Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-10, 00:13
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkiv
Det finns fler mysko tecken. Denna exempelvis -> ¤ (skift-4) Jag har ingen aning om vad den ens heter eller hur den ska kunna stödja mitt liv framför skärmen?

Jag vill minnas att det på svenska utläses "sol", och att vi använde det i Basicprogrammering någon gång i början på 80-talet som en markering för heltal! Exempelvis 128¤ tolkades av datorn (ABC80) som heltalet 128, vilket medförde att det krävde mindre minnesutrymme och kunde hanteras snabbare.
Citera
2018-12-10, 06:11
  #14
Medlem
PeterNosters avatar
Max minne 64 GB*

blablablabla










*Om du har 32 bits OS kan du bara ha 4GB
__________________
Senast redigerad av PeterNoster 2018-12-10 kl. 06:14.
Citera
2018-12-10, 09:01
  #15
Moderator
Kyrpators avatar
Jag är lite fascinerad över att den här tråden så till den grad har svämmats över av datanördar (och det ligger inte nödvändigtvis någonting nedsättande i det) som tycks ha väldigt svårt att förstå att frågeställningen inte handlar om symbolen *:s användning i programmeringssammanhang.

Det rätta svaret har givits här tidigare. Långt tidigare. Symbolen används för att indikera den korrekta versionen av ett tidigare felstavat eller på annat sätt felaktigt uttryck.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback