Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-07, 12:31
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kpt.Svartskalle
För i helvete, vilka bögar ni är. Sluta med detta bög beteende.

Din polare är 110 kg och han 60 kg.
Be han vara en man, nästa gång han får syn på killen, så går han fram och säger; Tjena man. Du jag fick höra sanningen och ber om ursäkt för det som har hänt. Du förstår, jag trodde du var den son skapade trubbel. Verkligen, förlåt. Ärre lungt?
Vänta på svar av offret.
Profit?!?!.

Edit; pengar kan också funka. Dock hade jag givit mer respekt ifall någon kunde hålla sitt ord och inte köpa ut mig.

Känns som att den konfrontationen gör det svårt för killen att säga att det inte var lugnt?

Om han nu verkligen mår dåligt över vad han gjort så tycker jag han ska be om förlåtelse på ett mer ödmjukt (Eller är det för bögigt?) sätt. Förklara varför det han gjorde var fel och att det här blev en lärdom som han ska ta med sig framöver
__________________
Senast redigerad av Erikost 2018-12-07 kl. 12:35.
Citera
2018-12-07, 12:56
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Frågar åt en vän: Den här vännen har en tjejkompis, denne tjejkompis har manipulerat och lurat min vän till att tro att hennes ex. var någon slags obehaglig stalker och kvinnomisshandlare (Det där är saker som egentligen stämmer in på tjejkompisen).

Den här vännen, trots att han är en väldigt snäll och inte alls våldsbenägen man kände sig nödgad att hjälpa sin tjejkompis, eftersom att "polisen inte gör något" och kan ha hotat och brukat viss mängd våld för att få tjejkompisens ex. att lägga av med något han inte ens gjorde. Tjejkompisens ex. blev illa berörd av detta hot och viss mängd våld och mådde enligt uppgift dåligt efter detta.

Ett fåtal månader senare så får min vän reda på att hans tjejkompis är den som har ljugit, stalkat och betett sig väldigt obehagligt åt mot sitt ex, och denna expojkvän är i själva verket offret och en väldigt reko och fin kille. Så min vän känner sig ganska taskig och vill gärna göra/ge något slags kompensation för sitt beteende mot hennes expojkvän.

Dels av tacksamhet för att han inte anmälde honom, och dels för att killen skall förstå att min vän är ledsen över hur svinigt han betett sig. Men han vet inte riktigt hur han skall närma sig killen för att kunna göra detta. Hur skall han göra?

Din vän ska sköta sitt och inte lägga sig i andras liv och leverne.
Din vän är en idiot och får skylla sig själv, låt den andra killen få vara ifred.
Citera
2018-12-07, 13:20
  #15
Medlem
Kpt.Svartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikost
Känns som att den konfrontationen gör det svårt för killen att säga att det inte var lugnt?

Om han nu verkligen mår dåligt över vad han gjort så tycker jag han ska be om förlåtelse på ett mer ödmjukt (Eller är det för bögigt?) sätt. Förklara varför det han gjorde var fel och att det här blev en lärdom som han ska ta med sig framöver

Jo, det kan bli obekvämt för 60kg killen, det kan jag tänka mig. Men nu ligger bollen hos pannbiffen och tänk vilken respekt och beundran han kommer få för 110 kg björnen.
Att komma där som en fullvuxen björn och erkänna sitt fel och agerande, att stå på sig och göra en god handling för dåvarande misstag. Hjältedåd!

För böveln! Vi är vuxna män. Människor, samma skrot och korn under himlen, dock kan vi kan inte ens lita på vår närmsta granne pga våran egna feghet.

Edit; dock får din pannbiff till polare närma sig offret lite försiktig, så han inte drabbas av rädsla. Det kommer gå bra. Skapa goda ringar i samhället.
__________________
Senast redigerad av Kpt.Svartskalle 2018-12-07 kl. 13:23.
Citera
2018-12-07, 13:40
  #16
Medlem
Varför inte försöka ringa till han, eller att ngn förklarar läget innan "pannbiff" tar kontakt. Han är säkert skiträdd

Hoppas "pannbiff" gav f...an till brud samma behandling.
Citera
2018-12-07, 14:07
  #17
Medlem
Roidberts avatar
Han har betett sig som en idiot mot någon som uppenbarligen inte förtjänade det. Att be om ursäkt är det minsta han kan göra.
Citera
2018-12-07, 14:15
  #18
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikspsykos
Din vän kan ge honom en summa pengar och låta killen slå honom ett par gånger, din vän får lära sig att ta ett par smällar istället för att slå tillbaka. Så har jag löst det ett x antal gånger

Det låter rimligt, men det kan ligga gärna skada killen. Har själv åkt på en infektion efter att jag delade ut en käftsmäll (träffade en tand).
Citera
2018-12-07, 15:09
  #19
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriela18
Japp!! Att skada en oskyldig är typ det värsta man kan göra, vet i vart fall alla normalt fungerande människor, det vet i alla fall mc-klubbar och det är det första de brukar ta upp när de försöker skryta om att deras verksamhet inte alls är "särskilt farlig".

Det som gör detta ännu värre är dock att autisten, för är helt övertygad om att denna "kompis" har autism, de brukar tro på ALLT de får höra bara de är tillräckligt kåta. Det finns FÅ större cucks än manliga autister, kan det inte till och med vara så att autismepidemin som sprider som korrelerar med cuckepidemin? Det som är värre är att personen dessutom har varit godtrogen och det gör inte bara personen diskvalificerad att göra saker som vuxna människor gör utan det gör personen mycket farlig.

Får hoppas att naturen sorterar ut sådant här avskrap till mänskligt trash, kan tänka mig få personer som jag föraktar så mycket som "kompisen" i det här fallet.

Tyvärr är det väldigt vanligt att män tar kvinnans parti utan att ens tänka efter om det hon säger är sant. Jag håller med om att han antagligen gjorde det för att visa hur tuff han är, med förhoppningen om att få sex av kvinnan, men att han skulle vara en renodlad autist ser jag inte som särskilt troligt.
Citera
2018-12-08, 18:12
  #20
Medlem
Allt har tydligen löst sig, och killen var väldigt förstående. För han hade själv jäklats med hennes tidigare ex. pga. vad hon berättat om honom, inte via våld/hot men på annat sätt. Så han var inte ens arg på min kompis för vad som hände, utan fattade hur det hängde ihop.
Citera
2018-12-09, 19:54
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Frågar åt en vän: Den här vännen har en tjejkompis, denne tjejkompis har manipulerat och lurat min vän till att tro att hennes ex. var någon slags obehaglig stalker och kvinnomisshandlare (Det där är saker som egentligen stämmer in på tjejkompisen).

Den här vännen, trots att han är en väldigt snäll och inte alls våldsbenägen man kände sig nödgad att hjälpa sin tjejkompis, eftersom att "polisen inte gör något" och kan ha hotat och brukat viss mängd våld för att få tjejkompisens ex. att lägga av med något han inte ens gjorde. Tjejkompisens ex. blev illa berörd av detta hot och viss mängd våld och mådde enligt uppgift dåligt efter detta.

Ett fåtal månader senare så får min vän reda på att hans tjejkompis är den som har ljugit, stalkat och betett sig väldigt obehagligt åt mot sitt ex, och denna expojkvän är i själva verket offret och en väldigt reko och fin kille. Så min vän känner sig ganska taskig och vill gärna göra/ge något slags kompensation för sitt beteende mot hennes expojkvän.

Dels av tacksamhet för att han inte anmälde honom, och dels för att killen skall förstå att min vän är ledsen över hur svinigt han betett sig. Men han vet inte riktigt hur han skall närma sig killen för att kunna göra detta. Hur skall han göra?
Korkad frågeställning.
Spelar väll ingen roll varför. Har man gjort fel oavsett orsak är väll ursäkten det mest självklara?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback