Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-07, 15:56
  #1
Medlem
Jag fattar inte detta svenska och amerikanska beteende att man ska undvika att säga sanningen när den svider. Tyskarna har fattat detta och säger sanningen trots att den svider, det är effektivt men varför gör inte andra länder det i västerländska samhällen?

Till exempel: En person är helt uppenbart lat. Ge den personen inspiration om möjligheterna om man arbetar, ge den personen perspektiv om vad livet handlar om, hjälp människan att förstå vilka konsekvenser det har om man är lat. Osv osv...

Ytterligare ett exempel: Kvinnor attraheras av pengar och status över allt annat i valet av partner... SÄG DET TILL MÄN DÅ FÖR HELVETE I TIDIG ÅLDER. Män attraheras av utseende... SÄG DET TILL KVINNOR I TIDIG ÅLDER.

Ytterligare ett exempel: Förklara exakt varför alla agerar som dom gör i verkligheten... Även om sanningen svider, då kan man gå vidare med livet och vara steget före alla andra.

Varför gör inte folk i västerländska samhällen detta förutom tyskarna? Om man säger sanningen, då får man möjlighet tidigt i livet att göra dom bra och smarta valen i livet... Även om sanningen svider.
Alla människor hade gynnats av detta men det är som att folket vill leva i en verklighet som inte stämmer, en illusion.

Det ska skrivas också... En liten minoritet gör exakt detta och det är smart... Men oftast på internet, jävligt fegt.
Citera
2018-12-07, 16:05
  #2
Medlem
Du besvarar din egen fråga i frågan.
Citera
2018-12-07, 16:15
  #3
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Ingen är helt ärlig. Inte ens du. Även om jag håller med om att vi bör vara än mer ärliga.
Du skulle nog vara intresserad av "Radical honesty". Intressant bok och koncept
Citera
2018-12-07, 17:07
  #4
Avstängd
Ärlighet går inte alltid hand i hand med sociala koder.
Brutal uppriktighet (utifrån mina erfarenheter) är det bästa man kan använda sig av för att fucka upp sina nära relationer. Tyvärr.
Citera
2018-12-07, 19:52
  #5
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havetsfling
Ytterligare ett exempel: Kvinnor attraheras av pengar och status över allt annat i valet av partner... SÄG DET TILL MÄN DÅ FÖR HELVETE I TIDIG ÅLDER. Män attraheras av utseende... SÄG DET TILL KVINNOR I TIDIG ÅLDER.

Åh nä, sån här efterbliven skit igen.
Det finns kvinnor, undertecknad bland annat, som ser andra fördelar än de uppräknade.

Dessutom är folk as, där har du svaret.
Citera
2018-12-07, 20:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havetsfling
Jag fattar inte detta svenska och amerikanska beteende att man ska undvika att säga sanningen när den svider. Tyskarna har fattat detta och säger sanningen trots att den svider, det är effektivt men varför gör inte andra länder det i västerländska samhällen?

Till exempel: En person är helt uppenbart lat. Ge den personen inspiration om möjligheterna om man arbetar, ge den personen perspektiv om vad livet handlar om, hjälp människan att förstå vilka konsekvenser det har om man är lat. Osv osv...

Ytterligare ett exempel: Kvinnor attraheras av pengar och status över allt annat i valet av partner... SÄG DET TILL MÄN DÅ FÖR HELVETE I TIDIG ÅLDER. Män attraheras av utseende... SÄG DET TILL KVINNOR I TIDIG ÅLDER.

Ytterligare ett exempel: Förklara exakt varför alla agerar som dom gör i verkligheten... Även om sanningen svider, då kan man gå vidare med livet och vara steget före alla andra.

Varför gör inte folk i västerländska samhällen detta förutom tyskarna? Om man säger sanningen, då får man möjlighet tidigt i livet att göra dom bra och smarta valen i livet... Även om sanningen svider.
Alla människor hade gynnats av detta men det är som att folket vill leva i en verklighet som inte stämmer, en illusion.

Det ska skrivas också... En liten minoritet gör exakt detta och det är smart... Men oftast på internet, jävligt fegt.



jag brukar säga sanningen till folk och jag kan säga dig att det är verkligen inte populärt så folk drar ju sig från att vara i ens närhet
Citera
2018-12-07, 20:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av looknerd
jag brukar säga sanningen till folk och jag kan säga dig att det är verkligen inte populärt så folk drar ju sig från att vara i ens närhet
Ja eftersom det inte är ett normalt socialt beteende. Dessutom är det inte några nödvändiga sanningar som TS presenterar. Kvinnor gillar snygga män också, och män gillar status de med.

Att hålla sig väl med, folk även om man innerst inne är ett falskt svin, ger högre status än vad vi sanningssägare får. Sedan är det skillnad på hur långt man går i sanningen. Någonstans blir man snarare autistisk än ärlig också.
Citera
2018-12-07, 21:26
  #8
Medlem
Individer med autistiska drag viker inte för sanningen eller rättare sagt dom förstår inte att några små glidningar på sanningen kan få samarbetet att funka bättre..
Så tyskarna kanske har mer av autistiska drag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback