Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-12-19, 21:17
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therawjason
W220 vore det optimala då utbudet är större, men har hört utav benz folk att den inte är så värst bra när det gäller kvalitetet jämfört med resterande

Visst W220 har en del saker att önska men samtidigt.

Större utbud är en av sakerna men en riktigt utrustad W220 får man för mellan 50-100.000 medan en w221 150-300.000 kr vad de skiljer egentligen är baksätet är lite bekvämare om man väljer den 2 sitsiga och den har i snitt 80 hk mer än W220. Hade du kunna ta emot pm hade ja skickat lite smått till dig om tips på bilar

men samtidigt oavsett så har du en sak till att väga in i bilköpet för en lyxbil för under 100.000 har problem och det är ju inte första ägaren som säljer bilen och det är ju inte att åka till biltema direkt att handla för
Citera
2018-12-21, 21:10
  #62
Medlem
https://mobil.blocket.se/annons/gote...t_hem/81412347

Har du 15000 över till bensin.
Citera
2018-12-22, 02:12
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabBorje
https://mobil.blocket.se/annons/gote...t_hem/81412347

Har du 15000 över till bensin.

Haft en jagga och underbar bil men jag hade mindre problem med min och lämna in på auktoriserad verkstad va de enda som var aktuellt

Lucas elsystem så strula en hel del enbart med elen att den funkade som den ville. Öppna takluckan när man blinka. När kan tryckte ner rutorna kunde den blinka tex

Utöver elfel är de en grym bil! Drar en 1.5 - 2 l milen bara
Citera
2019-01-07, 13:38
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tredskon
Det här. Kunde inte sagt det bättre själv, nästan kusligt likt min egen erfarenhet av 7 serie.

Bör väl nämnas att jag själv började i TS ålder, försäkring är löjligt jämfört med en 5 eller 3 serie med stor motor.

Inte är dem väl dyrare i underhåll heller, lägg där till att du med relativ lätthet kan hitta en välskött, sommarkörd vagn med ett par tre brukare gott och väl inom TS budget. E65 då, 745i förslagsvis. Inte många på vägen som har en susning, helt klart ingen sportvagn men i sportläge, lådan i semi och lite teknik så hänger den faktiskt med riktigt bra i kurvorna. I min mening bättre än E60 - särskilt om man fortfarande värderar komfort.

Sugmatad är den jäveln också. Ta chansen innan det är för sent, en liter milen dör man inte av än.


Jag utgår så klart ifrån att man underhåller sin bil själv. Det innebär att man t. ex. får köpa sig en datorkabel och läsa lite "how to's".

Man lär även ha tillgång till en mekplats där man så sakteliga kan bygga sin lilla Mullemek verkstad. Men det gäller väl alla bilar.


Tillägg: 7 serie och liknande bilar är inget man bygger om i större utsträckning. Pilla i datorn, släppa fram lite ljud ur pipan, frihet att välja fritt mellan 17 - 21" fälgar utan å mista komfort. That s it på den fronten. Fjädrar kanske men inte coilover eller nått av allt annat man vill ha om man är ute efter sportvagn. Då är växellåda, diff och Allt annat värdelöst. Inte heller hämtar du någon effekt ur en sugmotor, du förfinar den du har.

Det är väl android plug in skärm istället för original navven och sånt man får pilla på.


BMW 745 e65 är en fantastisk bil, men drar betydligt mer än en liter milen. Min snittade strax under 1,4. Dessutom är det BMW:s första bil med fiberoptik mellan alla enheter så myra stereo till android blir svårt. Finns många felkällor som kan kosta enorma summor så egen diagnos utrustning är ett måste enligt min mening.

Jag avråder inte från köp av en sådan då min var fantastiskt, men dyr i försäkring och bränsle och jag är varken ung eller bor i stan.
En tidigare sjua har betydligt mindre dyra felkällor.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback