Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-10, 12:10
  #1
Medlem
Ska skaffa en ny säng men får sån grov ångest över köpet, kan någon rekomendera ett bra ställe att köpa på? letar efter en kontineltalsäng i kvallité till ett rimligt pris typ 15-25k som ska hålla länge och inte bli gropig efter 1-2år.

jag har tidigare haft en säng från jysk men det var en riktig skit säng, vart ska man nu vända sig?

Jag har varit och testat på både kungsängen och sova å dem hade riktigt sköna sängar men frågan är hur länge dessa håller och vad de är för kvallité på sängen? kommer den hålla i mer än 5år? kommer dem ens hålla i 2år?

Vilka sängar har ni, hur länge har ni haft dem och är ni nöjda med dem?

Mvh
Citera
2018-12-10, 12:51
  #2
Medlem
OrganiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kossanrosie
Ska skaffa en ny säng men får sån grov ångest över köpet, kan någon rekomendera ett bra ställe att köpa på? letar efter en kontineltalsäng i kvallité till ett rimligt pris typ 15-25k som ska hålla länge och inte bli gropig efter 1-2år.

jag har tidigare haft en säng från jysk men det var en riktig skit säng, vart ska man nu vända sig?

Jag har varit och testat på både kungsängen och sova å dem hade riktigt sköna sängar men frågan är hur länge dessa håller och vad de är för kvallité på sängen? kommer den hålla i mer än 5år? kommer dem ens hålla i 2år?

Vilka sängar har ni, hur länge har ni haft dem och är ni nöjda med dem?

Mvh
Vi har denna med multizon och har nu haft den i snart 7 år. Inga klagomål än så länge i alla fall.
Citera
2018-12-10, 13:00
  #3
Medlem
Turbomachines avatar
Har själv en från Kinnabädden köpt hos Sleepo, jag har haft den i 4.5 år drygt och den är fortfarande jätteskön, är en kontinentalsäng.
Den kostade runt 10k när jag köpte den.
Citera
2018-12-10, 14:51
  #4
Medlem
Walaroos avatar
Har en Hilding, inköpt på SOVA, haft den i 8 år nu och den är fortfarande riktigt skön. Kostade runt 30k men så värt det. Du kan alltid pruta i butik också, dom brukar få ge 10-15% rabatt. Lycka till!
Citera
2018-12-13, 16:39
  #5
Medlem
Tack för svar, vart på sova nyligen men vart en konstig upplevse kändes nästan som att det hela var en kult, endast fokus på dem dyraste sängarna och dem ville inte att vi skulle gå när vi ville utan fortsatte tjata, en säng för 50tusen kunde vi helt plötsligt få för 28 tusen om vi köpte den nu direkt då det tydligen var sista dagen det var rea, men fanns ingen kampanj ute så man kunde se ens, luktade ruttet.

Vart däremot på kungsängen och hade en fantastisk upplevse, inte alls som på sova utan var fokus på vad som passade mig och var jag hade för behov och tankar om sängen och allting kändes mycket bättre och man fick tid i lugn och ro testa ifred tillskillnad från sova, dit går jag aldrig igen.

https://www.kungsangen.com/kontinent...ngsignatur-397 funderar på denna, testade den i kanske 1 timme och kändes riktigt bra men ska tillbaka och testa och testa på några andra ställen innan jag bestämmer mig.

mvh
Citera
2018-12-13, 16:59
  #6
Medlem
Tycker IKEAs funkar bra men det finns säkert bättre om man pallar leta. IKEAs priser är svårslagna ändå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback