Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-11, 17:56
  #13
Medlem
Kapitalism har inte funnits på en mansålder.
Citera
2018-12-11, 17:58
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Är du medveten om att du betalar ca 65% av din lön i skatt? Lägg därtill flera punktskatter och avgifter så får du ungefär behålla 25% av din lön.
Vi är även världens högst belånade folk och bankerna tjäna 60 000 000 000:- förra året bara på ränta. De lånar alltså ut pengar som de inte har och kräver ränta på dem.

Sverige har Europas längsta vårdköer.
Flest våldtäkter /capita i hela världen.
Flest handgranatsattacker i hela Europa
Inga gränser, i get försvar att räkna med och inte ens ett folk.
Vi har totalövervakning av befolkningen, en korrupt media och hårdare nätcensur än i Kina.
Bostadsbristen är enorm med 10-20års kötid, medans "nyanlända" går före i kön och kommuner till och med köper loss bostadsrätter till dem.
Vi har 300 000 fattigpensionärer, som är det högsta någonsin.
Vi har den högsta procentuella invandringen i världshistorien till ett enskilt land.
Vi lever i en anarkotyrani där invandrare våldtar svenska kvinnor och kommer undan utan straffpåföljd, medans svenskar som däger negerboll eller belyser problemet med invandrare åker i fängelse.
Ja, Sverige är underbart!

UT UR EU NU!
OMVAL!
MOT FINSPÅNG!
Sverige är inte längre vad det var, men är fortfarande ett mycket bra land att leva i. Det är väl därför du fortfarande är kvar? Tillhör just du den kategori jag skrev om i mitt inlägg? En som vill ha mer men är inte villig att jobba för det. Som tycker att någon annan kan betala?

Vi är överens om att skatterna är höga och att man får lite för pengarna. Det är ett politiskt problem som inte löses genom att bränna bilar, bygga barikader, slå sönder skyltfönster eller något annat sådant som man gör i Frankrike.
Däremot löses problemet med att sänka skatter (och naturligtvis bidrag). Fast då blir det väldigt jobbigt för alla som känner sig lite "utbrända", som hatar jobbet, som sket i skolan, som vill åka motorbåt istället för att jobba, som vill gå i pension tidigt, som vill bo i Spanien på vintern, etc.
Citera
2018-12-11, 17:59
  #15
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress

Förklara vad du menar

En ironisk kommentar.
Citera
2018-12-11, 18:01
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gregersnegrer
Ja, det låter som vettiga människor enligt mig. Varför ska man jobba och betala skatt när staten tar pengarna och stoppar upp dom i någon negers arsle? Kan du ge mig en enda bra anledning? Visst, har man en bra utbildning och kan tjäna massvis med pengar genom att jobba så förstår jag att man kanske till och med bör jobba. Men om man bara gått grundskolan och typ kan jobba i McDonalds? Nä, hellre parasiterar man då eller jobbar svart. Och inte fan köper man SL-kort heller.
Men vems fel är det då att man inte har en bra utbildning, att man har ett uselt jobb mitt i brinnande högkonjunktur? Och vem skall betala ditt SL-kort då? Eller skall vi stänga ner tågen och bussarna eftersom ingen vill betala?
De höga skatterna beror ju just på att vissa inte bidrar. Det låter som du är en av dem.

Och vet du vad? Jag har INTE lust att betala för dig! Det kan du göra själva!
Har du inte råd? Skaffa ett jobb!
Citera
2018-12-11, 18:04
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Men vems fel är det då att man inte har en bra utbildning, att man har ett uselt jobb mitt i brinnande högkonjunktur?
Felet är först och främst systemet och maktelitens. Eftersom alla föds inte med silverked i röven. En grabbute på Rosengård eller Almgården har inte samma förutsättningar som inavlade och bortskämda Carl och Gustaf i Danderyd. Personligt ansvar, visst, men inte i den grad du vill påskina.
De flesta utbildningar är skit och skapade åt kreti och pleti. De rika har via nepotismmeriterna alla vägar till ännu mer rikedom och bättre utbildning. Att du inte fattar sånt här visar bara vilket mongo du är.
Citera
2018-12-11, 18:21
  #18
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Ja det behövs ett nytt folkparti med rötterna i Europa. Det är en elit på 1% som år 2030 kommer äga 2/3 av all välstånd. Människan kommer vara förslavad och bedövad med skräpkonsumtion och njutning.
__________________
Senast redigerad av Kvasiintellektuell 2018-12-11 kl. 18:24.
Citera
2018-12-11, 18:32
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Felet är först och främst systemet och maktelitens. Eftersom alla föds inte med silverked i röven. En grabbute på Rosengård eller Almgården har inte samma förutsättningar som inavlade och bortskämda Carl och Gustaf i Danderyd. Personligt ansvar, visst, men inte i den grad du vill påskina.
De flesta utbildningar är skit och skapade åt kreti och pleti. De rika har via nepotismmeriterna alla vägar till ännu mer rikedom och bättre utbildning. Att du inte fattar sånt här visar bara vilket mongo du är.

Tack för komplimangen!

Och så kan det vara bra att veta att jag är ett invandrar-barn som gått i en vanlig skola, skaffat mig utbildning och har ett juste jobb. Jag heter varken Carl eller Gustaf och jag bor inte i Danderyd. Men jag jobbar inte heller på McDonalds, jag hatar inte mitt jobb och jag betalar min skatt. Jag har inga bidrag, jag jobbar inte svart och jag betalar min bussbiljett.

Om du gjort samma så tror jag att vi hade haft ett bättre land.
Du är säkert en underbar människa, men du tycks vara lat och bortskämd. Räta på ryggen, kamma håret och gör något av dig själv, vet jag!
Citera
2018-12-11, 20:13
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gregersnegrer
Nänä, du ska betala. Du personligen ska betala mitt SL-kort! Vad fan spelar det för roll vems fel min utbildning är, jag vill ha ett SL-kort, basta! Oavsett om det är brinnande bögkonjunktur eller inte. Men visst gå du och stäng av alla bussar och tåg om du inte vill betala. Och nej jag tänker inte bidra med ett skit så länge politiker stoppar mina pengar upp i negrers arslen.

Nej tack. WT. Det går utför med Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback