Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-08, 03:21
  #1
Medlem
FM2018s avatar
Låt oss säga att du varit i konflikt med någon eller några under en längre tid. Av vilken anledning skulle du kalla någon hora eller ett jävla luder? Vad ska människan ha gjort för att förtjäna hela ditt vokabulära repertoar?

Vad ska människan ha gjort för att förtjäna din verbala terror?
Och hur långt skulle du vara beredd att låta saken gå innan du gav dig på någon?

Jag förespråkar inte våld och undrar som sagt hur andra resonerar.




Om tråden ligger i fel delforum kan moderatorn flytta den till lämpligare forumdel, möjligtvis relationsakuten då den berör konflikt i relation.
__________________
Senast redigerad av FM2018 2018-12-08 kl. 03:28.
Citera
2018-12-08, 03:26
  #2
Medlem
doycesees avatar
Jag väljer bara att ignorera och ghosta folk då det är enklare.

Våld begår jag bara när jag är tvungen eller om någon hotar mig med våld. Undantag sker om flickvän behöver smisk om hon inte lyssnar.
Citera
2018-12-08, 03:28
  #3
Avstängd
har aldrig kallat någon hora , och kommer aldrig att göra det heller
Citera
2018-12-08, 03:58
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Det brukar krävas att dom beter sig som ett jävla luder.
Citera
2018-12-08, 04:15
  #5
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det brukar krävas att dom beter sig som ett jävla luder.
Och vad består beteendet av?
Citera
2018-12-08, 04:20
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM2018
Och vad består beteendet av?
Åh, det är lite olika. Som den här tjejen som jag dejtade. Vi hann aldrig direkt ligga men vi var ute några gånger, hånglade och lite så. Sen får jag på avvägar höra att hon någorlunda regelbundet låg med en bekant till mig. Det är klart luderaktigt beteende.
Citera
2018-12-08, 04:25
  #7
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Åh, det är lite olika. Som den här tjejen som jag dejtade. Vi hann aldrig direkt ligga men vi var ute några gånger, hånglade och lite så. Sen får jag på avvägar höra att hon någorlunda regelbundet låg med en bekant till mig. Det är klart luderaktigt beteende.
Är man då tvunget att skälla ut "ludret"?
Jag menar, man har väl alltid ett val att nödvändigtvis inte göra det.

Jag kan inte minnas att jag någon gång riktigt skällt ut någon, men när jag gör det är det definitivt och med besked. Dvs. ytterst sällsynt och då får man höra att man är psykopat. Smått lustigt, men tålamodet brister väl hos de flesta.

Lite det jag undrar, hur andra är funtade.
Men kul att folk känner igen sig. Vi är ju bara människor trots allt.
Citera
2018-12-08, 04:28
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM2018
Är man då tvunget att skälla ut "ludret"?
Jag menar, man har väl alltid ett val att nödvändigtvis inte göra det.

Jag kan inte minnas att jag någon gång riktigt skällt ut någon, men när jag gör det är det definitivt och med besked. Dvs. ytterst sällsynt och då får man höra att man är psykopat. Smått lustigt, men tålamodet brister väl hos de flesta.

Lite det jag undrar, hur andra är funtade.
Men kul att folk känner igen sig. Vi är ju bara människor trots allt.
Jag skäller ut folk ganska ofta, har aldrig blivit kallad psykopat. Inte av den anledningen i alla fall.

Och damen ifråga skällde jag inte direkt ut, jag förklarade dock att jag tyckte att hon ta sitt luderbeteende till en annan kompiskrets. Hon förtjänade dock en utskällning eftersom det är sjukt dåligt stil att bete sig på det sättet.
Citera
2018-12-08, 04:34
  #9
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag skäller ut folk ganska ofta, har aldrig blivit kallad psykopat. Inte av den anledningen i alla fall.

Och damen ifråga skällde jag inte direkt ut, jag förklarade dock att jag tyckte att hon ta sitt luderbeteende till en annan kompiskrets. Hon förtjänade dock en utskällning eftersom det är sjukt dåligt stil att bete sig på det sättet.
Ja, lite elakt. Du kan få mina sympatier.
Citera
2018-12-08, 04:46
  #10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM2018
Ja, lite elakt. Du kan få mina sympatier.
Det var länge sen så det behövs inte, men tack ändå. Det var mest ett exempel på när jag skäller någon för att vara ett jävla luder.
Citera
2018-12-08, 04:49
  #11
Medlem
FM2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det var länge sen så det behövs inte, men tack ändå. Det var mest ett exempel på när jag skäller någon för att vara ett jävla luder.
Lägg av, jag känner mig närmare autistisk med din övertydlighet. Många såna på forumet?
Jag tillhör inte den 'klanen'. Tack för input.
Citera
2018-12-08, 04:51
  #12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FM2018
Lägg av, jag känner mig närmare autistisk med din övertydlighet. Många såna på forumet?
Jag tillhör inte den 'klanen'. Tack för input.
Du får ju tänka på att man inte bara skriver för den som man citerar utan även för alla som läser. Jag är hellre övertydlig från början än att behöva lägga tid på att behöva förklara långt senare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback