Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-17, 07:38
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silurus
Många bra tips, det uppskattas! Ska definitivt prova flera av era förslag, tror även jag har såna där handvärmare som man tänder på en kolstav i. Ska även försöka få till nån bra mössa, har ju kåpor som alltid är på så öronen blir inte kalla men kan ju vara bra att ha nåt mer än en keps på huvudet..

Haha vafan har du på dig egenligen i skogen, jeans o trädojjor??

Grunden är ju som folk skrivit att ha lager på lager. Fryser du behöver du lägga till ett lager.
När det varit som kallast och jag enbart suttit på pass har jag haft på mig dubbla ullsockor, dubbla merinounderställ(underdel), jaktbyxor, försvarets värmebyxor, dubbla underställströjor, houdinitröja, tunn dunväst jaktjacka och försvarets värmerock. Tunna merionofingervantar och lite tjockare ytterhandskar(tar av dem när det börjar bli dags att skjuta). På skorns har jag riktigt isolerade o fodrade kängor.

Går man med hund kan man klä sig lättare för att inte svettas ihjäl och sedan börja frysa när står still.
Citera
2019-01-28, 02:00
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funkislgh
Haha vafan har du på dig egenligen i skogen, jeans o trädojjor??

Grunden är ju som folk skrivit att ha lager på lager. Fryser du behöver du lägga till ett lager.
När det varit som kallast och jag enbart suttit på pass har jag haft på mig dubbla ullsockor, dubbla merinounderställ(underdel), jaktbyxor, försvarets värmebyxor, dubbla underställströjor, houdinitröja, tunn dunväst jaktjacka och försvarets värmerock. Tunna merionofingervantar och lite tjockare ytterhandskar(tar av dem när det börjar bli dags att skjuta). På skorns har jag riktigt isolerade o fodrade kängor.

Går man med hund kan man klä sig lättare för att inte svettas ihjäl och sedan börja frysa när står still.

Haha nej då, inser att jag kanske fått det att framstå som att jag klätt mig helt galet. Har ett jaktställ och rejäla fodrade stövlar men tyckte det var svårt att hålla värmen när det blev riktigt kallt. Men nu med rejäla strumpor/sockor, nytt underställ samt mössa känns det som att att jag börjat hitta hem.
Citera
2019-06-26, 06:30
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silurus
Haha nej då, inser att jag kanske fått det att framstå som att jag klätt mig helt galet. Har ett jaktställ och rejäla fodrade stövlar men tyckte det var svårt att hålla värmen när det blev riktigt kallt. Men nu med rejäla strumpor/sockor, nytt underställ samt mössa känns det som att att jag börjat hitta hem.
Viktigt att kunna läggs till eller dra ifrån ett plagg/lager allt beroende på väder, om solen värmer eller om man sitter i ett rolligt köldhål, luftfuktighet, om msn har gått långt osv
Citera
2019-06-27, 07:54
  #16
Medlem
8xxSeriess avatar
Tycks kvitta vad jag har på mig, till slut fryser jag ändå när man sitter och ugglar på pass. Skaffade mig elektriska inlägg till kängorna, dessa funkar hyfsat men tycker de är obekväma att gå runt i. Tror däremot att jag ska skaffa en elväst faktiskt till vintern i år.

Värst är händerna, kvittar fan vad jag har på mig för handskar tycker jag, tillslut är fingrarna som djupfrysta fiskpinnar.

edit
En kompis som sitter mycket på åtel brukar ha med sig en gammal sovsäck han kliver in i. Kan ju vara ett tips när man sitter i en koja på nätterna.
Citera
2019-06-30, 01:16
  #17
Avstängd
Plaguetongues avatar
om det är riktigt kallt så blir det skoteroverall, pälsmössa och snowpower stövlar, är du riktigt frusen finns det även elvärmda sockor, problemet med overallen är att den är skön på passet kl 6 på morgonen när det är minusgrader, men inte så skön när man ska gå några kilometer till bilen på dagen när man jagat klart och det är 20 grader varmt och sol, se till att ha kläder att byta till när det börjar bli varmare.

gör upp en eld om du fryser fungerar också.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback