Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-12-07, 12:15
  #49
Medlem
Det är ju mer än en konspirationsteori.

Media och journalister borde göra uppror mot FN avtalet. Det gör dom inte.

När yttrandefriheten står mot invandringskritik vet man vad de väljer.

Det är sorgligt och tragiskt vilka dörrmattor svenska journalistkåren blivit.
Citera
2018-12-07, 13:37
  #50
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Helt riktigt det var akademikerna som möjliggjorde och var hela ryggraden i det här konceptet.

Den lyhörde mediakonsumenten kunde redan i ett tidigt skede, innan mångkultur propagandan drog i gång på allvar, se och höra att den föregicks av att man matade oss med en annan hjärntvätt, att den välutbildade på i princip samtliga plan skulle vara en så ofantligt mycket bättre människa.

Vilket den "välutbildade" medel och övre medelklassen tacksamt lapade i sig i sin ständiga iver att positionera sig som lite bättre och utan att blinka svek sina landsmän och hela sitt land.

Väl upphöjda till lite bättre och duktigare hade man lojala värdegrundspoliser utpositionerade i princip över allt i samhället som hade kunnat försvara i princip vad fan som helst bara man packat in det i "Vi är lite bättre" och "outbildade tycker" -formatet.

En hjärntvätt av (många) av våra lallande dårar till akademiker från medel och övre medelklass som tog varje given chans att ingå i den "duktig" delen av befolkningen och distansera sig från dom värdelösa lågutbildade som lider av homofobi och främlingsfientlighet etc.

En vuxen-variant av det där konceptet vi alla känner från småskolan när dom halvmediokra stog i kö för att få bli klassens ordningsman och springa benen av sig för att slicka fröken i brunhålet och inte tveka att ange oss andra mot en klapp på axeln och känslan av att vara lite för mer.

Det hela var så sofistikerat och smart upplagt att inte ens dom mest tongivande från brun-högern kunde hålla sig borta och genomskådade detta utan tom här inne var tvungna att försöka upphöja sig själva till denna grupp och wt-markera andra.

Jag ger mig fan på att flertalet från brun-högern man läser här inne i själva verket själva ingick i gruppen du beskriver. Det är mer än en gång man läst starkt invandringskritiska inlägg och sett samma personer ge rådet "säg inget på jobbet det skadar din karriär" i kombination med "outbildad wt-drägg" -inlägg i andra trådar.

Därmed ter sig fenomenet att hata på och bitterförklara oss "lågutbildade" grå-sossar som inte räds att ta obekväma sunt förnuft baserade diskussioner utanför den här sandlådan än mer kontraproduktiv och märklig.

Det här epitetet "wt" var ju något som tidigare gick att applicera på tjackpundare, bänkalkisar och folk som aldrig tvättade sig eller bytte kläder. (jag tänker sent 90-tal). Numera så är "wt" i princip samma sak som lågutbildad dvs alla som inte har högskolepoäng. Man hittar nya sätt att spotta på arbetarklassen hela tiden. Lågutbildad är f*n inget att skämmas för.

Men när den här skiten rasar, och rasa det kommer det att göra väldigt snart, då står de högutbildade med total mental härdsmälta och vet inte vilket ben de ska stå på. Men det vet jag och många andra lågutbildade. Många av oss "wt" lågutbildade har ju lärt oss att jaga, fiska och göra upp en eld iaf. Man undrar lite hur akademiker kommer att klara en kris.

Mvh
Citera
2018-12-07, 14:20
  #51
Medlem
Anarki!
Dags att repetera den franska revolutionen fast denna gång över hela väst världen.
Citera
2018-12-07, 15:39
  #52
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan

Beslut 1
Det första är FN:s globala migrationsavtal, Global Compact for Migration, som skrivs under om 4 dagar, som övergångsregeringen, i brott mot grundlagen, redan garanterat att de skriver under, och även övriga partier stödjer, SD och Moderaterna undantaget (moderaterna tycker att man bör göra en konsekvensanalys innan man skriver på att ta emot miljoner migranter, vilket är en vändning från Reinfeldts tid).

Avtalet, i vilket Sverige varit pådrivande att ta fram, innebär att, förutom att de (numera) få länder som skriver på lovar att erbjuda Sveriges medborgares tillgångar till uppskattat 250 miljoner migranter, där Sverige återigen lär locka flest med dina pensionspengar, kriminaliserar även så kallat "migrant speech", en form av "hate speech", som innebär kritik mot massinvandring.
...

Länk till namnunderskrift mot Global Compact, går förstås att skriva på utan Facebook: https://www.skrivunder.com/stoppa_sv...med_fn_111?a=2
Citera
2018-12-07, 16:45
  #53
Medlem
I-van-Toers avatar
Ja, det börjar bli riktigt skarpt läge nu inför 2020-talet. Allt mycket bra och sakligt framställt i trådstarten.

Man kan också lägga till följande till konsekvenserna som kan inträffa om man börjar kritisera massinvandringen.

Sverige troligen kontantfritt inom 3-5 år
https://www.di.se/live/skingsley-sve...tt-inom-3-5-ar

Citat:
Cecilia Skingsley påpekade att kontanter inte kommer att förbjudas, men så få människor och företag kommer att använda dem bortom den tidsramen att de i praktiken kommer att vara oanvändbara.

Det mest skrämmande i ovanstående är alltså att man inte kommer att förbjuda kontanter men att man kommer att skapa ett klimat där de i praktiken kommer att vara oanvändbara. Man kommer att se till att de som ska ta betalt själva kommer att försvåra hanteringen. Ett gammalt och beprövat grepp att intala massorna att allt är dem till godo, likt kameraövervakning.

Så om man bryter mot de nya migrationslagarna så kommer man som straff kunna bli avstängd från det finansiella systemet via ett knapptryck. Att då försöka ta sig runt i samhället med enbart kontanter blir i stort sett omöjligt.

Det är alltid pengar och människors beroende av dem som kommer att användas som det slutgiltiga vapnet. De räknar starkt med att människan är så beroende av pengar att de inte kommer att gå att koppla sig loss från dem. Uttalar man däremot "fel värderingar" så blir man portad. Detta måste ju strypas i sin linda. För när det väl är upp och igång så är det för sent.

Det är en mänsklig rättighet att vara rasist och anse att cash is king.
Citera
2018-12-07, 23:00
  #54
Medlem
dstructs avatar
Jag har alltid varit en laglydig medborgare men om jag skulle upptäcka att staten försöker censurera mig på något sätt då jävlar. Även fast jag hatar klotter så ska jag bomba sönder hela jävla landet. På sommaren när det är torrt.. Ja ni fattar. Bring it kommunisthoror! Kommer gå in och misshandla journalister.
Citera
2018-12-08, 01:42
  #55
Medlem
Lösningen är att bunta ihop invandrare med de svenskar som har röstat hit dem, så ska ni nog se att svensk politik återgår till det normala inom några månader.
Citera
2018-12-08, 01:45
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct
Jag har alltid varit en laglydig medborgare men om jag skulle upptäcka att staten försöker censurera mig på något sätt då jävlar. Även fast jag hatar klotter så ska jag bomba sönder hela jävla landet. På sommaren när det är torrt.. Ja ni fattar. Bring it kommunisthoror! Kommer gå in och misshandla journalister.

Visst "rensade" staten i sina arkiv för några år sedan, och ursäkten var att bli av med material som bara tog upp plats och inte var till någon nytta? Jag minns klart och tydligt att vi fick lära oss på psykologikursen att man hade gjort en studie med hjärnröntgen som visat att män som uttrycker negativa åsikter om kvinnor är mindre aggressiva mot dem rent psykiskt, och att män som bara uttrycker positiva eller neutrala åsikter om kvinnor visade sig reagera aggressivt mot kvinnor när deras hjärnor röntgades.

Jag har letat och letat, men jag kan inte hitta den studien någonstans.
Citera
2018-12-08, 16:40
  #57
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Ja, det börjar bli riktigt skarpt läge nu inför 2020-talet. Allt mycket bra och sakligt framställt i trådstarten.

Man kan också lägga till följande till konsekvenserna som kan inträffa om man börjar kritisera massinvandringen.

Sverige troligen kontantfritt inom 3-5 år
https://www.di.se/live/skingsley-sve...tt-inom-3-5-ar

...

Så om man bryter mot de nya migrationslagarna så kommer man som straff kunna bli avstängd från det finansiella systemet via ett knapptryck. Att då försöka ta sig runt i samhället med enbart kontanter blir i stort sett omöjligt.

Det är alltid pengar och människors beroende av dem som kommer att användas som det slutgiltiga vapnet. De räknar starkt med att människan är så beroende av pengar att de inte kommer att gå att koppla sig loss från dem. Uttalar man däremot "fel värderingar" så blir man portad. Detta måste ju strypas i sin linda. För när det väl är upp och igång så är det för sent.

Värt att notera är även att detta sker i hög grad redan nu. PayPal och andra stora betallösningar har redan stängt av många politiska dissidenter, och minns jag inte fel har även MasterCard och Visa i sig gjort påtryckningar om att vissa tjänster som använder dem inte ska stödja de som inte tyr sig till globalismen. Det rör sig inte sällan om helt vanliga klassiska liberaler som kritiserar religion eller intersektionalitet och köns- eller rasindelande.

Den privata marknaden har börjat censurera de som inte konformerar till allt högre grad, och det kommer att utgöra ett riktigt hot i samband med det kontantfria samhället.
Citera
2018-12-08, 21:17
  #58
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Värt att notera är även att detta sker i hög grad redan nu. PayPal och andra stora betallösningar har redan stängt av många politiska dissidenter, och minns jag inte fel har även MasterCard och Visa i sig gjort påtryckningar om att vissa tjänster som använder dem inte ska stödja de som inte tyr sig till globalismen. Det rör sig inte sällan om helt vanliga klassiska liberaler som kritiserar religion eller intersektionalitet och köns- eller rasindelande.

Den privata marknaden har börjat censurera de som inte konformerar till allt högre grad, och det kommer att utgöra ett riktigt hot i samband med det kontantfria samhället.

Javisst händer det redan nu men än så länge så handlar det om s k "tredjepartslösningar" som just Paypal. D v s mellanhänder. Detta går ju att kringgå än så länge eller helt enkelt välja en annan betallösning som inte stänger ner en beroende på politiska åsikter. Problemet kommer ju att vara om man får sitt bankkonto avstängt av sin bank samt bannlyst av alla andra banker samtidigt. Då är man utestängd från de digitala betallösningarna helt och hållet. När då kontanterna samtidigt nästan blivit oanvändbara, men inte förbjudna, gör att livet i stort sett blir omöjligt. Speciellt för stadsmänniskor.
Citera
2018-12-09, 00:50
  #59
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Javisst händer det redan nu men än så länge så handlar det om s k "tredjepartslösningar" som just Paypal. D v s mellanhänder. Detta går ju att kringgå än så länge eller helt enkelt välja en annan betallösning som inte stänger ner en beroende på politiska åsikter. Problemet kommer ju att vara om man får sitt bankkonto avstängt av sin bank samt bannlyst av alla andra banker samtidigt. Då är man utestängd från de digitala betallösningarna helt och hållet. När då kontanterna samtidigt nästan blivit oanvändbara, men inte förbjudna, gör att livet i stort sett blir omöjligt. Speciellt för stadsmänniskor.

Yup. Enda lösningen jag ser på det är att fler kanaler måste byggas upp dit de som drabbas kan söka sig, då det ofta lär röra sig om just de som inte förstått vilka krafter det faktiskt är som motarbetar en. Att hitta alternativa ekonomiska lösningar ser jag inte som realistiskt, då alla tänkbara sådana skulle erhålla likadant mottagande.

Om/när det väl sker kommer våldsamt motstånd antagligen att vara enda alternativet, vad man än tycker om det, vilket gör uppbyggda kommunikationskanaler till den främsta prioriteringen i form av förberedelse.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback