Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-07, 18:39
  #1
Medlem
BamseIvars avatar
För tredje gången på ett halvår har jag fått brännmärksliknande utslag i ansiktet efter ca: 1h mobilsurfande. Kan tilläggas att det uppkommit efter att jag surfat på mitt trådlösa närverk hemma. Det ser fan inte klokt ut, 2-3cm röda streck i ansiktet som går bort först efter 3-4 dagar. Är detta ovanligt? är det någon mer som drabbats eller beror märkena på något annat som inte har med det jag tror?
Citera
2018-12-07, 18:41
  #2
Medlem
Det du tror det är existerar inte, har aldrig existerat och kommer aldrig existera.
Citera
2018-12-07, 18:52
  #3
Medlem
Hur tusan håller du mobilen under surfning för att kunna åstadkomma brännskador på ansiktet?
Citera
2018-12-07, 18:57
  #4
Medlem
BamseIvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottisborgen
Det du tror det är existerar inte, har aldrig existerat och kommer aldrig existera.
Med 5G i antågande i försökslandet Sverige skulle jag inte uttala mig så tvärsäkert. Men ditt uttömmande svar lugnar mig trots allt. Det är väl något jag inte tål som orsakar brännmärkena, brist på sprit eller nåt
Citera
2018-12-07, 19:00
  #5
Medlem
BamseIvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattu
Hur tusan håller du mobilen under surfning för att kunna åstadkomma brännskador på ansiktet?
Framför ansiktet. Men Gottisborgen ovan avfärdar min oro med att det är omöjligt att mobilen är orsaken. Jag litar på vederbörande då jag inte läst om något tidigare fall..
Citera
2018-12-07, 19:50
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BamseIvar
Med 5G i antågande i försökslandet Sverige skulle jag inte uttala mig så tvärsäkert. Men ditt uttömmande svar lugnar mig trots allt. Det är väl något jag inte tål som orsakar brännmärkena, brist på sprit eller nåt

Det finns betydligt kraftigare fält av alla de slag på jorden som skulle smälta dig ifall dessa foliehattsteorier skulle vara sanna.
Citera
2018-12-07, 20:12
  #7
Medlem
Har du kollat SAR-värdet på mobilen? Råkar du haft bluetooth igång samtidigt. Elöverkänslighet finns. Inte för jag har det, men sett det på nära håll. Hade en gång en mobiltelefon som gav mig kraftig huvudvärk, det visade sig att det var en av de värsta SAR-värdena. Detta är länge sedan - men folk är fortfarande väldigt okunniga när det gäller SAR-värdet.
Citera
2018-12-07, 21:05
  #8
Medlem
Det förekommer ofta vid överansträngning av för mycket vuxenfilms tittande... Bara slut porrsurfa helt enkelt :/
Citera
2018-12-08, 07:54
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Har du kollat SAR-värdet på mobilen? Råkar du haft bluetooth igång samtidigt. Elöverkänslighet finns. Inte för jag har det, men sett det på nära håll. Hade en gång en mobiltelefon som gav mig kraftig huvudvärk, det visade sig att det var en av de värsta SAR-värdena. Detta är länge sedan - men folk är fortfarande väldigt okunniga när det gäller SAR-värdet.

Forksningsläget är att elöverkänslighet inte existerar på sådant sätt som de elöverkänsliga själva påstår, alltså att det skulle finnas en biologisk mekanism som gör att de drabbade kan detektera närvaro av elektricitet/EMF och att elektricitet/EMF skulle vara orsaken till deras besvär. Det har gjorts en hel del forskning i detta och slutsatserna man hittills kunnat dra är att de påstått elöverkänsliga kan utveckla faktiska symptom som hudproblem liknande eksem etc, men att detta har psykosomatisk grund, inte biologisk. Men man ska därför inte negligera dessa personers problem, även om de inte beror på elektricitet/EMF i sig själv.

När det gäler TS så lutar det väl åt samma sak, att man mest tror utan att kunna påvisa nåt konkret.
Om TS faktiskt fått de symptom som beskrivs så är det oerhört mer sannolikt att dessa har helt andra orsaker än mobilen/mobilsurfande och strålning etc från detta
Citera
2018-12-17, 05:49
  #10
Medlem
EricssonAnders69s avatar
Det är ovanligt och det är något du bör kolla upp men det orsakas inte av ”strålningen” från mobilen.

EMF ”strålning” från en mobil kan inte ens påverka dina celler när du trycker mobilen mot ansiktet och du har mobilsurfat så du hade mobilen en bit ifrån ansiktet.
Citera
2019-01-08, 08:51
  #11
Medlem
Jag får också brannskador i ansiktet då och då, framst av smartphone. Det stammer inte att all forskning sager att eloverkanslighet ej finns. Det finns forskning som visar att manniskans biologi påverkas av strålningen. WHO har ju varnat med klassifiering 2B - mojligen cancerogen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback