Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-10, 19:04
  #1
Medlem
Hej,

Undrar var man hittar krukor för inomhusbruk. Vill att de ska vara ganska stilrena (enfärgade, eller något enklare mönster - gärna i någon av färgerna mörkgrönt, brunt, svart och vitt), runda (ej fyrkantig form) samt så ska de vara i glansiga material. Har kollat på Blomsterlandet, men sist jag var där hade de bara terrakottakrukor, "plåthink"-krukor samt krukor med "lustiga" motiv (hund med glasögon, kruka i form av en figur där växten blir "hår").

Letar både efter mindre krukor (~5 cm i diameter), mellanstora (~10-15 cm) och större krukor (~25 cm i diameter). Spelar ingen roll om krukan har fat eller inte, så länge botten är "stängd".

Var brukar ni inhandla krukor?
Har ni tips på var man hittar krukor som uppfyller mina önskemål?

Tack på förhand.
Citera
2018-12-10, 19:24
  #2
Medlem
namnskylts avatar
Fortsätt kolla blombutiker. Särskillt privatägda som inte är uppbundna till stora kedjor.
De kan ha större och mer varierat utbud och beställer gärna hem om de inte finns.

Jag hade omvända problemet, ville ha terrakottakrukor men fanns bara olika ytterkrukor. Tillsist hitta jag undanskymt i ett hörn.
Citera
2018-12-11, 07:52
  #3
Medlem
2560ps avatar
Ikea har väl krukor som de du vill ha? Har för mig att jag köpte där för hundra år sedan.
Citera
2018-12-11, 12:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namnskylt
Fortsätt kolla blombutiker. Särskillt privatägda som inte är uppbundna till stora kedjor.
De kan ha större och mer varierat utbud och beställer gärna hem om de inte finns.

Jag hade omvända problemet, ville ha terrakottakrukor men fanns bara olika ytterkrukor. Tillsist hitta jag undanskymt i ett hörn.
Tack! Ska absolut kolla upp privatägda blombutiker och se vad jag hittar!

Haha, är alltid typiskt när man alltid stöter på sånt man inte letar efter - medan andra stöter ihop med sånt man själv eftersöker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback