Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-10, 15:47
  #1
Medlem
Hej!

Har ni något tips på en snabb utbildning som gör att jag kan jobba med enkel bokföring?
Jag har läst ekonomprogrammet på gymnasiet. Jag vill nu snabbt komma igång med ett eget företag där jag hjälper till med grundläggande bokföring.

Är komvuxutbildningarna bara en repetition av gymnasiet eller kan jag lära mig nytt där?
Yh utbildningarna verkar ha stängt för våren. Det jag tittar på nu är högskolekurser där det finnas några lediga platser. Tanken är att läsa på distans.

Tack på förhand!

MVH

J
Citera
2018-12-10, 16:09
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GI4
Hej!

Har ni något tips på en snabb utbildning som gör att jag kan jobba med enkel bokföring?
Jag har läst ekonomprogrammet på gymnasiet. Jag vill nu snabbt komma igång med ett eget företag där jag hjälper till med grundläggande bokföring.

Är komvuxutbildningarna bara en repetition av gymnasiet eller kan jag lära mig nytt där?
Yh utbildningarna verkar ha stängt för våren. Det jag tittar på nu är högskolekurser där det finnas några lediga platser. Tanken är att läsa på distans.

Tack på förhand!

MVH

J

Kursen saldosystemet. Eller kurs på universitet. Sen måste du öva mycket de praktiska
Citera
2018-12-10, 17:57
  #3
Medlem
sparvsylts avatar
Du bör skaffa dig praktiskt erfarenhet innan du startar eget, annars kan det bli svårt att landa några kunder. I utbildningsväg skulle jag säga att YH erbjuder den kortaste vägen till ditt mål genom att du dels får utbildning men samtidigt praktisk erfarenhet. Efter det får du säkert en anställning inom området och när du känner dig tvärsäker på ämnet kan du starta eget! Lycka till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback