Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-06, 19:22
  #1
Medlem
Kan man ta emot meddelanden på whatsapp om batterisparläget är aktiverat? Gäller Iphone ska tilläggas.
Citera
2018-12-06, 22:38
  #2
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Kan man ta emot meddelanden på whatsapp om batterisparläget är aktiverat? Gäller Iphone ska tilläggas.

Ja.
Citera
2018-12-07, 05:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Ja.

Jag var ev lite otydlig. Får jag dina meddelande på whatsapp när du skickar dem, eller bara när jag själv går in i whatsapp och uppdaterar?

Hörde att pushfunktionen inaktiveras och att jag får skickade meddelanden först när jag själv refreshar i appen. Batterisparläget stänger av pushhämtningar och automatiska hämtningar. Hoppas du förstår vad jag menar.
Citera
2018-12-07, 09:55
  #4
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Jag var ev lite otydlig. Får jag dina meddelande på whatsapp när du skickar dem, eller bara när jag själv går in i whatsapp och uppdaterar?

Hörde att pushfunktionen inaktiveras och att jag får skickade meddelanden först när jag själv refreshar i appen. Batterisparläget stänger av pushhämtningar och automatiska hämtningar. Hoppas du förstår vad jag menar.

Jag använder alltid energisparläget och har aldrig haft problem med att få meddelanden via whatsapp. Du kan testa nästa gång du är med en kompis.
Citera
2018-12-10, 09:52
  #5
Medlem
Enklast är väl att prova. På min Samsung tror jag inte det fungerar - den stänger av all bakgrundsdata förutom korta "bursts" den släpper igenom ett par ggr i timman. Så man får meddelanden, men fördröjt.

Låt en kompis försöka ringa Whatsappsamtal till din lur när den är i batterisparläge och har legat orörd några minuter (samma signalering som meddelanden.) Ringer den/ ringer den inte vet du det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback