Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-07, 19:05
  #1
Avstängd
yatzy666s avatar
Jag inleder tråden med en gissning.

Lite förenklat tänker jag mig att kvinnor på Flashback i medel får 20 PM om året från män, att män får ca 10 PM om året från kvinnor som respons på det, och att kvinna->kvinna och man->man är i princip 0.

Men då utgår jag från mig själv, och det vore kul att höra era erfarenheter.
Citera
2018-12-07, 19:08
  #2
Medlem
loliravers avatar
Jag får själv nästan 10 PM i veckan från tjejer.
Citera
2018-12-07, 19:23
  #3
Medlem
snubblens avatar
Jag har skickat pm till både män och kvinnor och fått pm från både män och kvinnor. Både svar och nya kontakter. Och har även inte svarat på mejl från både män och kvinnor.
Citera
2018-12-07, 19:52
  #4
Medlem
Haha va, det låter ju jättekonstigt. I vilket syfte skickar folk ens meddelanden? Jag har inte fått några alls😊
Citera
2018-12-07, 20:41
  #5
Medlem
AdjooooglEs avatar
Jag får väldigt många PM...... väldigt många av icke samma kön jag bär.
Inget viftande med snoppen här inte

Man klagar inte.
Citera
2018-12-07, 20:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterbium
Haha va, det låter ju jättekonstigt. I vilket syfte skickar folk ens meddelanden? Jag har inte fått några alls😊


Tycker också att det låter konstigt.
Jag får några då och då från diverse medlemmar rörande inlägg som jag har gjort och som de ville ge lite snällt beröm för, men inte i nivåerna som beskrivs här? Vad sjutton, Flashback är väl ingen dejtingsida heller?
Misstänker att de som beskriver att de får horder med PM eventuellt "smäller", som min kära gamla mormor brukade uttrycka det.
Citera
2018-12-07, 21:21
  #7
Medlem
Buffymyloves avatar
Jag får mest ”kärleksbrev” ( läs; hatbrev) av män.
Den senaste som verkar vara smått besatt i mig kände det enorma behovet att informera mig om att jag, citat ” är ful som stryk”.

Det är ju ändå rätt intressant att man ens ids ta sig den tiden. Vad ska det ge liksom?

Har också fått värre brev, brev som innehåller mordhot, att vederbörande vet var jag och mina barn bor. (Vilken sorts människa hotar barn frågar jag mig då)

Jag har börjat vänja mig. Jag orkar inte längre absorbera deras hat, det är deras problem och jag tänker inte låta mig påverkas till den graden att jag också börjar tvivla och hata mig själv. Vilket antagligen precis vad de vill uppnå.

Jag är fan bra, jag duger. Och jag har någon som älskar mig.

Jag lämnad härmed dem i dyn de krälar i.

Good fucking riddance.
Citera
2018-12-07, 22:53
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy666
Jag inleder tråden med en gissning.

Lite förenklat tänker jag mig att kvinnor på Flashback i medel får 20 PM om året från män, att män får ca 10 PM om året från kvinnor som respons på det, och att kvinna->kvinna och man->man är i princip 0.

Men då utgår jag från mig själv, och det vore kul att höra era erfarenheter.

Jag antar att du syftar på spontana PM? Typ inga historiskt. På sin höjd någon spontan kommentar till ett inlägg. Det mesta i kommunikationsväg skedde på fältet. Där gjorde vi upp som riktiga gladiatorer. Jag saknar gemenskapen. Dagens Flashback har inga karaktärer, åtminstone inte i det här forumet. Trollen var mer sofistikerade också. Det har skett en förslappning och avmattning. Men så blir det väl när moderatorerna raderar alla inlägg med minsta humor om de inte punkt efter punkt följer den banala tråden. Förr tilläts skruvade inlägg ligga kvar!
Citera
2018-12-07, 23:27
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Jag antar att du syftar på spontana PM? Typ inga historiskt. På sin höjd någon spontan kommentar till ett inlägg. Det mesta i kommunikationsväg skedde på fältet. Där gjorde vi upp som riktiga gladiatorer. Jag saknar gemenskapen. Dagens Flashback har inga karaktärer, åtminstone inte i det här forumet. Trollen var mer sofistikerade också. Det har skett en förslappning och avmattning. Men så blir det väl när moderatorerna raderar alla inlägg med minsta humor om de inte punkt efter punkt följer den banala tråden. Förr tilläts skruvade inlägg ligga kvar!

Håller med. Det är ju dom skruvade inläggen som gör hela känslan. Utan dom blir trådarna platta och tillrättalagda. Helt onaturlig sett till hur folk är här.
Citera
2018-12-08, 03:22
  #10
Medlem
jagnickars avatar
Är kvinna. Har nog fått totalt 2 PM sedan jag gick med och det var många år sedan nu.
Citera
2018-12-08, 03:35
  #11
Medlem
Jag tappade bort inlogget till mitt första konto för kanske 10 år sedan, men sammantaget har jag väl fått kanske 5 PMs, och allihop har varit ganska tama kommentarer till specifika trådar, och jag har liksom inte vetat om den som skrev var kille eller tjej, jag har bara antagit att det är snubbar för att det mesta av flashback är det.

Jag trodde inte att det var något fenomen att folk bestämmer sig för att träffa folk från flashback, eller så är det bara ingen som vill träffa mig helt enkelt lol.
Citera
2018-12-08, 04:03
  #12
Medlem
BigFatCones avatar
Jag får och skickar en handfull PM, som inte är i tjänsten, i månaden eller så och det är till och från båda könen. I många fall har jag inte ens vetat vilket kön personen har.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback