Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-10, 16:13
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilogic
Det är väl tre år nu.
Har ingen brådska med att hitta någon ny, sen bör man hitta någon som kan acceptera att man har en knodd, vilket är den svåra biten.

Samma sits här, förutom att jag inte är lika tillfreds med att vara singel som du verkar vara (syftar på att du skrev "ingen brådska").

Varit singel i ca 4 år nu, till en början frivilligt men numera ofrivilligt. Har svårt att hitta någon, trodde först det var fel på mig men börjar inse att det nog har att göra med att jag har barn och för mycket bagage.

Trodde inte att det skulle vara så svårt. Försöker ställa mig in på att leva ensam.
Citera
2019-01-11, 14:16
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shelelele
Samma sits här, förutom att jag inte är lika tillfreds med att vara singel som du verkar vara (syftar på att du skrev "ingen brådska").

Varit singel i ca 4 år nu, till en början frivilligt men numera ofrivilligt. Har svårt att hitta någon, trodde först det var fel på mig men börjar inse att det nog har att göra med att jag har barn och för mycket bagage.

Trodde inte att det skulle vara så svårt. Försöker ställa mig in på att leva ensam.

Det blir väl så till slut att man börja känna ensamheten, men man får inte ge upp. Det finns alltid någon som kommer att acceptera det som man bär på.
Citera
2019-01-11, 14:46
  #135
Medlem
Nattiskatts avatar
Har varit singel i snart 2 månader och det känns förjävla bra. Mitt dåvarande förhållande varade endast 3 månader, dock hade vi hållit på lite till och från i lite mer än 1 år innan vi gick in i ett förhållande. Men det höll inte då vi valde olika vägar, jag valde att ta emot hjälp för mitt drogmissbruk och ta tag i mitt liv och han valde att fortsätta samt vägrade hjälp. Jag tror det var mest jag som förändrades och insåg att det inte skulle sluta bra med honom. Nu anser jag att vi är väldigt olika och inte menade för varann på det sättet, men vi är fortfarande vänner och pratar då och då. Han har till och med ny tjej, och jag reagerar inte då jag har helt enkelt gått vidare väldigt snabbt. Kan inte ha varit så starka känslor mellan oss som vi båda trodde innan förhållandet.
Citera
2020-06-06, 14:43
  #136
Medlem
Har varit singel i över 20 år och är ingen player heller men jag antar att det kommer och orsaken är nog för att jag bor i en stad som består av många som är singel

Min åldersgrupp finns mer i mindre orter
Citera
2020-06-06, 14:55
  #137
Medlem
Findusofelixs avatar
Varit singel i 18 år, och har inget sug efter något nytt förhållande av olika orsaker. Har ju barn och barnbarn, så jag har det jag vill ha och känner mig nöjd så.

Skulle jag ramla över en trevlig man kanske jag ändrar uppfattning, men jag trivs bra som singel så jag är nöjd så. Känner mig sällan ensam då jag har min familj och fina vänner.
Och tänker lite skämtsamt ibland, att det kan vara svårt att lära gamla hundar att sitta
Citera
2020-06-06, 15:10
  #138
Medlem
Dscims avatar
Varit singel i en månad ungefär, min flickvän dumpa mig.

Och lär nog förbli så fan, vart träffar man en tjej idag? (förutom på appar på internet, men de är ju sådär där..)

Är i nedre 20-års åldern, själv föredrar jag förhållande än o va singel men fan de e inte de lättaste idag.
__________________
Senast redigerad av Dscim 2020-06-06 kl. 15:12.
Citera
2020-06-06, 15:10
  #139
Medlem
ComedyBalls avatar
21-24 år, varit singel hela mitt liv. Har både dejtat & knullat runt, men jag har aldrig någonsin haft känslor för någon. Jag bor ensam i en etta, och när ensamheten trycker på så hittar jag på något med mina polare eller så sköljer jag ner ångesten med några goa groggar. Eller åker och tränar. Jag hatar att se lyckliga par på sociala medier osv när jag ligger hemma själv, får sån jävla ångest och känner mig som ensammast i världen och måste ut härifrån. Räcker med att åka och käka McDonalds med en polare eller något så blir det bättre direkt.

Men när man kommer och låser upp en tom lägenhet, kollar lite på tv själv i soffan, går och lägger sig själv i sängen med endast en kudde brevid.. Ja då blir det ensamt.

Men det är klart det har sina fördelar med, att festa och jaga flickor på krogen är fortfarande jävligt roligt och man har absolut ingen annan att ta hänsyn till än sig själv!
Citera
2020-06-06, 15:17
  #140
Medlem
Varit singel i över ett år för att det är bäst så. Som singel får jag det killar kan erbjuda(sex) utan att behöva lägga tid på annat som att snacka, sköta hand hem och behöva lyssna på tjatet om att träffa varandras vänner och föräldrar.
Dessutom tar åren ut sin rätt på killar, och det är enklare att göra sig av med ett kk än en pojkvän.
Citera
2020-06-06, 15:23
  #141
Medlem
Har dålig självkänsla och befinner mig i en allt annat än gynnsam livssituation förhållandemässigt.
Citera
2020-06-06, 15:48
  #142
Medlem
Hela livet. Har ett utseende som lockar väldigt få kvinnor, om ens någon. Klandrar ingen för det. Hade jag varit tjej hade jag också valt en snyggare kille.
Citera
2020-06-06, 17:53
  #143
Moderator
Amirons avatar
Varit singel i 7-8 år, efter att ha blivit totalt nedbruten av en individ som var otrogen med min närmsta vän, och där hela skulden för otroheten (plus en massa annat) skylldes på mig.

Skall väldigt mycket till, innan jag ger mig in i ett nytt förhållande.
Dels har jag inte tid, och sen så skall personen vara något riktigt jävla speciellt, för att jag ens skall överväga det. (utläses att hela min värld skall vändas upp och ned när personen vandrar in i mitt liv)
Citera
2020-06-06, 20:43
  #144
Medlem
Whitks avatar
Singel i ca: 10år. Är introvert, så tycker det är jobbigt att dejta
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback