Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-08, 16:37
  #1
Medlem
Har sett det förr och fattar inte riktigt varför dom måste göra detta inför dom andra anställda + hotellgäster,sitter just nu på Ko Chang,och idag fick jag än en gång bevittna en manager som satt i restaurangen och tillkallade en lite stackars (troligen Khmer tjej) till sig skällde ut henne efter noter,vet inte vad hon gjort men nått bra var det väl inte ,hade jag inte vetat bättre hade jag gått fram till managern och skällt ut henne, men det skulle nog bara förvärra för den anställde.

Det var inte typ 30 sekunders tillrättavisande,utan hon höll låda i säkert 10 minuter, tyckte det var pinsamt och såg besvikelsen/skammen i tjejens ögon
Nån som sett liknande uppförande,och vad säger ni ,rätt fel?
Citera
2018-12-08, 17:15
  #2
Medlem
Servals avatar
Var var det för klass på hotellet? Har själv varit i Thailand och inte sett något liknande. De enda som gapade och betedde sig illa var nyrika ryssar.
Citera
2018-12-09, 09:32
  #3
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Har sett det förr och fattar inte riktigt varför dom måste göra detta inför dom andra anställda + hotellgäster,sitter just nu på Ko Chang,och idag fick jag än en gång bevittna en manager som satt i restaurangen och tillkallade en lite stackars (troligen Khmer tjej) till sig skällde ut henne efter noter,vet inte vad hon gjort men nått bra var det väl inte ,hade jag inte vetat bättre hade jag gått fram till managern och skällt ut henne, men det skulle nog bara förvärra för den anställde.

Det var inte typ 30 sekunders tillrättavisande,utan hon höll låda i säkert 10 minuter, tyckte det var pinsamt och såg besvikelsen/skammen i tjejens ögon
Nån som sett liknande uppförande,och vad säger ni ,rätt fel?

Två orsaker.

För att visa vem som verkligen bestämmer samt visa sin status jämte andra.

Du visar gästerna vem som är "da boss" och du visar den anställde vem som ör "da boss" genom att få den anställde att publikt tappa ansiktet utan att kunna göra något.

Än mer om det ör en Khmer, Burmese eller liknande för de ses som lägre stående varelser.

Dock så är det absolut inte vanligt förekommande då det trots allt är hotell vi snackar om men med det sagt så befinner du dig på en plats med en ö-mentalitet som väldigt ofta skiljer sig från mentaliteten i större städer.

Sen är det givetvis skillnad på hotell och hotell.

Svårt att jämföra backpacker bungalows som har en viss mentalitet med ett femstjärnigt hotell.
Citera
2018-12-09, 11:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serval
Var var det för klass på hotellet? Har själv varit i Thailand och inte sett något liknande. De enda som gapade och betedde sig illa var nyrika ryssar.

Mac resort,skulle själv klassa det mellan 3-4 stjärnor,visst är det för att visa sin makt inför dom andra anställda,men knappast för gästerna ,finns ingen som helst anledning, det ska vara hon som visar sin respekt till gästerna som bor där enligt mig,bara översittarfasoner,kanske funkade för 15 år sedan ,ger hotellet bara dåligt rykte vilket hon (bossen uppenbarligen inte fattar)
Citera
2018-12-09, 13:09
  #5
Medlem
Sqeptisks avatar
Fawlty Towers irl
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3000174

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback