Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-11, 18:09
  #1
Medlem
Hittar ingen information om vilken hastighet nedladdning man kan komma upp i på denna router Asus ROG Rapture GT-AX11000?

Det känns onödigt att ha 0,5GB/s i fibern när ej enheterna kan nyttja hastighet via wifi.
Citera
2018-12-14, 09:36
  #2
Medlem
Sainsburyss avatar
Pallar routern 10 Gbit/s så kommer den orka 0,5 Gbit/s.
Jag har en Asus RT-AC87U och kommer upp i 1Gbit/s över nätverket (har en hårddisk med filmer inkopplad till den), men ut på nätet så får jag bara 100 Mbit/s eftersom det är det jag betalar för.

Jag glömde säga, att även fast routern (din och min) pallar dessa hastigheter, ja inte för att min är så snabb som den du länkade, så spelar mycket även in på vilket nätverkskort man har med mera.
Så har du en snabb router, lite sämre trådlöst nätverkskort utan 5Ghz 802.11ac och betalar för 50Mbits internet så kommer du upp i cirka 50 Mbits.
Betalar du för 500 Mbits internet men fortfarande inte använder 5Ghz bandet (helst 802.11ac) så kommer du heller inte upp i dom hastigheterna.
__________________
Senast redigerad av Sainsburys 2018-12-14 kl. 09:38.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback