Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-12-12, 08:45
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Hon vill väl ha tillbaks han och han verkar vela.
Jag hade ett ex som dumpade mej och skaffa en ny, sen höll han på och kontakta mej hela tiden och klaga på sin nya till mej.
Han ville även komma och hälsa på mej, jag hörde aldrig av mig tillbaks men han höll på tills jag bytte nummer.Bästa är om du ringer upp hans ex och pratar och ber henne hålla sig borta, säg åt henne att skaffa en ny kille och lämna din ifred.

Håller med. Om du är rädd om din relation så ta kontakt med exet, innan det gått för långt. Bra att markera för henne att hon stör dig. Anfall är bästa försvar.

Förmodligen ångrade hon bytet när gräset inte var grönare på andra sidan.
Citera
2018-12-12, 09:27
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Håller med. Om du är rädd om din relation så ta kontakt med exet, innan det gått för långt. Bra att markera för henne att hon stör dig. Anfall är bästa försvar.

Förmodligen ångrade hon bytet när gräset inte var grönare på andra sidan.
Dessutom kommer det komma fram om killen har varit den som varit på och även om hon trodde de inte var tillsammans.
Pojkvännen kan sagt att de bara är KK.
Det värsta jag var med om var en kille som sa att en tjej var hans syster, men pratade med "systern" och hon sa det var hennes pojkvän.
Citera
2018-12-12, 12:06
  #51
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Nu verkar inte TS pojkvän visat sig opålitlig i sina handlingar.

Kan man inte lita på sin partner gör man bäst i göra slut om det är partnerns fel, eller gå i samtalsterapi om felet ligger hos en själv.

Även Om nu ”sliddjur” gör på detta sätt så betyder ju inte det att killen gör något. Och är det något sånt exet är ute efter så lär det ju avta när hon märker att hon inte kan snärja honom.

Och om hon å andra sidan lyckas snärja honom så är han ju inget och ha och bör bytas ut. Win hur man en gör liksom.

Och förbud leder definitivt till att han ifrågasätter deras relation.

Tillägg:

Oddsen bör rimligtvis vara större att han knullar nån annan ett sitt ex om han är den otrogna typen. Been there, Done that liksom

Jag utgår ifrån att folk är opålitliga, det är så det visar sig ha varit.
Jag fattar ändå inte vitsen med att ha med en massa jävla x att göra, ett avslut är ett avslut,
flickvännen ifråga verkar dessutom inte heller bekväm. Är detta så svårt för folk?
Citera
2018-12-12, 12:47
  #52
Medlem
Voivodinas avatar
Är i exakt samma situation som dig. Min killes ex hör av sig då och då, vi har varit ihop i tre år. I början fick jag lite ont i magen men han dolde inget och när jag sneglat på vad de har skrivit så är det helt normala saker. Typ nån fråga om någon gemensam bekant etc. Även mitt ex hör av sig då och då, och jag till honom. Jag började höra av mig till mitt ex eftersom min kille verkade tycka att det var normalt att ha kontakt som en ytlig bekanskap. Helt ärligt kändes det bättre eftersom det inte finns något dolt drama eller känslig no talk zone.

Mitt tips är: Sluta snoka! Undvikt aktivt att kolla vilka han skriver med. Varför plåga dig med det? När jag råkar se att min pojkväns ex skriver så undviker jag att snoka. Han döljer det ju inte så det kan ju inte vara något känsligt.

Hans ex låter förövrigt lite patetisk som söker kontakt såpass ofta men låt inte det gå ut över din pojkvän och ditt förhållande. Släpp det och titta åt ett annat håll.
Citera
2018-12-12, 14:37
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Håller med. Om du är rädd om din relation så ta kontakt med exet, innan det gått för långt. Bra att markera för henne att hon stör dig. Anfall är bästa försvar.

Förmodligen ångrade hon bytet när gräset inte var grönare på andra sidan.
Funderat på att skriva till henne. Men hon kontaktar honom så sällan att jag är rädd att låta galen och svartsjuk. Tycker det är helt onödigt att hon grattar honom på högtider och sådant. Men ringer jag henne kommer hon säkert bara vifta bort det som småsaker. Dessutom, ifall hon vill förstöra, kan hon få det att verka som att min kille varit mer intresserad av att prata med henne än vad han egentligen varit för att skapa onödig spänning
__________________
Senast redigerad av Skordatura 2018-12-12 kl. 14:46.
Citera
2018-12-12, 14:48
  #54
Medlem
Varför får man inte ha kontakt med sitt ex? Tycker det är konstigt att man ska styra och äga den man är ihop med. Min pratar med sitt ex flera gånger i veckan. Nu har dom (stora) barn ihop men dom pratar om vanliga saker med. Han är helt öppen med det och jag tycker hon är snäll och rolig att hänga med. Jag förstår att det känns jobbigt men det låter ju som det är helt över mellan dom så tycker du ska låta det vara...
Citera
2018-12-12, 15:09
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Håller med. Om du är rädd om din relation så ta kontakt med exet, innan det gått för långt. Bra att markera för henne att hon stör dig. Anfall är bästa försvar.

Förmodligen ångrade hon bytet när gräset inte var grönare på andra sidan.
Yes exet spel är att popa upp lite då och då i pojkvännens tillvaro och messa för att göra Ts svartsjuk. Exet kommer att funka som en vän och stöd till Ts pojkvän från hans svartsjuke flickvän. Pojkvännen kommer antagligen (i de flesta fallen) uppskatta detta då han har 2 donnor efter sig och känner sig som en hunk. Resten är historia...
Citera
2018-12-12, 15:10
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voivodina
Är i exakt samma situation som dig. Min killes ex hör av sig då och då, vi har varit ihop i tre år. I början fick jag lite ont i magen men han dolde inget och när jag sneglat på vad de har skrivit så är det helt normala saker. Typ nån fråga om någon gemensam bekant etc. Även mitt ex hör av sig då och då, och jag till honom. Jag började höra av mig till mitt ex eftersom min kille verkade tycka att det var normalt att ha kontakt som en ytlig bekanskap. Helt ärligt kändes det bättre eftersom det inte finns något dolt drama eller känslig no talk zone.

Mitt tips är: Sluta snoka! Undvikt aktivt att kolla vilka han skriver med. Varför plåga dig med det? När jag råkar se att min pojkväns ex skriver så undviker jag att snoka. Han döljer det ju inte så det kan ju inte vara något känsligt.

Hans ex låter förövrigt lite patetisk som söker kontakt såpass ofta men låt inte det gå ut över din pojkvän och ditt förhållande. Släpp det och titta åt ett annat håll.
Vad skönt att höra! Jag får dåligt samvete av att snoka, men har så dålig självkontroll ibland när jag blir nojig. Något att jobba på....Man undrar ju vad tusan hon vill. Hon verkar ju inte tillräckligt på för att man direkt ska misstänka att hon vill något men i hennes situation hade det för mig känts mer naturligt att bara...låta honom vara?
Citera
2018-12-12, 15:11
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skordatura
Vad skönt att höra! Jag får dåligt samvete av att snoka, men har så dålig självkontroll ibland när jag blir nojig. Något att jobba på....Man undrar ju vad tusan hon vill. Hon verkar ju inte tillräckligt på för att man direkt ska misstänka att hon vill något men i hennes situation hade det för mig känts mer naturligt att bara...låta honom vara?
Yes exet spel är att popa upp lite då och då i pojkvännens tillvaro och messa för att göra Ts svartsjuk. Exet kommer att funka som en vän och stöd till Ts pojkvän från hans svartsjuke flickvän. Pojkvännen kommer antagligen (i de flesta fallen) uppskatta detta då han har 2 donnor efter sig och känner sig som en hunk. Resten är historia...
Citera
2018-12-12, 16:29
  #58
Medlem
Voivodinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skordatura
Vad skönt att höra! Jag får dåligt samvete av att snoka, men har så dålig självkontroll ibland när jag blir nojig. Något att jobba på....Man undrar ju vad tusan hon vill. Hon verkar ju inte tillräckligt på för att man direkt ska misstänka att hon vill något men i hennes situation hade det för mig känts mer naturligt att bara...låta honom vara?

Vad du än gör; skriv inte till henne som vissa här säger! Snälla vad pinsamt.

Vissa är bara sådana som personer. Har en vän som grattar gamla bekanta, kollegor, ex. Det betyder ingenting. Fick intrycket av att hon hör av sig flera gånger i veckan? Om inte -släpp bara detta och SLUTA snoka. Titta bort. Det triggar bara dåliga sidor hos dig själv
Citera
2018-12-13, 07:40
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voivodina
Vad du än gör; skriv inte till henne som vissa här säger! Snälla vad pinsamt.

Vissa är bara sådana som personer. Har en vän som grattar gamla bekanta, kollegor, ex. Det betyder ingenting. Fick intrycket av att hon hör av sig flera gånger i veckan? Om inte -släpp bara detta och SLUTA snoka. Titta bort. Det triggar bara dåliga sidor hos dig själv

Det är inte så ofta. I början kunde det vara med kanske en månads mellanrum men numera kanske ett halvårs mellanrum. Så ja, rätt sällan och min pojkvän har ibland inte ens svarat på vissa sms (typ födelsedagsgrattisar). Så fattar inte varför hon pallar höra av sig....
Ska dock inte kontakta henne. Har dels inte hennes nummer och dels vill jag inte att hon ska tro att jag ser henne som något hot, vilket jag rationellt inte tror att hon är
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback