Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-12, 13:00
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Du får ta reda på viket kort som sitter i datorn och sedan ladda hem drivrutinen från tillverkarens hemsida.

Det ska jag prova tack!
Citera
2018-12-12, 13:19
  #14
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanstenis
Hej idag bytte jag min hårddisk till en ssd i min laptop men nu funkar inte internet.. Datorn kan inte hitta några trådlösa nätverk och när jag väljer "skapa en ny anslutning.." i nätverks och delningscenter så kan jag inte välja trådlös, jag kan bara välja bredbandsanslutning och fjärranslutning. Det går att ansluta med en ethernetkabel men ja... Annars funkar routern bra.

Har det med att göra att jag bytte till ssd disk? Det borde ju inte ha med det att göra, datorn borde ju kunna hitta nätverket ändå ju.. Har suttit med det i 10-12 timmar nu och blir inte klok på det. Och ja givetvis har jag provat omstart av både dator och router tacksam för svar!

Du kom inte åt knappen som slår på och av wifi manuellt ? De flesta laptops har en liten "knapp" där man manuellt kan slå av och på wifi.´Min mor torkade av sin laptop och ringde och sa att hon inte hade wifi längre.. Hon hade råkat slå av det via en liten strömbrytare på framsidan.
Citera
2018-12-12, 13:23
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Du kom inte åt knappen som slår på och av wifi manuellt ? De flesta laptops har en liten "knapp" där man manuellt kan slå av och på wifi.´Min mor torkade av sin laptop och ringde och sa att hon inte hade wifi längre.. Hon hade råkat slå av det via en liten strömbrytare på framsidan.

Nej har ingen sån knapp men allt löste sig ändå tack
Citera
2018-12-12, 13:25
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Du får ta reda på viket kort som sitter i datorn och sedan ladda hem drivrutinen från tillverkarens hemsida.

Det löste sig nu jag såg i Windows update att datorn behövde göra 179 uppdateringar så jag gjorde dom och sen funkade det, men tack ändå
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback