Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-12, 23:46
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Det är en exakt kopia på Totenkopf ja.

Så du menar att Stalin var en jude?

Porky är väl till del jude eller?

Vad snackar du om? Nä jag menar inte att Stalin var jude utan att judarna fanns på den kommunistiska röda sidan. Men Stalin var inte jude.
Citera
2018-12-12, 23:48
  #38
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
När något som en bild inte passar dig så måste den vara falsk och du tror en "faktakoll" kommer hjälpa.
Kommer hjälpa mot vad ? Mot putinregimens slutsats att Ukrainas president skulle vara nazist ?

En bild som visas av rysk statsmedia måste idag extrakollas oavsett vad den visar. Det har lett till detta, putin bedriver militär erövring såväl som mediakrig mot omvärlden.
Citera
2018-12-13, 00:39
  #39
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
Vad snackar du om? Nä jag menar inte att Stalin var jude utan att judarna fanns på den kommunistiska röda sidan. Men Stalin var inte jude.

Nej precis Stalin var inte av judisk börd.

Vilka var det som kom att bestämma i Sovjet?

Lev Trotskij?

Mensjevikerna?

Jag ska inte köra mer OT men att det som Wonka och hans gäng håller med det går inte utan antingen så måste vi in och hjälpa dom i all tid och evighet eller så går Ryssland med vänner in och att dom har vänner.

Det som Porky och hans hird sysslar det är det samma som att jag skulle ta och spöka ut mig i Hells Angels attribut och ge mig ut på en HD för att kräva in pengar av folk.

Hur länge tror du att det skulle hålla?

Du vet att då har jag lekt med saker som inte tillhör mig, det är en mycket allvarlig sak och att ingen i det fallet skulle kunna rädda mig ifrån att undgå straffet.

Bara tanken att vi ska behöva sitta och vaka över Ukrainas säkerhet, förstå vad det kommer att kosta oss.
Citera
2018-12-13, 13:14
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Nej precis Stalin var inte av judisk börd.

Vilka var det som kom att bestämma i Sovjet?

Lev Trotskij?

Mensjevikerna?

Jag ska inte köra mer OT men att det som Wonka och hans gäng håller med det går inte utan antingen så måste vi in och hjälpa dom i all tid och evighet eller så går Ryssland med vänner in och att dom har vänner.

Det som Porky och hans hird sysslar det är det samma som att jag skulle ta och spöka ut mig i Hells Angels attribut och ge mig ut på en HD för att kräva in pengar av folk.

Hur länge tror du att det skulle hålla?

Du vet att då har jag lekt med saker som inte tillhör mig, det är en mycket allvarlig sak och att ingen i det fallet skulle kunna rädda mig ifrån att undgå straffet.

Bara tanken att vi ska behöva sitta och vaka över Ukrainas säkerhet, förstå vad det kommer att kosta oss.

Porky representerar staten i Ukraina så det är inte som om du som privatperson skulle springa runt och utpressa folk på pengar.
Citera
2018-12-13, 14:14
  #41
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niobium
Porky representerar staten i Ukraina så det är inte som om du som privatperson skulle springa runt och utpressa folk på pengar.

Det är exakt samma sak och att utgången blir den samma.
Citera
2018-12-13, 14:17
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Det är exakt samma sak och att utgången blir den samma.

Du som privatperson är underordnad staten som kan åtala dig.

En kriminell/omoralisk stat är inte underordnad någon och gör vad den vill. Staten kommer inte åtala sig själv. Enda som kan hända är att den ändrar sig själv eller blir utsatt för påtryckningar utifrån till att ändra sig själv.
Citera
2018-12-13, 14:20
  #43
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Räknar kallt med att bilden har redan blivit raderat på Poroshenkos facebook-konto.



Det vore förargligt om så var fallet. Å ena sidan hoppas jag att bilden är äkta, å andra sidan att den är photoshoppad.
Ukraina har bevisligen omfamnat olika nazisymboler efter 2014. De har synts på uniformer, i demonstrationer, och vissa ukrainska politiker har öppet sympatiserat med nazismen.

Fejket står ju DU för som bara påstår nåt utan minsta bevis.

Din trovärdighet är, ja typ nära fryspunkten.
Citera
2018-12-13, 23:56
  #44
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Enligt judarna själva är alltså Kremls betonande att Ukraina skulle vara nazister ett sätt att rätfärdiga ockupationen av Krim och stödjandet av pro-ryska rebeller i östra Ukraina.

Ju mer du försöker rentvå Ukraina från dess förkärlek till nazisymboler, desto mer suspekta blir dina inlägg i ämnet.
Du refererar till någon anonym jude som inte våga uppge sig namn, som hävdar att Bandera var en reko kille. Alla som orkar kolla upp Stephan Bandera får reda på att han var ledaren för OUN, en militär organisation ansvarig för etnisk rensning och folkmord på hundratusentals civila.

Sedan den bisarra bortförklaringen att soldaten med SS-Totenkopf-emblemet bredvid Poroshenko skulle ha fått medalj för sin insats vid Mariupol 2014.

1) Det är helt otänkbart att någon försvarsmakt i väst eller öst för den delen, instiftar en medalj/utmärkelse som är en direkt kopia av Waffen-SS dito.

Du hänvisar till att soldaten kan ha tillhört Azov-bataljonen, ökänd för sina emblem, bl a Wolfsangel med stark koppling till Hitlertyskland. Om det inte var nog, är grundaren och finansiären av denna ack så ädla bataljon, oligarken Ihor Kolomoyskyi - en jude.

Citat:
Kolomoyski is a prominent supporter of Ukraine's Jewish community and the president of the United Jewish Community of Ukraine. In 2010, he was appointed as the president of the European Council of Jewish Communities (ECJC) after promising the outgoing president he would donate $14 million, with his appointment being described as a "putsch" and a "Soviet-style takeover" by other ECJC board members. After several ECJC board members resigned in protest, Kolomyski quit the ECJC and, together with fellow Ukrainian oligarch Vadim Rabinovich, founded the European Jewish Union.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ihor_Kolomoyskyi
Citera
2018-12-14, 00:04
  #45
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Kommer hjälpa mot vad ? Mot putinregimens slutsats att Ukrainas president skulle vara nazist ?

Huruvida Poroshenko är nazist eller hyser sympati åt det håller vet ingen av oss. Det var inte heller meningnen med tråden att utröna det. Det skandalösa var att snubben uppenbarligen tolererar nazisymboler t o m i sin omedelbara närhet.

Säg den statschef som idag skulle frivilligt låta sig fotograferas intill nazisymboler.

Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
En bild som visas av rysk statsmedia måste idag extrakollas oavsett vad den visar. Det har lett till detta, putin bedriver militär erövring såväl som mediakrig mot omvärlden.
Visst ska nyheter dubbelkollas om något verkar fuffens. Men historien om Poroshenko och nazi-emblemet visade sig vara 100% sann.
Citera
2018-12-14, 13:13
  #46
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Huruvida Poroshenko är nazist eller hyser sympati åt det håller vet ingen av oss. Det var inte heller meningnen med tråden att utröna det. Det skandalösa var att snubben uppenbarligen tolererar nazisymboler t o m i sin omedelbara närhet.

Säg den statschef som idag skulle frivilligt låta sig fotograferas intill nazisymboler.


Visst ska nyheter dubbelkollas om något verkar fuffens. Men historien om Poroshenko och nazi-emblemet visade sig vara 100% sann.

Om delar av Sverige hade annekterats av Ryssland och Ryssland hade skapat små "folkrepubliker" i andra delar, samt att hela Sveriges existens som nationalstat var hotad, och NMR hade en kraftfull milis, så hade jag, gladerligen, satt dem att försvara ett frontavsnitt.
Citera
2018-12-14, 14:05
  #47
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Ju mer du försöker rentvå Ukraina från dess förkärlek till nazisymboler, desto mer suspekta blir dina inlägg i ämnet.
Du refererar till någon anonym jude som inte våga uppge sig namn, som hävdar att Bandera var en reko kille. Alla som orkar kolla upp Stephan Bandera får reda på att han var ledaren för OUN, en militär organisation ansvarig för etnisk rensning och folkmord på hundratusentals civila.
Denna sk anonyma jude betonar att putinregimen ivrigt blandar nazihistorier från andra världskriget med dagens president i Ukraina för att rättfärdiga ockupationen av Krimhalvön samt samt dess krigföring i östra Ukraina. Och han nämner inte nåt om reko kille utan det är nåt du själv säger.

Det är iaf vad som framgår i texten som användare Varmadrycker introducerade helt utan sammanhang med trådens ämne.
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Sedan den bisarra bortförklaringen att soldaten med SS-Totenkopf-emblemet bredvid Poroshenko skulle ha fått medalj för sin insats vid Mariupol 2014.
Ingen i youtubeklippet där Ukrainas president utdelar medalj för insatsen vid Mariupol har nåt emblem, se inlägg HÄR . Du har blandat ihop detta inlägg med din egna trådstart.

Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Du hänvisar till att soldaten kan ha tillhört Azov-bataljonen, ökänd för sina emblem, bl a Wolfsangel med stark koppling till Hitlertyskland. Om det inte var nog, är grundaren och finansiären av denna ack så ädla bataljon, oligarken Ihor Kolomoyskyi - en jude.
Och vad försöker du säga här ? att du hatar nazister och judar ?

Soldaten ifråga som du startade tråden om är inte från Azov battalionen utan en fallskärmsjägare, och symbolen ifråga var sk Totenkopf och för det tredje har du felstavat Wolfsangel så att din länk inte fungerar.
__________________
Senast redigerad av Stockmokk 2018-12-14 kl. 14:11.
Citera
2018-12-14, 23:19
  #48
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Och han nämner inte nåt om reko kille utan det är nåt du själv säger

Den anonyme juden som försvarar Bandera säger enligt dig själv så här:
Citat:
one Jewish communal leader, speaking on condition of anonymity following a pro-Bandera march in Kiev earlier this year, saying that “in contemporary Ukraine, Bandera has nothing to do with anti-Semitism, but more with national self-identity of Ukrainians.”

Vad menar han om inte att Bandera var en reko kille, enligt honom själv? Och varför anonym?
Det idiotiska påståendet om Bandera "in contemptory Ukraine", är ungefär som att hävda att Heinrich Himmler inte mördade judar, utan enbart var angelägen om en stark tysk identitet.

Bandera var OUN:s ledare vid den aktuella tidpunkten, och OUN har gjort sig skyldigt till folkmord på hundatusentals civila. Det är fakta, och det har skrivits böcker om ämnet av historiker i både öst och väst. Punkt, slut.

Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Soldaten ifråga som du startade tråden om är inte från Azov battalionen utan en fallskärmsjägare, och symbolen ifråga var sk Totenkopf och för det tredje har du felstavat Wolfsangel så att din länk inte fungerar.

En länk som inte fungerar, och då är det förstås stört omöjligt att googla på Wolfsangel, eller Azov+nazi+symbols?

Själva poängen med tråden, är att Poroshenko i egenskap av Ukrainas president poserar jämte en soldat med en tvättäkta nazisymbol, och lägger ut bilden på sitt facebook-konto.
Bilden lades ut den 6/12 och kan ses i tillräckligt stor upplösning HÄR:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...61&oe=5CA50579


Tjatet om Rysslad är irrelevant i sammanhanget. Det är knappast så att Putin under pistolhot tvingar Poroshenko att dels,
- posera på bild bland nazisymboler
- tillåta att ukrainska förband överhuvudtaget får bära symboler från Hitlertyskland.

Däremot är det högst relevant att våra politiker skickar bidrag till tjockisen i Kiev, medan de kämpar mot nazismen på hemmaplan, bland oss, skattebetalare. Hyckleri är bara förnamnet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback