Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-09, 15:00
  #1
Medlem
BennyKongos avatar
Maslows behovstrappa känner säkert många igen. Min fråga är dock vad ni har för drömmar? Er innersta dröm som skulle ge er den här känslan av självförverkligande, det översta steget i behovshierarkin.
Citera
2018-12-09, 15:15
  #2
Avstängd
huoranvittus avatar
Ja det skulle väl vara att få utrota alla brunhudade invandrare i Sverige.
Citera
2018-12-09, 15:18
  #3
Medlem
Jag skulle vilja va diktator i ett mäktigt land. Typ som Hitler. Han levde fett nice.
Citera
2018-12-09, 15:22
  #4
Medlem
BennyKongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molnkryssare
Jag skulle vilja va diktator i ett mäktigt land. Typ som Hitler. Han levde fett nice.
Är det ett realistiskt mål, som du kämpar och strävar efter?
Citera
2018-12-09, 20:46
  #5
Medlem
Att ta över världen.
Citera
2018-12-09, 20:59
  #6
Medlem
grevenoves avatar
Att hitta mig ett jobb som jag tycker helt okej om, en fin flickvän och en egen familj.
Citera
2018-12-09, 21:05
  #7
Medlem
BennyKongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av astaghfihrullah
Att ta över världen.
Utveckla! Hur går du tillväga på daglig basis? Är du engagerad politiskt? Försöker du samla ihop en viss summa pengar så att du har ett startkapital? Ur vilka samhällsgrupper försöker du knyta kontakter, om du nu ens försöker? Försöker du påverka likasinnande för att vinna deras förtroende och på så sätt bli en ledare?
Citera
2018-12-09, 21:15
  #8
Medlem
BennyKongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grevenove
Att hitta mig ett jobb som jag tycker helt okej om, en fin flickvän och en egen familj.
...och leva lyckliga i alla sina dagar!

Det kan faktiskt vara så enkelt

Har du något drömyrke? I sådana fall: hur har du tänkt nå dit? Kontakter du har på gång eller redan har? Är du duktig i något som kan leda till "drömmen"?

Är du på god hand med det kvinnliga könet? Eller har du tänkt bättra på dina sociala skills i jakten på den fina tjejen?
Citera
2018-12-09, 21:19
  #9
Medlem
BennyKongos avatar
Misstänker att det här kan bli en tramstråd...

Utveckla gärna era svar! Hur ni tänkt gå tillväga för att nå er dröm.
Citera
2018-12-09, 21:40
  #10
Medlem
grevenoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyKongo
...och leva lyckliga i alla sina dagar!

Det kan faktiskt vara så enkelt

Har du något drömyrke? I sådana fall: hur har du tänkt nå dit? Kontakter du har på gång eller redan har? Är du duktig i något som kan leda till "drömmen"?

Är du på god hand med det kvinnliga könet? Eller har du tänkt bättra på dina sociala skills i jakten på den fina tjejen?
Jag har inget drömyrke, jag har inte möjlighet att gå högskola då gymnasiumet sket sig totalt så jag siktar in mig på något fysiskt yrke.
Jag är helt okej med tjejer men har lågt självförtroende just nu, inte bara med tjejer.
Jag vet inte vad jag ska göra för att uppnå dessa ''mål'', jag förstår att dom inte kommer att komma till en utan man måste kämpa för det vilket jag är dålig på.
Citera
2018-12-09, 21:58
  #11
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Helt ärligt.

Min dröm, eller rättare sagt mål.
Det är att kunna köpa mig ett litet strandhus på Bahamas eller liknande, där ska jag leva ett lugnt och lagom alkoholiserat liv.
Ägna mig åt mina hobbys, och ständigt skaffa nya.
Dricka och röka så ofta jag kan, äta lyxmat.
Citera
2018-12-09, 22:16
  #12
Medlem
BennyKongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaTaDig
Helt ärligt.

Min dröm, eller rättare sagt mål.
Det är att kunna köpa mig ett litet strandhus på Bahamas eller liknande, där ska jag leva ett lugnt och lagom alkoholiserat liv.
Ägna mig åt mina hobbys, och ständigt skaffa nya.
Dricka och röka så ofta jag kan, äta lyxmat.
Håller du i nuläget på och sparar ihop pengar till denna dröm? Ligger denna dröm långt fram i tiden eller kommer det ske inom en snar framtid?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback