Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-09, 22:58
  #1
Medlem
oshin.cantwells avatar
Sverigedemokraten Hilda Frick har anklagat twitterprofilen Annie i Sverige för att vara en fejkkvinna. Tråd om detta finns: (FB) Hilda Frick (SD) vill hänga ut svenskar som protesterar

Tidigare i höstas avslöjade DN att twitterkontot Daniella af Geijerstam i själva verket drivs av en man: https://www.dn.se/nyheter/politik/sa...nfor-eu-valet/

Finns det fler exempel på nationalistiska kvinnor i sociala medier som ni misstänker inte existerar? Gynnar det den nationalistiska saken att framstå som kvinna, eller är det kontraproduktivt? Känner ni till några kvinnliga profiler i sociala medier med stor följarskara där ni misstänker att upphovsmannen just en man? Menar naturligtvis inte att någon ska hängas ut, att trolla och provocera är inte olagligt och är någonting som människor har sysslat med sedan tryckpressen uppfanns, men det vore intressant att få en bild av hur pass vanligt det är med nationalistiska fejkkvinnor i sociala medier. Kan det förekomma att vänsterextremister dubelfejkar profilen - dels låtsas vara nationalister och dels låtsas vara kvinnor - i syfte att underminera trovärdigheten bland nationalister?
Citera
2018-12-10, 11:19
  #2
Medlem
Jag förstår inte varför folk orkar lägga så mycket energi på twitter, det borde inte ens räknas som verklighet. Politiker måste verkligen sluta använda den där skitsidan nu.
Citera
2019-01-03, 16:23
  #3
Medlem
Rois avatar
Annie i Sverige vet jag folk som träffat i person. Det är inte en man, men kanske inte så ung som profilbilden påskiner.

Hur DN kom fram till att Daniella inte var kvinna har jag ingen lust att betala för att veta, så om ts vill ha diskussion får du lägga fram bevisen direkt i tråden.

Edit: det här var en rätt bra analys
(FB) Hilda Frick (SD) vill hänga ut svenskar som protesterar
__________________
Senast redigerad av Roi 2019-01-03 kl. 16:28.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback