Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-12-13, 18:16
  #37
Medlem
Niggerss avatar
Man få inte ens säga jag skall strypa negrer, ett vanlig uttryck som använde förr när man skulle skita.
Citera
2018-12-13, 18:46
  #38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Man få inte ens säga jag skall strypa negrer, ett vanlig uttryck som använde förr när man skulle skita.
Och hur får det dig att må?
Citera
2018-12-13, 21:28
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Finns det några roliga benämningar för ariska, förutom white trash som egentligen är en livsstil?

Pakeha och bilagaana är antagligen lika roliga för den som är uppvuxen inom maori- resp navajokulturerna...
Citera
2018-12-13, 23:58
  #40
Medlem
Horby-kvinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Man få inte ens säga jag skall strypa negrer, ett vanlig uttryck som använde förr när man skulle skita.
Citat:
Ursprungligen postat av wuornosA
Och hur får det dig att må?
Niggers mår nog dåligt då hen som vit person blir kränkt av det förbudet . Onödigt att diskrimenera mörkfärgade människor med barnsliga rasistiska skämt.
Citera
2018-12-14, 00:19
  #41
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
Niggers mår nog dåligt då hen som vit person blir kränkt av det förbudet . Onödigt att diskrimenera mörkfärgade människor med barnsliga rasistiska skämt.

Mår alldeles utmärkt. Negrer hör inte hemma i Sverige, så enkelt är det.
Citera
2018-12-14, 17:30
  #42
Moderator
Hamilkars avatar
I retur enligt överenskommelse med Fear2be.

Språk --> Diskussioner om humor
/Moderator
Citera
2018-12-14, 18:33
  #43
Avstängd
Pinkivs avatar
Det är väl därför det är lite nedvärderande och att vi som vita killar har någon slags.. jag vet inte... nån slags skuld?

Men om vi ska vara lite humoristiska här tycker jag att ordet mörkhyad är ett lite roligare uttryck eftersom ordet är lite otidsenligt
__________________
Senast redigerad av Pinkiv 2018-12-14 kl. 19:21.
Citera
2018-12-16, 22:55
  #44
Medlem
okdws avatar
Allt som anses fel är alltid det man garvar mest åt
Citera
2018-12-18, 14:52
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuornosA
"Ordet neger kommer från spanskans ”negro” som betyder svart och det började användas om afrikaner under slavhandelns dagar.

Den romerske generalen och kejsarpretendenten Pescennius Niger var mörk på någon del av kroppen, men oklart exakt var och hur. Han blev efter ett tag avrättad av en medtävlare.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback