Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-11, 17:34
  #1
Medlem
Jag har sedan en tid tillbaka varit trakasserad och förföljd av en äldre man. Denna man har konstant kommenterat mina bilder/inlägg. Inte trevliga och uppmuntrande utan väldigt privata och inskränkande. Jag ignorerade det hela. Men till slut blev det bara värre och värre. Han började kommentera min kropp (60 kg atletisk) i detaljerade sensuella ordalag.

När jag efter att ha otroligt mycket på jobbet och privat inaktiverade mina sociala medier började han ringa mig (ja, jag är korkad som har mitt nr på nätet, vill däremot kunna vara tillgänglig). Jag förstår inte, jag har inte svarat någonsin på det han har skrivit och raderat det. Att då söka upp någon känns jävligt otäckt. Är nästa steg att han står utanför min dörr?

Han bor i andra änden av landet och har ingen som helst koppling till mig. Är så jävla rädd. Jag har blockat honom, men han hör ändå av sig. "för att vara vänlig". Ursäkta? jag nonchalerar ju detta totalt.

Hur blir jag av med honom? Invandrad fyi. Känns så jävla läskigt.
Citera
2018-12-11, 17:39
  #2
Medlem
mg57s avatar
Förlåt mig, jag trodde inte du tog illa upp av mitt uppträdande men nu har jag tagit till mig att du inte vill att jag ska kommentera dina inlägg längre.

God jul förresten tror du tomten kommer och knackar på i jul?
Citera
2018-12-11, 17:39
  #3
Medlem
Pallestroms avatar
Bestäm träff.
Ha gärna med dig nån/några som kan handskas med såna människor.
__________________
Senast redigerad av Pallestrom 2018-12-11 kl. 17:40. Anledning: Fel bokstav
Citera
2018-12-11, 17:39
  #4
Medlem
Alltså, hur besatt kan någon bli? Tror detta är ett socfall
__________________
Senast redigerad av Gyflenhammar 2018-12-11 kl. 17:42.
Citera
2018-12-11, 17:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyflenhammar
Jag har sedan en tid tillbaka varit trakasserad och förföljd av en äldre man. Denna man har konstant kommenterat mina bilder/inlägg. Inte trevliga och uppmuntrande utan väldigt privata och inskränkande. Jag ignorerade det hela. Men till slut blev det bara värre och värre. Han började kommentera min kropp (60 kg atletisk) i detaljerade sensuella ordalag.

När jag efter att ha otroligt mycket på jobbet och privat inaktiverade mina sociala medier började han ringa mig (ja, jag är korkad som har mitt nr på nätet, vill däremot kunna vara tillgänglig). Jag förstår inte, jag har inte svarat någonsin på det han har skrivit och raderat det. Att då söka upp någon känns jävligt otäckt. Är nästa steg att han står utanför min dörr?

Han bor i andra änden av landet och har ingen som helst koppling till mig. Är så jävla rädd. Jag har blockat honom, men han hör ändå av sig. "för att vara vänlig". Ursäkta? jag nonchalerar ju detta totalt.

Hur blir jag av med honom? Invandrad fyi. Känns så jävla läskigt.
Äh... bli inte rädd. Bli arg! Blocka honom överallt och svara INTE. Gör allt privat så att han inte kan kommentera. Svara inte okända nummer. Fortsätter han så häng ut han här så kan vi kontakta honom och eventuellt hans jobb och släktingar. Se till att spara ALLT så du har bevis.
Citera
2018-12-11, 17:51
  #6
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyflenhammar
(60 kg atletisk)

Ok, då vet vi.
Du är kanske en attention whore?
Jag menar du kanske har lagt ut utmanande bilder på dig själv för allmän beskådan…
Well, att bjuda ut sig billigt kommer med ett pris.
Citera
2018-12-11, 17:53
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Ok, då vet vi.
Du är kanske en attention whore?
Jag menar du kanske har lagt ut utmanande bilder på dig själv för allmän beskådan…
Well, att bjuda ut sig billigt kommer med ett pris.
Är du en sån som tycker tjejer får skylla sig själva om de blir våldtagna när de bär kort kjol? Du vet en sån där äcklig person som hatar kvinnor.

Ts Hursomhelst så ge inte stalkern någon reaktion
Citera
2018-12-11, 18:04
  #8
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Min Fru hade en stalker efter sig men hon blev förbannad och sa till honom, sen förblev han som bortblåst Jag behövde inte göra någonting.

Min kompis hade en vidrig kvinna som förföljde honom, det slutade med att han skulle göra en polisanmälan men polisen tyckte det var onödigt, polisen skulle ringa och prata med henne istället och det fungerade för sen slutade hon. Skulle inte tro att polisen skulle svara en tjej samma sak som ville polisanmäla en kille.

Mitt tips är att polisanmäla tidigt, då kan han bli rädd.
Citera
2018-12-11, 18:23
  #9
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vackertjej
Är du en sån som tycker tjejer får skylla sig själva om de blir våldtagna när de bär kort kjol? Du vet en sån där äcklig person som hatar kvinnor.

Ts Hursomhelst så ge inte stalkern någon reaktion

Jag anser precis som du att en tjej ska ha rätt att klä sig som en hora, gå aspackad och ensam på en dåligt upplyst stig i en kriminellt belastad förort.
Det är i konsekvensanalysen vi skiljer oss.

Jag menar, att lägga ut utmanande bilder på nätet till allmän beskådan och samtidigt klaga på stalkers, det är inkonsekvent.
TS kanske är ung och naiv, men då bör man hjälpa genom att påvisa farorna, inte uppmuntra till det beteende som orsakade problemet.

Jag håller med om att ignorera stalkern helt och hoppas på att han tröttnar.
Citera
2018-12-11, 18:29
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Ok, då vet vi.
Du är kanske en attention whore?
Jag menar du kanske har lagt ut utmanande bilder på dig själv för allmän beskådan…
Well, att bjuda ut sig billigt kommer med ett pris.

Nej verkligen inte. Aldrig. Han har kommenterat erotiska anspelningar på släktfoton och matbilder...
Citera
2018-12-11, 18:30
  #11
Medlem
Det närmaste bilden är en semesterbild i Bikini....
Citera
2018-12-11, 18:31
  #12
Medlem
Polisanmäl idioten!
Sen har jag också en fundering.. kanske lite OT, men ändå inte då det till viss del kan tillhöra ämnet..
Jag har själv fått vänförfrågningar från tjejjer/kvinnor. Men när jag kollat deras profil ( ja jag känner dom) har jag inte accepterat deras förfrågan, faktiskt endast p.g.av att dom lägger upp så dj-a mycket lättklädda bilder på sej själva..
Nä jag är inte kristen, tabubelagd eller vad ni nu tror.. tycker bara det är tragiskt, och jag skulle aldrig vilja ha en flickvän som höll på så där..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback