Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-11, 07:38
  #169
Medlem
Evintas avatar
En gång är ingen gång TS.
Sedan gör det inget om män tittar i urringningen så länge de inte glor oavbrutet när man står och pratar.

De flesta killar tittar men har hyfs nog att titta upp igen om man vänder sig mot dem. Att de fortsätter titta är för mig mer ett tecken på att personen i fråga är infantil och det är väldigt avtändande. Jag tittar också, på "bulor" och bakdelar men ser ju till att göra det väldigt, väldigt diskret.

Häromdagen stod jag i en hiss och pratade med en kollega.
En man i hissen stod då och stirrade ner i min urringning. Jag såg detta i spegeln vilket han inte förstod, men så fort jag tittade åt hans håll vände han bort blicken och låtsades greja med sin telefon. Det är bara roligt och ganska gulligt tycker jag

Så själva tittandet är inget problem om du gör det så att det inte blir awkward.
Citera
2018-12-11, 10:57
  #170
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evinta
En gång är ingen gång TS.
Sedan gör det inget om män tittar i urringningen så länge de inte glor oavbrutet när man står och pratar.

De flesta killar tittar men har hyfs nog att titta upp igen om man vänder sig mot dem. Att de fortsätter titta är för mig mer ett tecken på att personen i fråga är infantil och det är väldigt avtändande. Jag tittar också, på "bulor" och bakdelar men ser ju till att göra det väldigt, väldigt diskret.

Häromdagen stod jag i en hiss och pratade med en kollega.
En man i hissen stod då och stirrade ner i min urringning. Jag såg detta i spegeln vilket han inte förstod, men så fort jag tittade åt hans håll vände han bort blicken och låtsades greja med sin telefon. Det är bara roligt och ganska gulligt tycker jag

Så själva tittandet är inget problem om du gör det så att det inte blir awkward.
Jag stirrar i sådana fall extra hårt. Någon måste bekämpa fisförnäma chicks. Det är skitkul när dom surar och inga riddare är i närheten. Klä på sig lite kan man göra istället om man inte vill ha "creeps" aka normala män tittandes.
Citera
2018-12-11, 12:54
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuornosA
Jag resonerade inte annorlunda. Du tolkar mig medvetet fel.


Jag vill att den jag pratar med ska lyssna på vad jag säger och inte glo någon annanstans. Står den jag och pratar med och kollar upp i taket, på en annan människa, sneglar på mobilen, på mitt hår, eller var som helst, så får jag känslan av att den inte är uppmärksam på vad jag säger.

Och om vi tar ditt exempel från tidigare: om en kvinna står och sneglar ner på ditt skrev när ni står och diskuterar något viktigt, hur tror du att du hade upplevt det, om det dessutom vore något som hände dig med jämna mellanrum och med flera olika kvinnor?


"Snart kommer ni väl hävda att gå runt i högklackat och visa välpedikyrerade fötter inte alls är ett sätt att försöka locka män och få deras uppmärksamhet".

Så skrev han. Jag baserare det alltså på att han hävdade att kvinnor som "visar upp" sina "välpedikyrerade" fötter försöker locka män och söka deras uppmärksamhet. :-)


Dåså.

Om du ska citera mig så skulle jag uppskatta om du citerar allt jag skrev. Du missade "utan det är för er egna skull som ni går runt i obekväma skor."

Och det är precis min poäng, tjejer gör sig fina för att attrahera män. Ibland gör det ont, som pedikyr och att bära högklackat kan göra, men om en tjej vill se så fin ut som möjligt, så är det ett pris värt att betala. Det verkar bara vara ni feminister som helt plötsligt inte förstår varför i hela friden en tjej vill se sexig och snygg ut, för att få uppmärksamhet från främst män, men även komplimanger från andra kvinnor.

Och jag fattar att pedikyr inte enbart är till för att attrahera män, då man lika gärna kan bära gympadojor och ha fräscha fötter, men för att få ett bra helhetsintryck när man bär högklackat så är det nog på sin plats att man inte går runt med valkiga fötter och gula tånaglar. Men vad vet jag.
__________________
Senast redigerad av countolaf 2018-12-11 kl. 13:03.
Citera
2018-12-11, 13:02
  #172
Medlem
Mooomintrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuornosA
= autism x 100

Är det verkligen så? Själv är det extremt sällsynt att jag får någon behållning av andra människor, jag föredrar när de inte gör mig uppmärksam på deras tillvaro. Alltså i situationer när man ändå inte ska vara det. Vilket är alla situationer egentligen som inte involverar ens sysslor.
Går jag i stan så tenderar alla att kolla på mig, det skulle jag gärna kunnat stänga av.
Citera
2018-12-11, 13:05
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooomintrollet
Är det verkligen så? Själv är det extremt sällsynt att jag får någon behållning av andra människor, jag föredrar när de inte gör mig uppmärksam på deras tillvaro. Alltså i situationer när man ändå inte ska vara det. Vilket är alla situationer egentligen som inte involverar ens sysslor.
Går jag i stan så tenderar alla att kolla på mig, det skulle jag gärna kunnat stänga av.

Har du stora bröst eller?
Citera
2018-12-11, 13:46
  #174
Medlem
Dollmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remkuken1
Vad fan hände med tråden?
Min blick föll ner på hennes bröst och jag kollade i kanske 1,5 sekund och hon märkte detta.
Din fega jävel du ville bara dyka ner i djupet men. Lyssna på Rober Broberg Snabbköps butiken
Citera
2018-12-11, 13:47
  #175
Medlem
Gillar hon dig så uppskattade hon de, sålänge hon inte har nå super komplex över sina bröst eller nåt hahah
Citera
2018-12-11, 15:51
  #176
Medlem
Ja kan ju inte veta hur hon tänker men jag undviker att kolla in en tjejs bröst medans jag pratar med henne. Då brukar jag hålla ögonkontakt. Blir ju väldigt svårt att dölja om du nu spanar in någons bröst medans ni pratar.

Sköt det snyggt (diskret)
Citera
2018-12-11, 16:31
  #177
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
då man lika gärna kan bära gympadojor och ha fräscha fötter, men för att få ett bra helhetsintryck när man bär högklackat så är det nog på sin plats att man inte går runt med valkiga fötter och gula tånaglar. Men vad vet jag.
Ah. Har fattat att du tycker att det är på sin plats. Kunde dock inte bry mig mindre.

Bye nu loser.
Citera
2018-12-12, 19:06
  #178
Medlem
HighwayDelights avatar
Jag föredrar ögonkontakt, men sker det av sambon, får han gärna kolla.
Dessutom bär jag djup urringning för hans skull.
Citera
2018-12-12, 19:22
  #179
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Varför har ingen uppfunnit glasögon som vinklar ner mot brösten utan att det märks?
Att bära solbrillor kan underlätta, i alla fall på sommar halvåret.

https://pics.me.me/boobs-are-like-th...us-4354387.png
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback