Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-09, 17:20
  #1
Medlem
strategasiats avatar
Blir varnad av att datorn kan sluta fungera om jag mixtrar med detta, behöver komma åt program data, behöver jag oroa mig?
Citera
2018-12-09, 17:38
  #2
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
Blir varnad av att datorn kan sluta fungera om jag mixtrar med detta, behöver komma åt program data, behöver jag oroa mig?
Ja, datorn kan sluta fungera som den ska om du tar bort filer du inte bör ta bort, men vet du vad du gör är det ingen fara.
Citera
2018-12-09, 19:09
  #3
Medlem
Jofs avatar
Jag avskyr när jag inte kommer åt mina filer. Avmarkerar alltid allt. Men vet vilka som är systemfiler och vilka man inte ska mixtra med.
Därför saknar jag windows. I mac är man i stort sett portad.
Citera
2018-12-09, 19:12
  #4
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
Blir varnad av att datorn kan sluta fungera om jag mixtrar med detta, behöver komma åt program data, behöver jag oroa mig?
programdatamappen kan du skriva in manuellt i utforskaren och ändå komma åt utan att klicka ur dölja systemfiler etc, just sayin.

För övrigt har ovanstående talare rätt, gör du fel och sopar bort saker du inte ska sopa bort kan datorn sluta fungera alt börja göra underliga saker.

Handle with care.
Citera
2018-12-09, 19:22
  #5
Moderator
Protons avatar
OT RADERAT!

Det är ett windowsforum vi är i och vi förväntar oss att windows-specifika problem etc diskuteras där. Hur man gör något i något annat OS för liknande resultat är OT i denna tråd och felplacerat i detta forum.

/Moderator
Citera
2018-12-09, 21:17
  #6
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Jag avskyr när jag inte kommer åt mina filer. Avmarkerar alltid allt. Men vet vilka som är systemfiler och vilka man inte ska mixtra med.
Därför saknar jag windows. I mac är man i stort sett portad.
Det har en jobbig sidoeffekt, om du ska flytta filer mellan mappar/diskar, kommer stanna upp varje gång en systemfil ska flyttas, och alla mappar ju minst en!
Markerar man rutan får man inte frågan...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback