Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-10, 11:12
  #1
Medlem
Vi kollar efter hus i Lomma kommun. Jag undrar vilka fastgheter (och kanske områden) man bör undvika att få som granne?

Jag har till exempel läst att det ska finnas 5-6 HBV-hem i kommunen men har inte kunnat hitta adresser till dessa:
https://asylkaos.wordpress.com/2016/...omma-asylkaos/
Citera
2018-12-10, 11:26
  #2
Moderator
pudelluss avatar
Specificera gärna bättre vad just du vill slippa och på vilket avstånd. Alla hem har tillstånd, finns på länsstyrelsen.
Citera
2018-12-10, 11:37
  #3
Medlem
Med visst förbehåll för att jag sedan ett par år inte längre bor i Lomma utan enbart hör saker ryktesvägen via vänner och familj:
Undvik generellt Slättäng, området runt Solberga (Slättängsgatan/Sliparegatan/Bredgatan/Smedgatan), Vinstorp och vissa av områdena runt Karstorp vad gäller tätorten Lomma. Centrumtorget kan vara värt att undvika om ni har barn då stökiga ungdomar (särskilt sommartid) företrädesvis ifrån Arlöv ofta håller låda där.
I Bjärred upplever jag det som att de allra flesta delarna är väldigt bra, kanske att området runt Jonasgården och Medborgarhuset är något tråkigare.

Bor du i närheten så hade jag rekommenderat att bara ta bilen och åka runt och få en egen känsla.
Citera
2018-12-10, 11:43
  #4
Medlem
Undvik skolor, barn låter mycket och ofta. Undvik att bo för nära hamnen med alla segelbåtar där vajrarna står och slår i vinden, ett himla oväsen i en ort där det konstant blåser.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback