Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-10, 15:09
  #1
Medlem
ElectroSwings avatar
Har strulat till det en hel del gånger nu och måste bryta mitt beteende. Är en så kallad periodare. Med ALLT möjligt. Har inte druckit alkohol på lite mer än ett år. Slutade med cannabis för cirka två månader sedan.
Subutex slutade jag med för två och ett halvt år sedan.
Benzo slutade jag med för något år sedan också.
Har haft några återfall av Benz och opiater under senaste året och tur att min fru hittade mej en kväll när jag tagit opiater och benzo och låg nedspydd i sängen.
Men nu när jag bestämt mej ordentligt som alla andra gånger så kommer suget igen. Jag vet att jag inte kan hantera någon drog alls normalt. Men efter att jag lades in på piva och kom ut för en månad sedan har läkaren förskrivit stesolid 10 x 2 om dagen och 1 imovane till kvällen. Vill så gärna få det att funka och inte äta alla på en gång. Har till och med fixat apodos påsar för att kunna behärska mej men det går INTE ALLS!!!!

Har vatt med om en heeeel del traumatiska grejer och lider av ganska grov PTSD, socialfobi och ångest. Adhd på det dessutom. Ska sättas in på elvanse med efter olika försök av ritalin som förvärrat min ångest osv.
Hur ska jag hålla mej från att ta medicinerna i berusning syfte. Jag fick 14 st 10mg stes här om dagen och åt upp alla och känner mej inte märkvärdigt snurrig och käka upp 7 imovane med. Men ändå inget värde i berusningen. Skillnad när jag fick 30 imovane samtidigt och åt alla på en gång. Då kände jag mej glad i hatten. Har förut tagit iktrovil 2mg ca 7 st för att bli skön. Dom funkar jämt lixom. Men tröck i mej 40 2mg xanor och en liter hemkört och kommer ihåg det som vilken fylla som helst... spydde dock ner fruns lillebrors soffa under natten. Men jag låg fan inte däckad som alla får det att låta med benzo..
Jag tycker 2st stesolid hjälper mot ångest topparna varje dag men jag får ju bara ta två om dagen och får iallafall ångest 3 gånger om dagen som minst. .
Citera
2018-12-10, 19:37
  #2
Medlem
Walaroos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElectroSwing
Har strulat till det en hel del gånger nu och måste bryta mitt beteende. Är en så kallad periodare. Med ALLT möjligt. Har inte druckit alkohol på lite mer än ett år. Slutade med cannabis för cirka två månader sedan.
Subutex slutade jag med för två och ett halvt år sedan.
Benzo slutade jag med för något år sedan också.
Har haft några återfall av Benz och opiater under senaste året och tur att min fru hittade mej en kväll när jag tagit opiater och benzo och låg nedspydd i sängen.
Men nu när jag bestämt mej ordentligt som alla andra gånger så kommer suget igen. Jag vet att jag inte kan hantera någon drog alls normalt. Men efter att jag lades in på piva och kom ut för en månad sedan har läkaren förskrivit stesolid 10 x 2 om dagen och 1 imovane till kvällen. Vill så gärna få det att funka och inte äta alla på en gång. Har till och med fixat apodos påsar för att kunna behärska mej men det går INTE ALLS!!!!

Har vatt med om en heeeel del traumatiska grejer och lider av ganska grov PTSD, socialfobi och ångest. Adhd på det dessutom. Ska sättas in på elvanse med efter olika försök av ritalin som förvärrat min ångest osv.
Hur ska jag hålla mej från att ta medicinerna i berusning syfte. Jag fick 14 st 10mg stes här om dagen och åt upp alla och känner mej inte märkvärdigt snurrig och käka upp 7 imovane med. Men ändå inget värde i berusningen. Skillnad när jag fick 30 imovane samtidigt och åt alla på en gång. Då kände jag mej glad i hatten. Har förut tagit iktrovil 2mg ca 7 st för att bli skön. Dom funkar jämt lixom. Men tröck i mej 40 2mg xanor och en liter hemkört och kommer ihåg det som vilken fylla som helst... spydde dock ner fruns lillebrors soffa under natten. Men jag låg fan inte däckad som alla får det att låta med benzo..
Jag tycker 2st stesolid hjälper mot ångest topparna varje dag men jag får ju bara ta två om dagen och får iallafall ångest 3 gånger om dagen som minst. .

Tråkigt att höra hur du har haft det. Lägg ner med ALLT, din hjärna kommer försöka lura dig hela tiden. Har du kontakt med någon öppenvård? Soc? Funderat på behandlingshem? Jobbat mycket inom missbruk och har förstått att man får bra mkt hjärnspöken och kroppen lurar en att man har ångest bara för att få käka habbar. Nu vet jag inte vart du bor men ta kontakt med vården och släng in dig på avgiftning. Bara för att du har stess utskrivet så betyder det inte att det är ”okej”. Du är en beroendeperson och ska därmed inte ha något, spec inte benzo.

Lycka till med allt!
Citera
2018-12-10, 19:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElectroSwing
Har strulat till det en hel del gånger nu och måste bryta mitt beteende. Är en så kallad periodare. Med ALLT möjligt. Har inte druckit alkohol på lite mer än ett år. Slutade med cannabis för cirka två månader sedan.
Subutex slutade jag med för två och ett halvt år sedan.
Benzo slutade jag med för något år sedan också.
Har haft några återfall av Benz och opiater under senaste året och tur att min fru hittade mej en kväll när jag tagit opiater och benzo och låg nedspydd i sängen.
Men nu när jag bestämt mej ordentligt som alla andra gånger så kommer suget igen. Jag vet att jag inte kan hantera någon drog alls normalt. Men efter att jag lades in på piva och kom ut för en månad sedan har läkaren förskrivit stesolid 10 x 2 om dagen och 1 imovane till kvällen. Vill så gärna få det att funka och inte äta alla på en gång. Har till och med fixat apodos påsar för att kunna behärska mej men det går INTE ALLS!!!!

Har vatt med om en heeeel del traumatiska grejer och lider av ganska grov PTSD, socialfobi och ångest. Adhd på det dessutom. Ska sättas in på elvanse med efter olika försök av ritalin som förvärrat min ångest osv.
Hur ska jag hålla mej från att ta medicinerna i berusning syfte. Jag fick 14 st 10mg stes här om dagen och åt upp alla och känner mej inte märkvärdigt snurrig och käka upp 7 imovane med. Men ändå inget värde i berusningen. Skillnad när jag fick 30 imovane samtidigt och åt alla på en gång. Då kände jag mej glad i hatten. Har förut tagit iktrovil 2mg ca 7 st för att bli skön. Dom funkar jämt lixom. Men tröck i mej 40 2mg xanor och en liter hemkört och kommer ihåg det som vilken fylla som helst... spydde dock ner fruns lillebrors soffa under natten. Men jag låg fan inte däckad som alla får det att låta med benzo..
Jag tycker 2st stesolid hjälper mot ångest topparna varje dag men jag får ju bara ta två om dagen och får iallafall ångest 3 gånger om dagen som minst. .

Det här kan verka märkligt men det är en behandling som har visat sig vara otroligt effektiv på trauman och PTSD. Den används mycket på folk som vart i krig och kvinnor som vart med om fruktansvärda saker som krigsoffer. Metoden är enkel och andra kan göra det på dig eller så gör du det på dig själv.

https://play.google.com/store/apps/d...pfortrauma.app
Citera
2018-12-10, 23:36
  #4
Medlem
R.Bloodworths avatar
Konstigt, för du verkar inte ha problem med att sluta. Du nämner massa droger som du inte rört på år/flera månader, vilket borde vara tillräckligt länge för att döda suget. Försök inte hamna i dina "perioder" då du säger att du är en periodare. Försök själv eller med hjälp att avstå från allt i flera månader, tills din kropp inte begär något gift. Tror det mentala är viktigast. Under den tidiga perioden är det kroppen som skriker efter droger, men under den senare perioden blir det mentalt/psykiskt. Man tänker på det mycket, man suktar sig själv genom att tänka på det osv.
Citera
2018-12-10, 23:43
  #5
Medlem
SkadeskjutenEkorres avatar
Känner igen det där om att det är omöjligt att vara återhållsam med mediciner. Är det något kul så kastar man i sig en jävla massa direkt. Vad jag vet så är det inget som går att göra något åt själv. Det du kan göra är ju att be om tätare apodos, eller att du får hämta ut typ varje dag. Eventuellt kan du be frugan eller någon annan närstående att ge dig din dagsdos varje dag.

Håller tummarna för dig. Känner igen mig i väldigt mycket av din text.
Citera
2018-12-11, 14:03
  #6
Medlem
ElectroSwings avatar
Tack som fan för alla svar. Ja jag har inte svårt att perioder va drog fri men det har lixom alltid funnits något "roligt" men mest destruktivt att stoppa i sej.
Igår hämta jag ut för en vecka och vips åt jag upp 14 stess och 7 zopiklon på stört. Men har bestämt mej nu att nästa gång fan i mej inte göra det. För ångesten måste jag ha hjälp med och det räcker ju lixom med 2 stess. Så jag ska ge det ett ordentligt försök nu. Har kontakt med ett behandlingsteam och har kontaktperson på psykiatrin. Men måste verkligen lyckas nu. Suget som är värst är att få ta lite sin just nu. Vilket jag vatt ifrån längst. Utan minsta återfall mer än att jag käkat lite oxar när jag vart opererad samt kom över en gratis karta.. ska se om ja kan få hämta ut varje morgon på vårdcentralen eller nått. Det va en bra tanke
Citera
2018-12-11, 14:16
  #7
Medlem
Är det så för dom flesta att man behöver sluta med alla former av droger och att man byter ut ena drogen mot vilken annan som hellst?

Jag har problem med tjack då det gör mig till den jag inte är pga psykiska besvär, men tjack också ger blandmissbruk!

Utan tjack ej behöver benso eller sprit men med tjack: vilö ha sprit.

Läkarw o såna verkar väl utgå från att har man missbrukat nånting olagligt så missbrukar man ALLT? Svårt få en värktablett om man erkänt man rökt cb förr

Är väl så i NA också som ska inte dricka en öl trots dom aldrig haft alco-problem
Citera
2018-12-17, 11:20
  #8
Medlem
ElectroSwings avatar
Trodde aldrig i livet jag skulle få 2x10mg stess och en imovane om dagen någonsin efter allt som vatt. Men tydligen när man legat på psyk intensiven så ändra dom lite uppfattning. Jag har inga problem med att vara drogfri mer än att allt blir så in i helvetes jävla tråkigt och då kommer ångesten som ett brev på posten.
Så jag vet inte hur jag ställer mej till att få dessa mediciner då jag ännu inte tagit dom korrekt. Ska försöka det denna gången med. Som alla gånger jag hämtat mediciner...
Citera
2018-12-17, 23:41
  #9
Medlem
lilmayos avatar
Sluta snacka skit och tycka synd om dig själv. Lägg in dig någonstans och ryck upp dig.
Citera
2018-12-20, 13:37
  #10
Medlem
Jag skulle säg att du bara bestämmer dig för att du inte kan leva så här längre. Försök underhålla dig med något annat träna, spela instrument vad som helst., försök att göra något åt ptsd gå till en pskolog, försök att göra något åt din socialafobu umgås med någon och försök verkligen intressera dig i konversationer, nog lättare sagt än gjort men men. Ett tips för att inte missbruk din medicin är att du försöker lära dig leva utan den, förvärrar bara din situation som sagt lägg in dig bli fri från droger och mediciner uppsök en pskolog som kan hjälpa dig, lycka till
Citera
2018-12-23, 11:34
  #11
Medlem
SkadeskjutenEkorres avatar
Hur går det?
Citera
2019-02-14, 08:25
  #12
Medlem
ElectroSwings avatar
Går sisådär. Försöker att bruka min medicin som ordinerat för att orka med ångesten. Men det är tufft som fan. Så pass att vi införskaffat ett kassaskåp som frun har nyckel till. Har barn så vill inte lägga in mig direkt. Räcker med svårigheter
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback