Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-10, 00:00
  #13
Avstängd
gerbilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag har märkt att dom som umgås med mig på grund av mitt kändisskap ofta är svartsjuka på mina gamla vänner som är mina vänner sen innan jag blev känd. Dom pratar ofta ner mina gamla vänner och gör sig trista på det sättet och så slutar man umgås med dom. Då får ofta mina gamla vänner skulden för det.
hur märker du att dom e avensjuka ? vad säger dom när dom snackar ner ?
Citera
2018-12-10, 19:37
  #14
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gerbilgerbil
pratar ni nån sin om deras kändiskap ?

på vilket set kan man utnytja nån för kändiskap ?


Jag tar aldrig upp deras kändiskap. Jag ser alla som vanliga människor.

Det beror på syfte. Är du vän med en kändis inom politiken så kan du utnyttja det. Är du vän med någon inom idrotten så kan man utnyttja det. Det fortsätter..
Citera
2018-12-10, 19:46
  #15
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Självklart. Än idag går Rickard Wolff runt och skryter för folk om hur hasse minsann är en riktig vän. Idiot-Rickard kallar vi honom.
Det gör han säkert i himlen, eftersom han är död.

Men on topic, klart det finns folk som jagar status och kända vänner. Finns och kommer alltid att finnas.
Citera
2018-12-15, 00:16
  #16
Medlem
Krusensnorres avatar
Är knappast kändis men mer eller mindre allmänt känd. Umgås själv en hel del med offentliga personer, just för att de är offentliga. Iallafall personer som är mer välkända än jag, för jag vet att deras vänskap är genuin och att de inte är ute efter status. De har ju redan mer än vad som nånsin kommer komma från att umgås med mig så.
Citera
2018-12-16, 13:34
  #17
Avstängd
gerbilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Är knappast kändis men mer eller mindre allmänt känd. Umgås själv en hel del med offentliga personer, just för att de är offentliga. Iallafall personer som är mer välkända än jag, för jag vet att deras vänskap är genuin och att de inte är ute efter status. De har ju redan mer än vad som nånsin kommer komma från att umgås med mig så.
vf skulle d va ute efter status när du e mindre känd en dom
Citera
2018-12-16, 14:12
  #18
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gerbilgerbil
vf skulle d va ute efter status när du e mindre känd en dom
Exakt.... det var det jag sa.
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Är knappast kändis men mer eller mindre allmänt känd. Umgås själv en hel del med offentliga personer, just för att de är offentliga. Iallafall personer som är mer välkända än jag, för jag vet att deras vänskap är genuin och att de inte är ute efter status. De har ju redan mer än vad som nånsin kommer komma från att umgås med mig så.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback