Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-08, 02:06
  #1
Medlem
hoppas det här är rätt ställe .
jag bor i ett mimerhus. i cykelkällaren så pågår det jämnt och ständigt jävla massa fuffens. Jag misstänker ett invandrargäng som brukar hänge i entrén (kanske bara är fördom) och typ sälja droger.

De slashar däck, drar av ventiler, gör hål på vattenledning och svämmar över hela jävla källaren så det får komma en stor jävla sugbil och så blir man helt blöt om fötterna när man ska ta ut cykeln på morgonen. De har bränt 3-4 cyklar, alltså cyklarna är helt svarta och bara skräp . De var inne i andra höghuset brevid, då hade någon sett dem, sa till dem så knivhögg dem honom. de välter cyklar sparkar sönder reflexer. De bryter sig in i alla förråd och bara vandaliserar. Sen var det några målare som skulle måla om i huset så tar dem målarfärgen häller ut den i hela jävla sopprummet. de snodde nån gammal dams elcykelbatteri sen eldade de upp cykeln. De sätter fimpar i cykelsadlar och förstör skit. har haft turen att inte få min cykel uppeldad, men man ska väl förfan inte behöva ha den hemma eller? den får inte ens plats i hissen ju.

Det här har pågått sen i somras, och det var då invandrarna började hänga i trappen så därför jag misstänker dem.
många grannar har anmält till polisen men polisen gör inte ett skit ju. fast de två senaste veckorna har det dock varit ganska lugnt förutom att de hällt ut målarfärg i sopprummet och vält alla cyklar.

Vad fan ska man göra? har haft turen att inte få min cykel uppeldad, men man ska väl förfan inte behöva ha den hemma eller? den får inte ens plats i hissen ju.

alltså jag vet att det finns många skumma typer i huset men vafan man bor ju ändå i Sverige. Inte direkt som att jag bor i Rinkeby eller tensta. bor ju i västerås.
vill ju helst inte konfrontera, vill inte bli knivhuggen liksom.
Någon som har något förslag?
Citera
2018-12-08, 02:30
  #2
Medlem
Pavics avatar
Jag hade satt upp en kamera och skickat materialet till polisen anonymt..

Eller druckit ett gäng pivos o käkat lite flödder sen gömt mig i närheten med ett baseball trä o skrämt livet ur fanskapen.

Alternativ ett är nog att föredra om du inte är stor och läskig som jag.
Citera
2018-12-08, 05:43
  #3
Medlem
Frater_Frags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
hoppas det här är rätt ställe .
jag bor i ett mimerhus. i cykelkällaren så pågår det jämnt och ständigt jävla massa fuffens. Jag misstänker ett invandrargäng som brukar hänge i entrén (kanske bara är fördom) och typ sälja droger.

De slashar däck, drar av ventiler, gör hål på vattenledning och svämmar över hela jävla källaren så det får komma en stor jävla sugbil och så blir man helt blöt om fötterna när man ska ta ut cykeln på morgonen. De har bränt 3-4 cyklar, alltså cyklarna är helt svarta och bara skräp . De var inne i andra höghuset brevid, då hade någon sett dem, sa till dem så knivhögg dem honom. de välter cyklar sparkar sönder reflexer. De bryter sig in i alla förråd och bara vandaliserar. Sen var det några målare som skulle måla om i huset så tar dem målarfärgen häller ut den i hela jävla sopprummet. de snodde nån gammal dams elcykelbatteri sen eldade de upp cykeln. De sätter fimpar i cykelsadlar och förstör skit. har haft turen att inte få min cykel uppeldad, men man ska väl förfan inte behöva ha den hemma eller? den får inte ens plats i hissen ju.

Det här har pågått sen i somras, och det var då invandrarna började hänga i trappen så därför jag misstänker dem.
många grannar har anmält till polisen men polisen gör inte ett skit ju. fast de två senaste veckorna har det dock varit ganska lugnt förutom att de hällt ut målarfärg i sopprummet och vält alla cyklar.

Vad fan ska man göra? har haft turen att inte få min cykel uppeldad, men man ska väl förfan inte behöva ha den hemma eller? den får inte ens plats i hissen ju.

alltså jag vet att det finns många skumma typer i huset men vafan man bor ju ändå i Sverige. Inte direkt som att jag bor i Rinkeby eller tensta. bor ju i västerås.
vill ju helst inte konfrontera, vill inte bli knivhuggen liksom.
Någon som har något förslag?


Blattar är blattar. men ""De får aldrig blandas ihop med "Dem".
Citera
2018-12-08, 08:08
  #4
Medlem
Bor raringarna i huset? Om inte så har de inte där att göra. Ert hus är inte allmän plats och allmänheten får inte utan vidare komma in och uppehålla sig där.

Ni behöver skalskydd. Har ni portkod? Cykelförrådet ska också vara låst. Bäst är individuella taggar och att passage loggas så att man kan se efteråt vem som gått in.

Jag skulle också ansöka om tillstånd för kameraövervakning och motivera med skadegörelsen.

Om polisen inte agerar på att någon blivit knivskuren eller startat brand i ett bostadshus så är det förstås helt galet. Ring igen och prata med polischefen och kommunledningen. Gärna med lokaltidningen också.
Citera
2018-12-08, 17:24
  #5
Medlem
Låter nästan som ni har med bävrar att göra? Svämmar över och har sig.. De försöker nog bara bygga ett bo!
Citera
2018-12-08, 18:50
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frater_Frag
Blattar är blattar. men ""De får aldrig blandas ihop med "Dem".
Ska det inte vara de? "De slashar däck" They slash tires, them slash tires. Han slashar däck, honom slashar däck. Jag tror nog det ska vara de
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback