Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-09, 13:01
  #1
Medlem
Vilken ratio mellan dessa cannaboider har ni testat och vilket föredrog ni? Kan nämna att att strainen jag själv vill testa för daglig bruk kommer ligga på 6 procent på thc och 6 procent cbd (i genomsnitt efter laborations prover.
Citera
2018-12-09, 18:49
  #2
Medlem
alientechnologys avatar
8% CBD 8% THC har varit perfekt. 10/10 var inte like bra, blev för starkt snabbt.
Du kommer inte känna dig särskilt hög, vilket kanske man kan vara ute efter. Rent medicinskt så är 8% super.
Citera
2018-12-09, 22:54
  #3
Avstängd
Ganjalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garderobs.skelett
Vilken ratio mellan dessa cannaboider har ni testat och vilket föredrog ni? Kan nämna att att strainen jag själv vill testa för daglig bruk kommer ligga på 6 procent på thc och 6 procent cbd (i genomsnitt efter laborations prover.

Låter som en riktigt avslappand strain, vad heter den?
Citera
2018-12-11, 10:53
  #4
Medlem
rytaris avatar
Har provat cannatonic som ju är en medecinsk cbd strain, man blev liiiite hög och bedövad,och det höga varade inte länge alls, 15 min kanske, men man hade ändå en lugn behaglig känsla i kroppen, det kändes verkligen att cbd motverkar thc.. Det är väl ca 6%thc/12%cbd i cannatonic
Citera
2018-12-11, 21:29
  #5
Medlem
Har ocksåprovat ovan nämnda plus en strain till i barcelona. Om jag inte minns fel låg ena på cbd 12 och den andra var på 15 i cbd och runt 6-7 i thc för både. Hade också svårt att få en high som höll sig ngt längre på så svagt thc . Antar att den strainen jag är ute efter, cbdcrew mango haze kan motverka detta genom att i snitt (enligt labtester på deras hemsida) i ha 6 %thc och bara 6% cbd. Tycker annars det är svårt att lita på olika seedhouse då få visar laborationstester på sin sida för sina strains. OR-1 verkar annars vara en trevlig strain med ca 9-10 i thc och ca 13-15 i cbd (enligt labtester på MM genetics hemsida). Sistnämnda verkar överlag vara den perfekta all in one strainen, men då jag vet att jag måste trappa ned otroligt mycket på thc intaget ett tag framöver får den strainen vänta. Men vore kul o höra om ngn testat sistnämnda
__________________
Senast redigerad av garderobs.skelett 2018-12-11 kl. 21:34.
Citera
2019-01-15, 10:48
  #6
Medlem
Bumpar denna. Hade ni några negativa effekter med 1/1 eller högre CBD:THC strains? Jag ska snart till USA, till Vegas där det är lagligt och har hittat olika strains. Men är nervös då jag reagerar dåligt på THC, får hjärtklappning och blir nervös när jag blir för hög.

Hur låter denna till exempel:

https://www.theapothecaryshoppe.com/...super-fruit-2/

Vill bara ta två bloss och ta det lugnt liksom...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback