Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-06, 18:05
  #1
Medlem
Hallå!
Är tjej på 25 år med lyckat jobb på mitt drömbolag.

Jag har gjort en tråd förut om att jag känner mycket ångest, tagit massa oxy jag fick när ja bröt benet. Men tog dem efter, ca 15 st och drack vin. Somna kl 21 vakna 15.00 dagen efter, och jag är morgonpigg. Haft ca 4 liknande situationer till.

Men, jag tänker seriöst varje dag att de vore skönt att dö- skulle dock aldrig göra så mot min familj.

Mitt liv är så tråkigt, varje morgon vill jag bara ligga kvar i sängen och kolla serier. Jag har ingen ork eller lust till något.

Varje dag känns det som att ingen bryr sig om mig, mina kompisar tycker jag är otillräcklig, min chef, osv.

Jag kan börja böla om jag kollar sociala medier, ser att alla har askul men ja ligger själv i soffan ( vilket jag längtade efter för ca 2 år sen) fan är problemet?

Är jag deprimerad? Man får ju ingen jävla hjälp hos vården, väntetider osv. Funtar på att lägga in mig på psyket istället..
Citera
2018-12-06, 18:10
  #2
Medlem
Kanske ska knapra lite piller istället först?
Citera
2018-12-06, 18:19
  #3
Medlem
Ducken11s avatar
Du vill inte ha tråkigt, samtidigt vill du bara ligga i sängen o göra ingenting.
Din enda lösning är att försöka hitta nöje i att göra ingenting.

Tror ditt problem är att du inte vill ta ansvar för hur du lever ditt liv, väldigt ofta känner jag likadant.

Att konsumera 15st oxy blandat med alkohol låter inte som ett särskilt hälsosamt beteende, försök fly vardagen med något mer produktivt kanske?
Citera
2018-12-06, 18:51
  #4
Medlem
elopis avatar
Skaffa en katt.

Bryr du dig om dig själv? Tänkte eftersom ingen annan gör det.
Citera
2018-12-06, 18:58
  #5
Medlem
strecketss avatar
Jämför inte ditt vardagliga liv med fejklivet många porträtterar på sociala medier. Inse att folk lägger upp bilder på de bästa stunderna i livet. Det innebär verkligen inte att deras liv ser ut så under 99% av deras övriga tråkiga vardag.

Har du något förhållande?
Annars kan du börja där, många verkar finna belåtenhet av partner och barn.

Dessutom verkar du jobba på ditt "drömbolag". Det måste väl betyda något. Det är viktigt med perspektiv ska du veta. Ta tjänsteledigt och åk till något skitland så kommer du inte gnälla på ett bra tag kan jag lova.
__________________
Senast redigerad av streckets 2018-12-06 kl. 19:02.
Citera
2018-12-06, 19:04
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
Du vill inte ha tråkigt, samtidigt vill du bara ligga i sängen o göra ingenting.
Din enda lösning är att försöka hitta nöje i att göra ingenting.

Tror ditt problem är att du inte vill ta ansvar för hur du lever ditt liv, väldigt ofta känner jag likadant.

Att konsumera 15st oxy blandat med alkohol låter inte som ett särskilt hälsosamt beteende, försök fly vardagen med något mer produktivt kanske?

Exakt så! Jag vill inte ta ansvar för hur mitt liv är, och hoppas bara på att något blir bättre. Jo men vad kan det vara, jag har provat träning och det hjälper inte...
Citera
2018-12-06, 19:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elopi
Skaffa en katt.

Bryr du dig om dig själv? Tänkte eftersom ingen annan gör det.


Folk bryr sig säkert, det är mer mina tankar som säger att ingen gör det. Jag bryr mig typ inte ett skit om mig själv, min hälsa.
Citera
2018-12-06, 19:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av streckets
Jämför inte ditt vardagliga liv med fejklivet många porträtterar på sociala medier. Inse att folk lägger upp bilder på de bästa stunderna i livet. Det innebär verkligen inte att deras liv ser ut så under 99% av deras övriga tråkiga vardag.

Har du något förhållande?
Annars kan du börja där, många verkar finna belåtenhet av partner och barn.

Dessutom verkar du jobba på ditt "drömbolag". Det måste väl betyda något. Det är viktigt med perspektiv ska du veta. Ta tjänsteledigt och åk till något skitland så kommer du inte gnälla på ett bra tag kan jag lova.


Det är sant, men att ta bort medier funkar inte så den ångesten kommer alltid finnas där. Jag har inget förhållande, men något jag längtar efter. Har dock varken lust eller ork att gå på någon dejt, ställer seriöst in en timme innan.

Mitt drömbolag utåt, men egentlien hade ja seriöst kunnat sälja smooties på en båt någonstans. Funkar dock inte ekonomiskt tyvärr..
Citera
2018-12-06, 19:08
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ralphwiggum88
Kanske ska knapra lite piller istället först?

Hade garanterat gjort om jag hade fler, utan tvekan. Tro mig, gått till vårdcentralen ett par ggr för att få något utskrivet
Citera
2018-12-06, 19:14
  #10
Medlem
strecketss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12anonym
Det är sant, men att ta bort medier funkar inte så den ångesten kommer alltid finnas där. Jag har inget förhållande, men något jag längtar efter. Har dock varken lust eller ork att gå på någon dejt, ställer seriöst in en timme innan.

Mitt drömbolag utåt, men egentlien hade ja seriöst kunnat sälja smooties på en båt någonstans. Funkar dock inte ekonomiskt tyvärr..

Du behöver inte ta bort dina konton. Spendera bara inte så jävla mycket tid där.

Ställ inte in dejterna nästa gång. Handling är allt. Jag lovar att du kommer må mycket bättre om du tar tag i ditt liv. Det hjälper att ha någon mentalt stabil som exempelvis partner eller vän som hjälper en på traven. Sätt dig i situationer där saker och ting händer. Skaffa dig ett rikt socialt liv. Sitt inte hemma deppig, ältandes och gnällandes. Det tar dig ingenstans.

Knark och alkhol dämpar sinnet. Det fixar inga problem. Det lindrar symptomen. När kicken är över så är du tillbakas på samma miserabla plats du var på och så börjar cykeln om igen.
__________________
Senast redigerad av streckets 2018-12-06 kl. 19:18.
Citera
2018-12-06, 21:01
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av streckets
Du behöver inte ta bort dina konton. Spendera bara inte så jävla mycket tid där.

Ställ inte in dejterna nästa gång. Handling är allt. Jag lovar att du kommer må mycket bättre om du tar tag i ditt liv. Det hjälper att ha någon mentalt stabil som exempelvis partner eller vän som hjälper en på traven. Sätt dig i situationer där saker och ting händer. Skaffa dig ett rikt socialt liv. Sitt inte hemma deppig, ältandes och gnällandes. Det tar dig ingenstans.

Knark och alkhol dämpar sinnet. Det fixar inga problem. Det lindrar symptomen. När kicken är över så är du tillbakas på samma miserabla plats du var på och så börjar cykeln om igen.

Stort tack för dina svar! Det hjälpte! Du har helt rätt. Jag måste ju göra något åt det här, inte bara älta runt!
Citera
2018-12-06, 21:23
  #12
Medlem
Kanske kolla dina sköldkörtelvärden? Att ha fel på sköldkörteln kan få vem som helst totalt ur balans.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback