Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-11, 17:10
  #13
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cumrad
Jag vill börja med att säga att jag inte är ute efter att dömma då jag själv är undergiven rent sexuellt.

Min personlighet till ?vardags? är en bestämd självständig kvinna med tryggt liv och bra inkomst! Så inga försommar tack

Jag har inte levt ut mina fantasier sådär jätte ofta, men jag älskar att bli bunden dominerad och smiskad.

Jag har nyligen träffat en man som är min motpol, en dominant man som gärna vill ge mig vad jag förtjänar. Privat är han rolig, snäll och ödmjuk!

Omtyckt och fin människa. (Vi har ännu inte varit tillsammans)

Han fantiserar om härligt ömsesidigt BDSM precis som jag.

Min nyfikna fråga är, vad är det som händer i hjärnan på någon som vill dominera totalt.

Vad känner man då, hur kommer det sig? Vad är det som gör att man vill smiska en kvinna ordentligt? (Observera åter igen att jag vill och njuter av detta)

Bdsm är inte misshabdel utan ömsesidig respekt.

Så inga försommar tack

Min fråga går framförallt till dominerande män!

Hur känns det, hur tänker ni. Och hur känns det efteråt? Och hur kom ni på att det är detta ni gillar!

Ibland kan man känna sig tom och behöva tröstas efteråt, (ingår i spelet) Hur känns det för er efteråt?

Nyfiken <3
Personligen gillar jag kontrollen det ger och känslan av att jag kan göra vad jag vill och kvinnan älskar mig ändå. Min kvinna har frågat mig exakt samma sak och det är väldigt svårt att sätta ord på det..

Jag gillar att piska henne mellan benen riktigt ordentligt och sedan ha sex med henne när det gör ont för henne fast hon är upphetsad. Tror att mkt av min fascination av bdsm ligger i just det där lite "hora - madonna" över det, att hon är till för min njutning (även fast jag givetvis älskar henne oändligt mkt)
Citera
2018-12-29, 19:41
  #14
Medlem
Det känns som man får vara sig själv för en stund. I det moderna samhället får man som man inga utlopp för sina nedärvda begär. Antagligen därför "männen" är så spända, deprimerade, griniga, orkeslösa och fast i olika teknologiska beroenden.

Jag har en dominant personlighet och ett rätt hett temperament, men jag är en väldigt sansad person. Och det blir alltid lättare när man kan dominera en kvinna riktigt ordentligt. Man får utlopp för allt under säkra omständigheter och kan använda dem till något positivt. Kan det bli bättre?

Sen är det den där biten med tillit och tillgivenhet. Känslan av att hon känner sig säker nog att underkasta sig totalt och låta mig göra vad jag vill. Att hon vill det. Det känns otroligt romantiskt. Och man kommer varandra så mycket närmare, man känner något väldigt speciellt tillsammans. Man ser sidor av varandra som annars är dolda. Man accepterar och uppskattar de bitar av varandras psyke som andra skulle döma och anse sjuka.

Plus att det är otroligt sexigt när en kvinna är så där undergiven och ivrig att känna allt det innebär. Smärtan, förnedringen, njutningen, kärleken, tvivlet, oron, tilliten, alltihop i en enda röra. Hur hon tar emot smärtan och inte bara uthärdar utan njuter och vill ha mer. Det är underbart.

Jag gillar andra sidan av myntet också, men där har jag inte utforskat lika mycket. Jag är i huvudsak dominant.
Citera
2018-12-30, 17:03
  #15
Medlem
Dr.LincoNs avatar
Jag är dominant i mitt sexliv, även utanför. För mig innebär det inte att hela tiden vara hårdhänt, eller för den delen vara 'macho'
Dominant när man har sex innebär att vara säker och trygg med de man gör, jag vet vad tjejen vill ha. Jag ger henne det, Jag rör mig självsäkert och tar det jag vill ha samtidigt som jag ger henne njutning.
'' Jag frågar inte hur hon vill ha det, om det känns skönt eller om jag får göra såhär eller sådär''
Jag tar för mig och njuter av det. Samma gör hon, annars så säger hon till.
Det är den bild jag har fått av tjejer jag varit med, dom har adlrig klagat, men såklart så är alla olika.
Citera
2019-01-12, 08:35
  #16
Medlem
DixieDs avatar
Min man är världens finaste men han är dominant både i sängen och utanför sängen. Det som jag har känt är att han vill ha kontroll eller en sorts maktposition. Han vill vinna och genom att vara dominant i sängen så får han på något sätt vinna.

Är det sex han vill ha så försöker han tills han får det och ju mer jag strider emot desto kåtare och mer dominant han blir.
Får sällan rida honom för han börjar känna sig undergiven men när jag väl rider honom så försöker han ta över kontrollen.

Har vi sex så håller han tag i mina armar så jag inte kan röra mig. Det får honom att känna sig i en maktposition och han blir tillfredställd.
Citera
2019-01-19, 12:15
  #17
Medlem
"Hur känner en dominant man?"-när då? Finns många svar. Det bästa är att en dominant man förmodligen är som de flesta andra män med en jävla massa sidor och tankar och problem som vilken man som helst.

Jag kan svara på vad jag njuter av i dominanssituationer.
Två komponenter: den mentala aspekten och den fysiska aspekten.
Den mentala innefattar att helt enkelt "knulla" min undergivnas hjärna, får henne att tända, kanske gå emot en del av sina mer nyktra övertygelser i spelet med mig. Skönt är t.ex att få en råfeminist att erkänna att det är skönt att få känna sig liten, underlägsen, bortgjord och sött korkad, att få en stark, självständig kvinna att följa dagliga regler för att jag förklarat att de är bra för henne. Sådana saker. Det är själva bränslet och det "bread and butter" som gör den fysiska aspekten möjlig och njutbar. Kan jag inte knulla hennes hjärna, sinne och tankar kan jag inte dominera henne fysiskt.

Den fysiska aspekten präglas inte av råstyrka men av ett fast grepp om hennes sinne och tankar. En man som har satt ett mentalt koppel på en undergiven behöver sällan höja rösten eller ta till rå styrka. Ibland kan det vara njutbart förstås, men ett lugnande och uppmuntrande tilltal medan jag spänner/kedjar fast min partner i sängen brukar vara det bästa. Jag kan till och med säga "idag har jag sån lust att göra dig riktigt illa" och ändå få henne att gå med på det. För att det finns tillit och kommunikation.

Av båda aspekterna kan jag hamna i det s.k. "Dom space" som är en eufori över upphetsning och alla känslor dominansen föder. De känslor jag njuter av är, utan inbördes ordning eller prioritet: känsla av kontroll, känsla av ansvar, känsla av makt, känsla av frihet, känsla av att vara utanför den vanliga världen, känsla av att känna den undergivnas situation i mig, känsla av tacksamhet över att hon offrar sig för mig... och så kärlek till henne förstås.

Ingen relation eller D/s-situation är den andra lik, vi har olika dagsform, lust, energi mm men att uppleva något bra i dominans- och underkastelse - du vet om du har varit med om det!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback