Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-08, 14:56
  #1
Avstängd
DrCullens avatar
Vi brukar göra så här hemma att man tar hela godisskålen och sätter ner ansiktet i den och äter godiset som en hund. Om man inte orkar äta klart en godis så händer det också att man lägger tillbaka halvätna godisar. Folk verkar inte gilla detta och jag undrar vad fan ni är rädda för? Idioter.
Citera
2018-12-08, 15:01
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrCullen
Vi brukar göra så här hemma att man tar hela godisskålen och sätter ner ansiktet i den och äter godiset som en hund. Om man inte orkar äta klart en godis så händer det också att man lägger tillbaka halvätna godisar. Folk verkar inte gilla detta och jag undrar vad fan ni är rädda för? Idioter.
Det beror på om man ska äta godiset själv eller om man ska dela godiset med någon annan. Äter man skälv kan man äta hur man vill. Äter man med någon annan så kanske det inte är så fräscht att lämna halv ätna godisar i skålen eller att äta som en hund ur skålen.
Citera
2018-12-08, 16:37
  #3
Medlem
Grollarens avatar
Gör ni samma sak när ni äter middag också???
Nä, det där går bort. Jag hade tackat nej.
Ja, det är ohygieniskt.

Om ingen hemma hos er har armar, så är det naturligtvis ok att äta så, och då ber jag om ursäkt.
Citera
2018-12-08, 18:19
  #4
Medlem
Det är inte ohygieniskt. Inga problem ur smittosynpunkt. Såvida inte någon känner sig infekterad, snorar, hostar eller nyser i skålen, då kan man ju ta en egen skål de dagarna. Om man inte tycker det är strunt samma att bjuda de andra på en förkylning alltså.

Om det däremot är "ofräscht" ur psykologisk/social synvinkel finns det säkert olika uppfattningar om, men ni bestämmer ju själva vad som funkar hemma hos er.
__________________
Senast redigerad av SirDuke 2018-12-08 kl. 18:24.
Citera
2018-12-08, 19:12
  #5
Medlem
Kickexs avatar
Låter lika trevligt som att ha en person som skrattar med mat i mun och får en matbit flyga ut och in i någon annans mun.
Citera
2018-12-10, 23:08
  #6
Medlem
Jag förmodar att dina gäster aldrig besöker dig mer än en gång...
Citera
2018-12-10, 23:10
  #7
Medlem
Elementarts avatar
Jag brukade göra det när jag var liten, slutade med att min mamma fick äta upp dem
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback