Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-08, 01:26
  #1
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Ordet jag letar efter är, där muslimen har Mohammes och koranens tillåtelse att ljuga för ickemuslimen... Jag tänker Taqiyya men tror det är fel ord jag är ute efter.

Nån som vet?
Citera
2018-12-08, 01:37
  #2
Medlem
kafir?
Citera
2018-12-08, 01:39
  #3
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
kafir?

Nej, kafirer är dom man får tillämpa taqqiya på.
Citera
2018-12-08, 01:40
  #4
Medlem
Voglys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Ordet jag letar efter är, där muslimen har Mohammes och koranens tillåtelse att ljuga för ickemuslimen... Jag tänker Taqiyya men tror det är fel ord jag är ute efter.

Nån som vet?
Taqqiya handlar inte bara om att ljuga för icke-muslimer, utan muslimer också. Så länge man är under hot eller i fara på grund av sin religiösa tillhörighet så är det OK att ljuga, enligt Shiamuslimer. Taqqiya g gäller inte under andra omständigheter tror jag.
Citera
2018-12-08, 01:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nej, kafirer är dom man får tillämpa taqqiya på.
aa ok
Citera
2018-12-08, 01:43
  #6
Medlem
Jogens avatar
alsamnat wamaradu alsukari

mycket vanligt bland araber
Citera
2018-12-08, 01:43
  #7
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Okej det är alltså Taqiyya trots allt, tack.
Citera
2018-12-08, 01:43
  #8
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
aa ok

Fast det var inte riktigt rätt för som det påstås ovan kan det gälla emot muslimer också. Hur som, kafirer är icke-muslimer.
Citera
2018-12-08, 01:54
  #9
Medlem
Mikaelias avatar
Alla muslimer brukar inte taggiya och kitman, det är de shiitiska muslimerna som gör detta vad jag vet.
Dumt att dra alla dårar över en kam
Citera
2018-12-08, 02:01
  #10
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Alla muslimer brukar inte taggiya och kitman, det är de shiitiska muslimerna som gör detta vad jag vet.
Dumt att dra alla dårar över en kam

Vad snackar du om? Plötsligt skrev du om koranen för 2 miljarder muslimer... bara var tyst, du har uppenbarligen låga kunskaper i ämnet.
Citera
2018-12-08, 02:04
  #11
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Vad snackar du om? Plötsligt skrev du om koranen för 2 miljarder muslimer... bara var tyst, du har uppenbarligen låga kunskaper i ämnet.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Taqqiyya
Citera
2018-12-08, 02:08
  #12
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Taqqiyya

Spelar ingen roll, taqiyya antas och används frekvent av alla muslimer. Jag känner många muslimer, sunni som shia som använder skiten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback