Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-11, 23:19
  #1
Medlem
Hej idag bytte jag min hårddisk till en ssd i min laptop men nu funkar inte internet.. Datorn kan inte hitta några trådlösa nätverk och när jag väljer "skapa en ny anslutning.." i nätverks och delningscenter så kan jag inte välja trådlös, jag kan bara välja bredbandsanslutning och fjärranslutning. Det går att ansluta med en ethernetkabel men ja... Annars funkar routern bra.

Har det med att göra att jag bytte till ssd disk? Det borde ju inte ha med det att göra, datorn borde ju kunna hitta nätverket ändå ju.. Har suttit med det i 10-12 timmar nu och blir inte klok på det. Och ja givetvis har jag provat omstart av både dator och router tacksam för svar!
Citera
2018-12-11, 23:39
  #2
Avstängd
JagBlirVansinnigs avatar
Gör en resett på routen och konfigurera om den så som du vill ha den.
Citera
2018-12-12, 00:18
  #3
Medlem
WIFI-kortet (eller kanske dess kabel till antennen) kanske lossnade när du bytte hårddisk?
Citera
2018-12-12, 02:38
  #4
Medlem
PeterNosters avatar
Hur mycket fick du plocka isär laptoppen?
Bara en lucka att öppna eller mer komplex isärtagning?
Det senare kan ju rubbat wifi-antennen.

Finns WiFi-nätverkskortet i Enhetshanteraren och har det drivrutiner?
Citera
2018-12-12, 06:44
  #5
Medlem
kimdah2002s avatar
När du bytte till en ny ssd disk hur installerade du om windows? Installerade du även alla drivrutiner eller saknas det någon om du tittar i enhetshanteraren?
Citera
2018-12-12, 08:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hur mycket fick du plocka isär laptoppen?
Bara en lucka att öppna eller mer komplex isärtagning?
Det senare kan ju rubbat wifi-antennen.

Finns WiFi-nätverkskortet i Enhetshanteraren och har det drivrutiner?

Bara en liten lucka till hårddisken. Jag hittar inget wifi nätverkskort i enhetshanteraren..
Citera
2018-12-12, 08:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
När du bytte till en ny ssd disk hur installerade du om windows? Installerade du även alla drivrutiner eller saknas det någon om du tittar i enhetshanteraren?

Jag använde samma skiva som följde med datorn en gång i tiden och jag valde rekommenderade inställningar vid installationen men nu ser jag att drivrutinerna för Nätverksstyrenhet inte är installerade
Citera
2018-12-12, 08:43
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattu
WIFI-kortet (eller kanske dess kabel till antennen) kanske lossnade när du bytte hårddisk?

Njae behövde bara öppna en liten lucka till hårddisken vid bytet
Citera
2018-12-12, 08:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
När du bytte till en ny ssd disk hur installerade du om windows? Installerade du även alla drivrutiner eller saknas det någon om du tittar i enhetshanteraren?

Jag använde samma skiva som följde med datorn en gång i tiden och jag valde rekommenderade inställningar vid installationen men jag ser nu att drivrutinerna för Nätverksstyrenhet inte är installerade
Citera
2018-12-12, 12:16
  #10
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanstenis
Jag använde samma skiva som följde med datorn en gång i tiden och jag valde rekommenderade inställningar vid installationen men jag ser nu att drivrutinerna för Nätverksstyrenhet inte är installerade
Precis installera dom så fungerar ditt trådlösa nätverkskort igen!
Citera
2018-12-12, 12:30
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Precis installera dom så fungerar ditt trådlösa nätverkskort igen!

Jag testade men det gick inte :O
Citera
2018-12-12, 12:33
  #12
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanstenis
Jag testade men det gick inte :O
Du får ta reda på viket kort som sitter i datorn och sedan ladda hem drivrutinen från tillverkarens hemsida.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback