Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-08, 15:01
  #13
Medlem
Jellohs avatar
Ytterligare: Jag tycker detta är lite dåligt omdöme av läraren och skolan, väldigt många transkillar (speciellt sådanna med late onset dysphoria) har autismspektrumstörningar och kan således vara känsliga och ha svårt att förstå sociala grejer. Av hänsyn till Miles kanske det inte är i hans intresse att lyftas fram som nån slags symbol för hur tolerant skolan är.
Att presss nån med (troliga) autismspektrumstörningar att vara i centrum låter inte speciellt empatiskt.
Citera
2018-12-08, 15:03
  #14
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
När jag gick i högstadiet så slog lärarna ner på vår manliga kandidat och stoppade vårt manliga alternativa luciatåg. Tänk vad tiderna förändras.

Vi klädde ut en snubbe med ballongtuttar som en rolig grej..Jag borde väl skämmas över hur transfobiskt det var.
Citera
2018-12-08, 15:06
  #15
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
När jag gick i högstadiet så slog lärarna ner på vår manliga kandidat och stoppade vårt manliga alternativa luciatåg. Tänk vad tiderna förändras.

När jag gick i mellanstadiet 1990 gjorde vi en julpjäs skriven av några tjejer i vår klass. Där var det ombytta roller och vi killar spelade Lucia och tärnor. Ingen klagade.
Citera
2018-12-08, 15:26
  #16
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Vi klädde ut en snubbe med ballongtuttar som en rolig grej..Jag borde väl skämmas över hur transfobiskt det var.

Det borde du sannerligen göra. Som botgöring så får du praktisera på RFSL
Citera
2018-12-08, 15:42
  #17
Medlem
Så är han en han, eller är han en "transperson".
Citera
2018-12-08, 19:04
  #18
Medlem
Kickexs avatar
Alltså varje jävla år med detta tjafs om lucia...

Hur orkar folk fortsätta bry sig om detta?
Citera
2018-12-08, 20:28
  #19
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
När jag gick i högstadiet så slog lärarna ner på vår manliga kandidat och stoppade vårt manliga alternativa luciatåg. Tänk vad tiderna förändras.

Och på min tid skulle eleverna spöat skiten ur pojkflickan och denne skulle blivit den som blev relegerad. Fast det är ett rent hypotetiskt resonemang eftersom öppenhet med fjollerier aldrig förekom på den tiden, varken bland barn eller vuxna. Numera är allt avvikande tvärtom något som premieras och uppmuntras och tradtioner något som skall bytas ut av ren princip. Svensken har lyckats med konststycket att kulturberika sig själv tills inget återstår.
Citera
2018-12-10, 20:26
  #20
Medlem
Knullkungens avatar
Sedan publiceringen har Miles bara fått kärlek och inget hat.

https://mobil.nsd.se/nyheter/lulea/t...nm4982945.aspx
Citera
2018-12-10, 21:39
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Gillar hur läraren övertalat honom att ställa upp och sedan lottas han fram också! Vilket flyt! Lotteri-inspektionen har knappast några invändningar, och de som misstänker att detta på nåt sätt var riggat är bara rasistnazister.

Det verkar som slumpen spelar oss många spratt i Sverige nu för tiden. Valet är inget undantag för inte kan det väl vara sant att endast 18 % som insett vad Sveriges framtid blir med 7K i förarsätet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback