Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-10, 15:57
  #1
Medlem
Hej undrar ifall någon här inne på forumet gjort porslinfasader på tänderna? Vilken klinik rekommenderar ni? Hur mycket slips tänderna ner osv?

Har komplex angående mina tänder vill fixa dem och ha snyggt och fint leende såkallat hollywoodsmile typ
Citera
2018-12-10, 19:08
  #2
Medlem
För snart hela 16 år sen tog jag beslutet att besöka Tandläkare Kent Nyman i Göteborg för tandkorrigering och blev så otroligt nöjd. Än idag är mina skalfasader som nya, inga färgförändringar och sitter som berget utan några som helst problem.

Läs mer på deras hemsida och kontakta dem för konsultation, det gjorde jag innan jag bestämde mig
https://www.kentnyman.se/var-metod/

Ska du göra tandkorrigering i Sverige så är det denna klinik du ska besöka, de jobbar med senaste tekniken där porslinsfasaderna är extremt tunna vilket gör att du får ett vackert naturligt resultat utan att behöva slipa ner dina egna tänder. De har även en modern metod för härdning av fasaderna vilket gör att tänderna håller i många år.

Jag hade flera gluggar och sneda tänder, det kan man inte tro när man ser mina tänder idag. Metoden kostar en slant men pga resultatet och hållbarheten så är det värt det många ggr om tycker jag. Jag gjorde sex stycken porslinsfasader i övre tandraden och minns inte exakt men har för mig de kostade 6000kr styck, men det var som sagt många år sen så kan vara helt andra priser nu. Hade jag inte blivit lite snål hade jag gärna gjort hela tandraderna både uppe & nere

Det finns exempel på skalfasader som är billigare där man använder andra metoder men det ger ofta tänderna ett lite klumpigt och ”stort” resultat, kan se ganska onaturligt ut. Andra metoder innebär ofta också att du måste slipa ner dina naturliga tänder vilket vore förödande om man någon gång i framtiden ångrar sig och skulle vilja ta bort skalfasderna.

Men jag är ju ingen expert på detta, ville bara svara för jag själv gjort tandkorrigering med så gott resultat, så ta kontakt med kliniken för mer info, du kommer inte ångra dig
Citera
2018-12-10, 19:51
  #3
Medlem
Så Kent Nyman it is?

Slipar dem inte ner tänderna där eller vadå?

Har du stött på några nackdelar? Hur är det med mat osv kan man bita i hårt, får du ilningar eller något i tänderna?
Citera
2018-12-11, 20:22
  #4
Medlem
Ja, Nyman it is
Har ju iof inget annat att jämföra med mer än det jag läst på och hur nöjd jag blev hos dom.
Och nej, du behöver inte slipa ner dina egna tänder med metoden de använder vilket är mkt positivt!
Jag har under alla år ej haft några som helst besvär som tex ilningar. Kanske ilningarna uteblir eftersom tänderna inte slipas ner?
Har inte haft problem med att äta hårda grejer, inte behövt tänka på hur jag ska äta osv, mina har hållit sig prickfria i alla år hittills.
Berätta gärna om hur det går med dina planer!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback