Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-12-08, 01:24
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
En tätort på 11k invånare tyder ju på att det är ganska små butiker det handlar om, som du har tittat i. Du får nog bege dig till någon lite större varuhus någon större by. Som Ica Maxi eller Citygross.

Mitt lokala Ica Maxi har en lite mer bizarr fryshörna (eget skåp) där de har ganska mycket lite mer udda saker - utöver inälvsmat såsom helt oxhjärta, oxtunga, kalvnjure osv - så även struts, kängurumedaljong (tänk fläskfileskivor) och krokodilköttfärs (samtliga frysta).

Har dock inte kommit mig för att testa dem, då de två senare som vore intressanta ligger på runt 400kr/kg och i de fallen jag varit på humör att vräka de pengarna på middag så har jag gått på simpel färsk oxfilé istället

Får man fråga var någonstans? Eller PMa om du inte vill säga här? Har svårt att hitta liknande i Ume.
Citera
2019-12-09, 03:03
  #14
Medlem
#$%^^ länk

1a googlingen https://www.gronagardar.se/sv dock ej i ditt område

Finns säkert fler där med annars kolla om butiker/resturanger kan ta hem åt dig
Verju även finnas en del slakterier där ner med.

[quote=Ementhy|57462109]Prova city gross rosengård, har sett inälvor/hjärna där. [/QUOTE
__________________
Senast redigerad av lodjuret 2019-12-09 kl. 03:09.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback