Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-09, 23:29
  #1
Medlem
Hej jag har en företagsbil (som jag ej får köra eftersom dom har gps-puck i den.)

Jag undrar om det är nån därute som testat en och som faktkakt fungerar. Jag beställde en ifrån kina för ett tag sen som kom efter6 veckor typ. Satte i den i ciggtändaren i bilen men min mobilgps fungerade fortfarande. Låter inte jättehållpart.

Någon som har tips på någon Som testats och var man köper dom?
Citera
2018-12-09, 23:34
  #2
Medlem
DigglerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xperten1
Hej jag har en företagsbil (som jag ej får köra eftersom dom har gps-puck i den.)

Jag undrar om det är nån därute som testat en och som faktkakt fungerar. Jag beställde en ifrån kina för ett tag sen som kom efter6 veckor typ. Satte i den i ciggtändaren i bilen men min mobilgps fungerade fortfarande. Låter inte jättehållpart.

Någon som har tips på någon Som testats och var man köper dom?

Yes Kina eller via Ebay och EU, både 3G/4G och WiFi jammare med gott resultat. Dock god är väl mera klurigt, bilen tar väl egentligen bara emot signaler ifrån en satellit.. Kan bli lurt!
Citera
2018-12-09, 23:41
  #3
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xperten1
Hej jag har en företagsbil (som jag ej får köra eftersom dom har gps-puck i den.)

Jag undrar om det är nån därute som testat en och som faktkakt fungerar. Jag beställde en ifrån kina för ett tag sen som kom efter6 veckor typ. Satte i den i ciggtändaren i bilen men min mobilgps fungerade fortfarande. Låter inte jättehållpart.

Någon som har tips på någon Som testats och var man köper dom?

Och vad tror chefen när bilen plötsligt inte är någonstans alls?
Citera
2018-12-10, 00:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Och vad tror chefen när bilen plötsligt inte är någonstans alls?

Jag har ingen erfarenhet av detta överhuvudtaget, men jag tror att bilen står kvar på "samma" plats från den tidpunkten gps:en blev ut-störd, dvs senaste registrerade platsen.
Citera
2018-12-10, 00:08
  #5
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Jag har ingen erfarenhet av detta överhuvudtaget, men jag tror att bilen står kvar på "samma" plats från den tidpunkten gps:en blev ut-störd, dvs senaste registrerade platsen.

Det beror på hur "pucken" är implementerad, men det är inget jag skulle chansa på. Det kan se lite konstigt ut om det står "TS hus" sen "NULL" 4 timmar och sen "TS hus" igen i loggen...
Citera
2018-12-10, 00:15
  #6
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Och vad tror chefen när bilen plötsligt inte är någonstans alls?

Och vad tror chefen liksom som haft störning i sändare/mottagare och ser tråden på flashback typ?
__________________
Senast redigerad av argaangelica 2018-12-10 kl. 00:17.
Citera
2018-12-10, 07:24
  #7
Medlem
Intressant tråd!
Till telefonen kan man ladda ner fejk gps, foodora killarna brukar använda det för att slippa ta jobb som är i dåliga områden etc.
Det finns säkert sätt att komma in i bilens gps och på det viset manipulera gpsen.. Den som kommer på det kan nog räkna med att komma på grön kvist! Jag skulle köpa OMG.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback