Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-02-18, 21:39
  #1
Medlem
timpanis avatar
3. Anna Sahlene - This Woman

Gloria Gaynor - I Will Survive (Det finns faktiskt andra discolåtar att sno ifrån.)
Cher - Strong Enough

4. Magnus Bäcklund - The Name Of Love

John Farnham - You're the Voice
One More Time - Highland

5. Linda Bengtzing - Jag ljuger så bra

Charlotte Nilsson - Tusen och en natt (Samma låtskrivare, samma syntljud och arrangemang - fast utan melodi denna gång.)

8. Andreas Johnson - Sing For Me

The Lightning Seeds - Perfect (likheter i versen)
Citera
2006-02-18, 22:09
  #2
Medlem
diego2s avatar
Jag har en sooooolklar... asså solklar. Jag satt och sjöng med i en låt jag aldrig hade hört. Om jag hade kunnat portugisiska hade jag nog kunnat uttala mig om huruvida texten var stulen.

Orginalet heter Samba Consumo med svenska housekollektivet S.U.M.O

Ripoffen heter "Aiayeh (the music of the samba)" med lilla snärtan Simone Moreno.

Maken til låtstöld har jag inte hört. Versen e helt stulen.

Får se vad ni säger.

Edit: Härlig tråd. Det är mer och mer låtstölder för varje år som går..
Citera
2006-02-18, 22:18
  #3
Medlem
brianmolkos avatar
räknas sätt att röra sig + lite scenkostymstil så stal andreas johsson det av Elvis i If I can dream
Citera
2006-02-18, 22:21
  #4
Medlem
wonderlands avatar
Det är svårt att inte påminna om någon låt i dessa sammanhang. Fast du har verkligen rätt i att Anna Sahlenes bidrag är som en blandning av de nämnda låtarna. Och att Bäcklunds låt gick vidare till andra chansen är ju sorligt.. total ripoff.
Citera
2006-02-19, 01:43
  #5
Medlem
Ralfons avatar
Andreas Johnson - Sing For Me var ruggit lik en annan låt i ett visst parti...minns inte riktigt vilken den låten är, kan det vara den där "walking on the milky way" månne? Får ta och lyssna...

Btw såg jag inte hela tävlingen, hade säkert hört fler likheter annars...
Citera
2006-02-19, 01:47
  #6
Medlem
LadyTieras avatar
i Graafs låt kunde man känna igen att det var samma låtskrivare som skrev diffrent kinda love

electric banana hade kunnat kört vilken som helst av sina låtar, same shit diffrent titel
Citera
2006-02-19, 01:51
  #7
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
i Graafs låt kunde man känna igen att det var samma låtskrivare som skrev diffrent kinda love

electric banana hade kunnat kört vilken som helst av sina låtar, same shit diffrent titel

Håller med fullständigt......det var det första jag tänkte när jag hörde båda låtarna......Electric banana åkte nog med på ett bananskal ( ) just för att det var dem.......
Citera
2006-02-19, 11:29
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfon
Andreas Johnson - Sing For Me var ruggit lik en annan låt i ett visst parti...minns inte riktigt vilken den låten är, kan det vara den där "walking on the milky way" månne? Får ta och lyssna...

Btw såg jag inte hela tävlingen, hade säkert hört fler likheter annars...

TACK! Direkt jag hörde refrängen på Andreas Johnsons låt kände jag igen den från en annan, jag kom inte på vilken bara. OMD - Walking on the milky way, ett one-hit-wonder från 1996.

Tycker det är ett ganska dåligt betyg åt en låt att så fort man hör den tänker man "vilken låt har de snott av?"...
Citera
2006-02-19, 12:09
  #9
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dehace
TACK! Direkt jag hörde refrängen på Andreas Johnsons låt kände jag igen den från en annan, jag kom inte på vilken bara. OMD - Walking on the milky way, ett one-hit-wonder från 1996.

Tycker det är ett ganska dåligt betyg åt en låt att så fort man hör den tänker man "vilken låt har de snott av?"...


OMD är ju inte one hit wonder
Citera
2006-02-19, 15:21
  #10
Medlem
uniteders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dehace
TACK! Direkt jag hörde refrängen på Andreas Johnsons låt kände jag igen den från en annan, jag kom inte på vilken bara. OMD - Walking on the milky way, ett one-hit-wonder från 1996.

Tycker det är ett ganska dåligt betyg åt en låt att så fort man hör den tänker man "vilken låt har de snott av?"...
Nu skäms jag nästan lite över att jag inte tänkte på att den var lik en av mina absoluta favoritlåtar all-time alla kategorier...

Och att en låt är lik Walking on the milky way kan aldrig vara ett dåligt betyg!
Citera
2006-02-19, 15:22
  #11
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Snuskigt mycket tidig ABBA över vinnarlåten igår.
Citera
2006-02-19, 15:26
  #12
Medlem
Cockstars avatar
Sahlene är så jävla uppblåst som person. Maken till skitfestival får man leta efter. Anna är korkad och borde på sin höjd suga kuk på film för att förtjäna sitt uppehälle.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback