Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-12-09, 22:53
  #37
Medlem
TKD_1337s avatar
Vad är det för egoist? Tre fria medspelare.
Citera
2018-12-09, 22:54
  #38
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Nja, samma förutsättningar går att diskutera. Någon måste starta hemma och någon borta. Dessutom tycker jag att, det trots att vad du och andra hävdar, regeln ofta utnyttjas av defensiva lag istället för att få lagen att spela offensivt på bortaplan. De går dit och gör allt för att få 1-0 med sig hem...

Jag har dock inga stora problem med regeln förutom vid förlängningarna där regeln borde avskaffas omedelbart.

Någon måste börja borta utan regeln också, och det är om något en fördel.

Hur såg dubbelmöten ut innan bortaregeln? Det var tokdefensiv borta och anfalla hemma.
Citera
2018-12-09, 22:57
  #39
Medlem
Trollfeeders avatar
Boca är för stressade, dom kommer inte ens kunna komma till ett anfall på det här sättet.
Citera
2018-12-09, 22:58
  #40
Medlem
foool13s avatar
Gago skadad igen.. vilken karriär.
Citera
2018-12-09, 22:58
  #41
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Någon måste börja borta utan regeln också, och det är om något en fördel.

Hur såg dubbelmöten ut innan bortaregeln? Det var tokdefensiv borta och anfalla hemma.

I och för sig sant men tycker regeln snarare utnyttjas av defensiva lag idag. Arsene Wenger minns jag sa något roligt och klokt för många år sedan:

Citat:
He told journalists prior to the Sunderland stalemate at the weekend, "The [current] rule was created in the 1950s when teams went away from home, with no television, played with ten defenders and kicked every ball into the stand.

"Now I believe that the tactical weight of the away goal has become too important. Teams get a 0-0 draw at home and they’re happy. Instead of having a positive effect it has been pushed too far tactically in the modern game. It has the opposite effect than it was supposed to have at the start; it favours defending well when you play at home."

https://www.goal.com/en/news/1716/ch...ay-goal-ruling
Citera
2018-12-09, 23:00
  #42
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
I och för sig sant men tycker regeln snarare utnyttjas av defensiva lag idag. Arsene Wenger minns jag sa något roligt och klokt för många år sedan:

Vad Wenger säger just efter att det har gått dåligt för hans lag är inte ens värt ettorna och nollorna du citerat det med.
Citera
2018-12-09, 23:02
  #43
Medlem
foool13s avatar
Gooooooooooooool. over.

Målvakten skulle smashat den andra målvakten där innan..
Citera
2018-12-09, 23:03
  #44
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Vad Wenger säger just efter att det har gått dåligt för hans lag är inte ens värt ettorna och nollorna du citerat det med.

Han förespråkar samma sak än idag men jag förstår vad du menar.

Matchen kunde nästan bara slutat på ett sätt efter Wilmar Barrios två gula på fem minuter.
Citera
2018-12-09, 23:06
  #45
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Han förespråkar samma sak än idag men jag förstår vad du menar.

Matchen kunde nästan bara slutat på ett sätt efter Wilmar Barrios två gula på fem minuter.

Nja, det var inte omöjligt att Boca skulle hålla undan, men när målet kom, då var det uppförsbacke. Det är svårt att jaga med en man mindre.
Citera
2018-12-09, 23:10
  #46
Medlem
bludderbladders avatar
Rättvist till slut, Barrios sänkte Bocas hopp med att vägra sluta stämpla vem det nu var.
__________________
Senast redigerad av bludderbladder 2018-12-09 kl. 23:28.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback