Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-09, 10:04
  #1
Medlem
Satte mig i spårvagnen och så var det ett fyllo/störing som inte ville att jag skulle sitta där. Hon började slå på mig och yttra sig rasistiska kommentarer. Detta kunde jag tolerera, jag ville vänta på att hon kanske skulle svalna av. Till slut började hon spotta på mig och jag tappade kontrollen och slog henne en gång rätt hårt i armen och sade åt henne att suga min kuk innan jag bytte plats.

Borde jag söka hjälp för detta? Det känns som att jag kommer eskalerar dessa problemen i framtiden med tanke på att en vettig människa förmodligen inte hade gjort detta.
Citera
2018-12-09, 10:10
  #2
Medlem
KlassadSomRacists avatar
du skulle ha slagit hon i ansiktet istället för armen
Citera
2018-12-09, 10:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlassadSomRacist
du skulle ha slagit hon i ansiktet istället för armen

Jag skulle ha gjort det men ville inte få problem med polisen.
Citera
2018-12-09, 10:19
  #4
Medlem
Låter inte så farligt, är det något som händer ofta eller?
Citera
2018-12-09, 10:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hypokrit
Låter inte så farligt, är det något som händer ofta eller?

Nej, våldsamma utbrott sker kanske vart tionde år. Däremot hamnar snabbt i det givet rätt omständigheter, t.ex. vid mobbning.
Citera
2018-12-09, 10:35
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Nej, våldsamma utbrott sker kanske vart tionde år. Däremot hamnar snabbt i det givet rätt omständigheter, t.ex. vid mobbning.
Vad hände för tio år sen då?
Citera
2018-12-09, 10:36
  #7
Medlem
undercover-racists avatar
Verkar som hon bad om det
Citera
2018-12-09, 10:38
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Vad hände för tio år sen då?

Har varit mobbad hela livet. Brukade vara rätt tålig men efter konstant mobbning började jag explodera av ilska under gymnasiet. Nu i högskolan är jag inte mobbad men tror jag enkelt kan bli arg ifall någon förolämpar mig.
Citera
2018-12-09, 10:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Har varit mobbad hela livet. Brukade vara rätt tålig men efter konstant mobbning började jag explodera av ilska under gymnasiet. Nu i högskolan är jag inte mobbad men tror jag enkelt kan bli arg ifall någon förolämpar mig.
Du ska helt klart stå upp för dig själv om någon gör något. Fråga dig alltid om du verkligen vill göra något, blir svaret nej så säg det oavsett hur pinsamt eller konstig stämning det kan bli. Man ska gå efter vad man själv vill och inte hålla på att passa in i en tragisk mall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback