Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-06, 18:36
  #1
Medlem
Jag vill gärna ha tag i dagens alla avslut för ett bolag i OMXS30 (allihop). Alternativt kurs och volym varje minut eller liknande. Måste kunna laddas ner och helst automatiskt så jag slipper göra det här varje dag manuellt. Jag vill alltså göra ett skript för att ladda ner allt i hop varje dag.

Det vore naturligtvis ännu bättre om det fanns dagsförlopp för flera dagar tillbaka, men det förväntar jag inte att hitta. Inte för svenska aktier.

På Nordnet kan man ladda ner detta som en html-fil (ett bolag, alla dagens avslut). Jag kommer att använda den om inte jag hittar något bättre. Skulle helst haft data som en csv-fil och inte en komplicerad html-fil med fel.

Finns det någon quant här som redan har gjort det här? Och som kanske har en massa datafiler på sin pc? Det är inte bara dagen i dag som intresserar mig utan 1-2 månader tillbaka är också nyttigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback