Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-12-08, 22:08
  #25
Medlem
Kgjjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Problemet har drabbat mig (bokstavligt talat) också! Särskilt enerverande är det när man möter tre personer som går på ett led och på så sätt täcker hela trottoaren. Tycker de att man ska hoppa ut i trafiken för att de ska komma förbi? I de fallen, när kollision uppstår eftersom jag vägrar äntra vägbanan, trycker jag till lite extra med axeln för att visa vem det är som bestämmer.

Ibland brukar jag helt enkelt stanna någon meter ifrån dem och vänta tills de passerat. Då tvingas de väja. Bäst på att fatta att båda ska väja lika mycket när man möts är invandrarsnubbar. Sämst på det är svenska tjejer som verkligen har svårt för det här.
Håller med om invandrarsnubbar. Har inte märkt av det lika mycket från dem.
Citera
2018-12-08, 22:35
  #26
Medlem
Händer mig också väldigt ofta. Jag är en ganska lugn och tålmodig person i övrigt men dessa händelser får mig också att koka. Hur jäkla svårt ska det vara att visa en ömsesidig respekt? Och trots att man själv är den som får tryckas ut och flytta på sig är det som man får en blick att man nästan tagit för mycket plats. Helt sjukt.
Citera
2018-12-09, 02:15
  #27
Medlem
superfreak94s avatar
Det är inte invandrare eller så kallad respekt grappar jag har gått in i på stan, det är folk som ser helt normala och "hyggliga" ut det är det som är grejen, allt möjligt folk som bara inte kan gå normalt! Mitt exempel från centrum så var det en tjej i 35 åråldern med glasögon, såg ut som en plugghäst
Citera
2018-12-12, 21:21
  #28
Medlem
superfreak94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Igår och idag har jag tagit mig i rullstol mellan centralen och Badhusgatan, via Nordstan. Folk flyttar sig inte utan går rakt på rullstolen. Fullständigt bisarrt!
Det där var ju bara för jävligt att läsa, vilka totala rövskallar som inte ens respekterar folk med handikapp, precis den där "jag äger världen och här kommer jag fram rusandes" attityden många skithuvven har i vår stad!
Citera
2018-12-12, 21:26
  #29
Medlem
superfreak94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Problemet har drabbat mig (bokstavligt talat) också! Särskilt enerverande är det när man möter tre personer som går på ett led och på så sätt täcker hela trottoaren. Tycker de att man ska hoppa ut i trafiken för att de ska komma förbi? I de fallen, när kollision uppstår eftersom jag vägrar äntra vägbanan, trycker jag till lite extra med axeln för att visa vem det är som bestämmer.

Ibland brukar jag helt enkelt stanna någon meter ifrån dem och vänta tills de passerat. Då tvingas de väja. Bäst på att fatta att båda ska väja lika mycket när man möts är invandrarsnubbar. Sämst på det är svenska tjejer som verkligen har svårt för det här.
Ja att man möter folk som går i grupp som tar upp hela gatan och ingen har minsta omtanke på att lämna utrymme är sjukt vanligt! Jag tänker alltid på, under mina dåliga arga dagar, på vad en av colomibinemassakers mördare hade skrivit i sina memoarer i en dokumentär jag såg, nåt i stil med, "When im passing by a group of people taking up the whole sidewalk it makes me wanna grap an sawed-off shotgun and blast the head of one of the fucks, then say sorry i didn't see you there"
Citera
2018-12-13, 16:54
  #30
Medlem
zuperzums avatar
Är man inte sugen på att kramas är det inte skönt.
Citera
2018-12-13, 17:12
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superfreak94
Detta är något som får mitt blod att koka som inget annat!

Jag bor i Göteborg som är hem åt extremt mycket fult och efterblivet skräpfolk (inte lokalpatriot för fem-öre, trotts born & raised) och detta är något som händer mig konstant!!!

När jag möter folk, antingen själva eller i grupp på 2-3 pers händer det hela tiden att när jag går åt sidan eller i många fall vrider kroppen och nästan trygger mig mot väggar och gatuhörskanter möts av folk om inte har den minsta tanke på att gör detsamma utan bara går på en som ingenting, detta gäller både kvinnor och män.
Bara denna vecka har det hänt mig exakt varje fucking dag! Jag möter personer och vi har låt oss säga 4-6 meter bredd att dela på, jag går åt sidan så att jag går så långt åt en kanten jag bara kan, och ändå går fanskap rakt in i en och går inte åt sidan där jag lämnar all space i världen!
Och nej det är inte så att jag möter någon som går på högersidan och då byter till deras kant.


Nu tänker jag börja konfrontera dessa retards, med ord då, även om jag mesta av allt vill springa ikapp dem och ge dom en fet box i bakhövvet, och fråga hur fan dom tänker!

Nu bara en kvart sen på väg till min lokal ICA butik mot torget så kommer det en yngre tjej runt hörnet som har handlat och bär på en kasse, på torget bredvid ICA finns en tobaksaffär som har dörren uppställd och mellan dörren och väggen mellan torget är det säkert 15 meter bredd att dela på. Jag går så nära tobaksaffären jag kan och vi möts precis vid dörren, tro väl fan att denna efterblivna tjejen väljer att inte veja det minsta trotts att jag ger hon 14 meter att gå på åt andra hållet och när vi möts i dörren bokstavligt talat kryper jag längs dörren och ända går hon bara på att jag får hennes ica kasse rätt på benet!!! Jag vänder mig om och hojtar HELLO! WTF? med chans att hon inte fattar, Fick ett "höh" och en hjärndöd blick tillbaka. FUCK FOLK ASSÅ!

Tänker som sagt börja konfrontera dessa fittor till människor, män som kvinnor, och rapportera tillbaka här i tråden. blir det slagsmål så blir det... för jag är så trött och arg på denna skiten att jag exploderar
Inte för att jag siktar på dig men går du åt sidan så fortsätter jag rakt fram. Du o jag skulle mao inte krocka. Problemet är att du redan visat att du vek ner dig o för vissa personer så innebär det att du inte är värd att respekteras.
Jag tror mig ha koll på vilka du menar o jag gör tvärtom. I stället för att flytta mig för större grupper som tror sig ha rätten att ta mer plats än de behöver så går jag rakt fram o jävlar vad smidigt de gör en gång mellan sig själva.
Har aldrig krockat eller råkat ut för tjafs. På något konstigt sett så får de respekt för en om man inte viker sig.
Ps. Är du kvinna, blond o blåögd så är min taktik väldigt usel.
Citera
2018-12-13, 17:34
  #32
Medlem
Brunbeverns avatar
Ja det är märkligt att folk är så ouppfostrade så fort det kommer till såna här saker. För annars är svenskar generellt blyga och vågar inte ens stå nära varandra på busshållplatser. Men helt plötsligt när det gäller gångvägar och såna saker så blir folk helt omvända, då har de som fått någon minnesförlust över hur vett och etikett är och trots deras annars har en submissiv, mesig och blygsam personlighet så går de ändå runt och är douches på vägarna.

En riktig paradox. Någon som kan förklara varför ni är så motsägelsefulla? Var lite konsekventa. Antingen är man en douche eller så är man inte det, man kan inte cherry picka dem och vara det selektivt.

Citat:
Ursprungligen postat av superfreak94
Det är inte invandrare eller så kallad respekt grappar jag har gått in i på stan, det är folk som ser helt normala och "hyggliga" ut det är det som är grejen, allt möjligt folk som bara inte kan gå normalt! Mitt exempel från centrum så var det en tjej i 35 åråldern med glasögon, såg ut som en plugghäst

Precis, skulle du vara på en busshållplats exempelvis eller i annat sammahang så skulle samma person vara hur mjäkig och försiktig som helst. Då hade det inte accepterats att du stått 1 meter ifrån. Men ute på gångvägar däremot är det ok för vederbörande att gå in i en och nudda en till och med, som är långt mycket värre och mer respektlöst.

Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
TS, det är ju bara att sluta väja. I värsta fall så blir det en kollision, men ingen lär ju dö. Jag har nog för vana att alltid titta folk jag möter i ögonen så det kanske hjälper, men märker du att du har en bulldozer ankommande så rör dig bara åt sidan så pass mycket som är brukligt. Resten är ju upp till den som möter dig.

Den personen som går in i en kommer ju säkert skada sig om man säger så. Det är ju det som är det ironiska.

Men problemet är inte att man tror att det blir en kollision, utan det är dumheten i deras beteende. Varför planerar man inte och väjer ut på en gång, istället för att vänta till sista sekunden för att göra någon slags plötslig väjning mitt framför en?
__________________
Senast redigerad av Brunbevern 2018-12-13 kl. 17:40.
Citera
2018-12-13, 18:02
  #33
Medlem
Sådant här brukar i allmänhet lösa sig om man har bra hållning och för sig på ett självsäkert sätt. Folk kollar snabbt på en och gör ett medvetet eller undermedvetet beslut att ge vika eller inte. Eller så tänker de inte alls, vilket också är vanligt.

Brukar oftast ge utrymme till andra, tycker att det är självklart att man gör det för sina medmänniskor. Men alla tänker inte så. Förr i tiden när jag var mer osäker och argare så var det viktigare för mig att inte ge utrymme åt andra.

Däremot, i situationer där unga män går i en lång rad och tar upp hela gatan så går jag längst ut vid kanten på trottoaren. Jag tar upp en rimlig del av gatan, och nu är det upp till dem att inbördes lista ut vem av dessa små liv som måste lämna plats. Ofta så brukar de först inte visa några tecken på att ge mig utrymme, antar att det signalerar svaghet till resten av gruppen. Men dessa situationer slutar alltid med att någon flyttar på sig i sista sekund när de tillslut inser att de i annat fall kommer att kollidera med mig. Får mig alltid att småle inombords.
Citera
2018-12-13, 18:07
  #34
Medlem
Mad monks avatar
Dom är pack som sagt visa att du inte tolererar deras beteende.
Citera
2018-12-13, 18:41
  #35
Medlem
Timpsiiis avatar
Jag har en grundregel: Hålla till höger (som man brukar göra). Om inte personen som jag möter gör en ansträngning för att flytta på sig, då bryr jag mig inte heller om det och spänner till armen lite extra och ger dem en smäll när de går in i en. Brukar fungera rätt bra. Längtar tills den dagen någon som stirrar ner i sin telefon går in i en, stöter till, och tappar så att skärmen spricker.

Väldigt ofta verkar folk inte bry sig om att gå in i mig, men blir ändå arga när man själv inte viker undan som att de har någon slags förtur. Värsta sortens människor. På tunnelbanan ska vi inte prata om, där är det free-for-all. Det bästa jag vet är att gå in i folk som inte släpper ut folk ur vagnen innan de själva går på!

Jag bor i Stockholm, ni som bor här vet nog vad jag pratar om.
Citera
2018-12-13, 18:58
  #36
Medlem
lakritcs avatar
Kollar av om det kan vara en narkotikapåverkad eller på annat sätt skarp/farlig person. Om inte så håller jag samma fart och sätter axel mot axel.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback