, 07:06
  #4
Avstängd
JagBlirVansinnigs avatar
Min första lägenhet var en tvåa på typ 60 kvm så den borde likna din, jag hade min dator i vardagsrummet i ett hörn på ett lite mindre skrivbord men då hade jag fullmöblerat med en rätt så stor hörnsoffa, bord, tvbänk osv... det trivdes jag med.

Jag tycker du ska göra det som känns bäst för dig, fråga på flashback?
Testa dig fram ha datorn i vardagsrummet en vecka och nästa vecka i sovrummet, det är inga jättebestyr att flytta ett skrivbord och en datamaskin med tillbehör.
Citera
2018-12-12, 07:19
  #5
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Sängkammaren blir aldrig tyst om ngn använder datorn, för dom flesta negativt för sömnen.
Detta. I sovrummet ska man sova, inget annat(rent psykologiskt). Annars kan man paja sömnen - särskilt med skärmar.
Citera
2018-12-12, 07:29
  #6
Avstängd
JagBlirVansinnigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Detta. I sovrummet ska man sova, inget annat(rent psykologiskt). Annars kan man paja sömnen - särskilt med skärmar.

Det där är vad som skrivs i alla Aftonbladet artiklar men är väldigt individuellt, själv har jag sedan barnsben somnat framför TV´n skärmar av alla olika slag i många år, idag finner jag det mer rogivande att somna till en ljudbok eller pod men som sagt somnat i många år framför en ljussatt "skärm"

Idag kör jag blåljusfilter när jag kollar på film eller surfar i sängkammaren för jag tycker det är mer bekvämt för ögonen.
Citera
2018-12-12, 16:30
  #7
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagBlirVansinnig
Det där är vad som skrivs i alla Aftonbladet artiklar men är väldigt individuellt, själv har jag sedan barnsben somnat framför TV´n skärmar av alla olika slag i många år, idag finner jag det mer rogivande att somna till en ljudbok eller pod men som sagt somnat i många år framför en ljussatt "skärm"

Idag kör jag blåljusfilter när jag kollar på film eller surfar i sängkammaren för jag tycker det är mer bekvämt för ögonen.
Naturligtvis är det individuellt så det är uppenbart onödigt att påpeka. Om du däremot efterforskar lite så tror jag att du kommer bli förvånad över att det inte bara är Aftonbladet som pratar om att det inte är bra att "blanda ihop" rummet för sömn med annat. Till exempel är det dumt att ha kontoret i sovrummet och så vidare. Resten får du söka rätt på själv.

Varsågod.
Citera
2018-12-30, 11:23
  #8
Medlem
serubs avatar
Jag tycker det ser fult ut att ha datorn i vardagsrummet. Har du en gamingdator och bor ensam bör du försöka trycka in den i sovrummet eller någonstans där den inte syns, enligt mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback