Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-06, 17:03
  #1
Medlem
superfreak94s avatar
Detta är något som får mitt blod att koka som inget annat!

Jag bor i Göteborg som är hem åt extremt mycket fult och efterblivet skräpfolk (inte lokalpatriot för fem-öre, trotts born & raised) och detta är något som händer mig konstant!!!

När jag möter folk, antingen själva eller i grupp på 2-3 pers händer det hela tiden att när jag går åt sidan eller i många fall vrider kroppen och nästan trygger mig mot väggar och gatuhörskanter möts av folk om inte har den minsta tanke på att gör detsamma utan bara går på en som ingenting, detta gäller både kvinnor och män.
Bara denna vecka har det hänt mig exakt varje fucking dag! Jag möter personer och vi har låt oss säga 4-6 meter bredd att dela på, jag går åt sidan så att jag går så långt åt en kanten jag bara kan, och ändå går fanskap rakt in i en och går inte åt sidan där jag lämnar all space i världen!
Och nej det är inte så att jag möter någon som går på högersidan och då byter till deras kant.


Nu tänker jag börja konfrontera dessa retards, med ord då, även om jag mesta av allt vill springa ikapp dem och ge dom en fet box i bakhövvet, och fråga hur fan dom tänker!

Nu bara en kvart sen på väg till min lokal ICA butik mot torget så kommer det en yngre tjej runt hörnet som har handlat och bär på en kasse, på torget bredvid ICA finns en tobaksaffär som har dörren uppställd och mellan dörren och väggen mellan torget är det säkert 15 meter bredd att dela på. Jag går så nära tobaksaffären jag kan och vi möts precis vid dörren, tro väl fan att denna efterblivna tjejen väljer att inte veja det minsta trotts att jag ger hon 14 meter att gå på åt andra hållet och när vi möts i dörren bokstavligt talat kryper jag längs dörren och ända går hon bara på att jag får hennes ica kasse rätt på benet!!! Jag vänder mig om och hojtar HELLO! WTF? med chans att hon inte fattar, Fick ett "höh" och en hjärndöd blick tillbaka. FUCK FOLK ASSÅ!

Tänker som sagt börja konfrontera dessa fittor till människor, män som kvinnor, och rapportera tillbaka här i tråden. blir det slagsmål så blir det... för jag är så trött och arg på denna skiten att jag exploderar
Citera
2018-12-06, 17:10
  #2
Avstängd
huoranvittus avatar
Detta händer mig också nästan dagligen, eller i alla fall då jag är ute på stan och rör mig. Senast idag, faktiskt! Och den här gången var det några svenska ungdomar som gick som stolpskott och jag var tvungen att gå in i en med axeln, hade helt enkelt inte mer plats och jag vägrar att vrida på mig! För det mesta är det dock invandrare som gör så här men inte bara, det verkar gälla dom flesta men just invandrare upplever jag som ännu mer arroganta "här kommer jag och går på dig mannen". Brukar för det mesta gå in i dom eller stanna framför dom så dom tvingas gå förbi mig, men då kollar dom på mig som om jag är galen. Hur jävla svårt kan det vara att smidigt gå förbi en när man har flera meter på sig att avgöra hur den andra rör sig? Satan i helvete, ska vi börja slå dom på käften också? Alltså såväl invandrare som svenskar - alla ska med!?
Citera
2018-12-06, 17:11
  #3
Medlem
Haha det där händer mig ibland också, inte så extremt kanske, jag lyckas alltid undvika dem, men vissa personer siktar typ på en som målsökande missiler trots att man viker undan eller plingar långt i förväg med cykeln.
Citera
2018-12-06, 17:13
  #4
Medlem
sebastian66s avatar
Köp dig en stuga uppe i Norrland håll dig borta från folk.
Beställ Citygross matkasse så slipper du befinna dig ute bland folk.
Det är det bästa rådet jag kan ge dig just nu.
Snart är det helg njut och lev loppan
Citera
2018-12-06, 17:17
  #5
Medlem
maniacs avatar
Testa att gå rakt in i en hop människor med blicken fäst lååångt bort. Sakta inte av på stegen, håll god fart! Du kommer bli överraskad över hur många som flyttar på sig i absolut sista stund.
Kul som socialt experiment en gång eller två, annars är jag den som flyttar på mig och går vidare med mitt liv.
Citera
2018-12-06, 17:20
  #6
Medlem
Gå rakt in i dem ! Å tryck till lite med axeln när ni krockar !
Citera
2018-12-06, 17:23
  #7
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superfreak94
Detta är något som får mitt blod att koka som inget annat!

Jag bor i Göteborg som är hem åt extremt mycket fult och efterblivet skräpfolk (inte lokalpatriot för fem-öre, trotts born & raised) och detta är något som händer mig konstant!!!

När jag möter folk, antingen själva eller i grupp på 2-3 pers händer det hela tiden att när jag går åt sidan eller i många fall vrider kroppen och nästan trygger mig mot väggar och gatuhörskanter möts av folk om inte har den minsta tanke på att gör detsamma utan bara går på en som ingenting, detta gäller både kvinnor och män.
Bara denna vecka har det hänt mig exakt varje fucking dag! Jag möter personer och vi har låt oss säga 4-6 meter bredd att dela på, jag går åt sidan så att jag går så långt åt en kanten jag bara kan, och ändå går fanskap rakt in i en och går inte åt sidan där jag lämnar all space i världen!
Och nej det är inte så att jag möter någon som går på högersidan och då byter till deras kant.


Nu tänker jag börja konfrontera dessa retards, med ord då, även om jag mesta av allt vill springa ikapp dem och ge dom en fet box i bakhövvet, och fråga hur fan dom tänker!

Nu bara en kvart sen på väg till min lokal ICA butik mot torget så kommer det en yngre tjej runt hörnet som har handlat och bär på en kasse, på torget bredvid ICA finns en tobaksaffär som har dörren uppställd och mellan dörren och väggen mellan torget är det säkert 15 meter bredd att dela på. Jag går så nära tobaksaffären jag kan och vi möts precis vid dörren, tro väl fan att denna efterblivna tjejen väljer att inte veja det minsta trotts att jag ger hon 14 meter att gå på åt andra hållet och när vi möts i dörren bokstavligt talat kryper jag längs dörren och ända går hon bara på att jag får hennes ica kasse rätt på benet!!! Jag vänder mig om och hojtar HELLO! WTF? med chans att hon inte fattar, Fick ett "höh" och en hjärndöd blick tillbaka. FUCK FOLK ASSÅ!

Tänker som sagt börja konfrontera dessa fittor till människor, män som kvinnor, och rapportera tillbaka här i tråden. blir det slagsmål så blir det... för jag är så trött och arg på denna skiten att jag exploderar

Konfrontera? Vad håller du på med? Gå rakt fram istället! Jag försöker undvika att röra människor eftersom huvuddelen är äckliga och jag vill inte komma i kontakt med dem. Jag är dessutom ganska smidig så jag flyter fram som en dimma över golvet. Men när man ser att det är någon som inte har kontroll över sin kropp och inte kan anpassa sig till samhällets normer, då får man ju smälla tillbaka och trycka in den där tacklingen. Istället för att ligga och krypa längs med husväggar som du gör, så får du ju lägga in tacklingen när du märker att du möter någon som inte har någon respekt i sitt rörelsemönster. Tänk lite som när du slänger iväg en jabb, fast bara med axeln och inte hela armen/handen. Alltså vrid höften och tryck till i själva kontakttillfället så att det blir maximal impact. Du ska inte prata dem till rätta. Du ska bara gå framåt. Och om någon går som en popcornförsäljare i en hundratusenstad, då kommer de få känna av det.
Citera
2018-12-06, 17:35
  #8
Medlem
Du måste gå självsäkert och tydligt visa din plats på trottoaren. Tyvärr finns det massa idioter (tjejer som killar) som hela tiden spelar mindgames och försöker testa och trycka ner andra pga deras mindervärdeskomplex.
Citera
2018-12-06, 17:39
  #9
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superfreak94
Detta är något som får mitt blod att koka som inget annat!

Jag bor i Göteborg som är hem åt extremt mycket fult och efterblivet skräpfolk (inte lokalpatriot för fem-öre, trotts born & raised) och detta är något som händer mig konstant!!!

När jag möter folk, antingen själva eller i grupp på 2-3 pers händer det hela tiden att när jag går åt sidan eller i många fall vrider kroppen och nästan trygger mig mot väggar och gatuhörskanter möts av folk om inte har den minsta tanke på att gör detsamma utan bara går på en som ingenting, detta gäller både kvinnor och män.
Bara denna vecka har det hänt mig exakt varje fucking dag! Jag möter personer och vi har låt oss säga 4-6 meter bredd att dela på, jag går åt sidan så att jag går så långt åt en kanten jag bara kan, och ändå går fanskap rakt in i en och går inte åt sidan där jag lämnar all space i världen!
Och nej det är inte så att jag möter någon som går på högersidan och då byter till deras kant.


Nu tänker jag börja konfrontera dessa retards, med ord då, även om jag mesta av allt vill springa ikapp dem och ge dom en fet box i bakhövvet, och fråga hur fan dom tänker!

Nu bara en kvart sen på väg till min lokal ICA butik mot torget så kommer det en yngre tjej runt hörnet som har handlat och bär på en kasse, på torget bredvid ICA finns en tobaksaffär som har dörren uppställd och mellan dörren och väggen mellan torget är det säkert 15 meter bredd att dela på. Jag går så nära tobaksaffären jag kan och vi möts precis vid dörren, tro väl fan att denna efterblivna tjejen väljer att inte veja det minsta trotts att jag ger hon 14 meter att gå på åt andra hållet och när vi möts i dörren bokstavligt talat kryper jag längs dörren och ända går hon bara på att jag får hennes ica kasse rätt på benet!!! Jag vänder mig om och hojtar HELLO! WTF? med chans att hon inte fattar, Fick ett "höh" och en hjärndöd blick tillbaka. FUCK FOLK ASSÅ!

Tänker som sagt börja konfrontera dessa fittor till människor, män som kvinnor, och rapportera tillbaka här i tråden. blir det slagsmål så blir det... för jag är så trött och arg på denna skiten att jag exploderar

Taskig dag på jobbet ?

Ett tips från en 08a är att bara titta rakt fram o ignorera folk,de får fan flytta på sig. Problem löst
Citera
2018-12-06, 17:44
  #10
Medlem
Andersdamaans avatar
Man har väl krockat med en eller annan mobilzombie de senaste åren (Jag flyttar mig inte ur vägen för sådana robotar) men annars så har jag inte märkt speciellt mycket av det ts beskriver. Nu så är ju jag sällan nere i Sillstrypersta, men jag tycker inte man ser det fenomenet speciellt ofta där nere heller.

Tjejer med barnvagnar däremot är rena rama stridsvagnarna! Värst är det när dom går tre i bredd och blockerar hela trottoaren! Då brukar jag hojta till med "Ett led linje...MARSCH!!". Fungerar för det mesta, även fast en del övercurlade lattemammor kan se litet putta ut.
__________________
Senast redigerad av Andersdamaan 2018-12-06 kl. 17:48.
Citera
2018-12-06, 17:44
  #11
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superfreak94
Detta är något som får mitt blod att koka som inget annat!

Jag bor i Göteborg som är hem åt extremt mycket fult och efterblivet skräpfolk (inte lokalpatriot för fem-öre, trotts born & raised) och detta är något som händer mig konstant!!!

När jag möter folk, antingen själva eller i grupp på 2-3 pers händer det hela tiden att när jag går åt sidan eller i många fall vrider kroppen och nästan trygger mig mot väggar och gatuhörskanter möts av folk om inte har den minsta tanke på att gör detsamma utan bara går på en som ingenting, detta gäller både kvinnor och män.
Bara denna vecka har det hänt mig exakt varje fucking dag! Jag möter personer och vi har låt oss säga 4-6 meter bredd att dela på, jag går åt sidan så att jag går så långt åt en kanten jag bara kan, och ändå går fanskap rakt in i en och går inte åt sidan där jag lämnar all space i världen!
Och nej det är inte så att jag möter någon som går på högersidan och då byter till deras kant.


Nu tänker jag börja konfrontera dessa retards, med ord då, även om jag mesta av allt vill springa ikapp dem och ge dom en fet box i bakhövvet, och fråga hur fan dom tänker!

Nu bara en kvart sen på väg till min lokal ICA butik mot torget så kommer det en yngre tjej runt hörnet som har handlat och bär på en kasse, på torget bredvid ICA finns en tobaksaffär som har dörren uppställd och mellan dörren och väggen mellan torget är det säkert 15 meter bredd att dela på. Jag går så nära tobaksaffären jag kan och vi möts precis vid dörren, tro väl fan att denna efterblivna tjejen väljer att inte veja det minsta trotts att jag ger hon 14 meter att gå på åt andra hållet och när vi möts i dörren bokstavligt talat kryper jag längs dörren och ända går hon bara på att jag får hennes ica kasse rätt på benet!!! Jag vänder mig om och hojtar HELLO! WTF? med chans att hon inte fattar, Fick ett "höh" och en hjärndöd blick tillbaka. FUCK FOLK ASSÅ!

Tänker som sagt börja konfrontera dessa fittor till människor, män som kvinnor, och rapportera tillbaka här i tråden. blir det slagsmål så blir det... för jag är så trött och arg på denna skiten att jag exploderar


För att det står i koranen att dom ska mota ner kuffar i diket, var muslimen än möter dem, aldrig lämna plats åt kuffen

Hittar den inte just nu, men här är fler charmiga uppmaningar att döda/hata oss
__________________
Senast redigerad av flashblakk 2018-12-06 kl. 17:47.
Citera
2018-12-06, 17:50
  #12
Medlem
superfreak94s avatar
JA JAG ÄR FUCKING ARG, kul va.. nä men som sagt, jävligt aggro trådstart av mig var fan tvungen att skriva av mig om denna skiten! och du som skrev om att flytta till en stuga i skogen, ja tack det är precis vad jag vill och kommer göra när jag blivit äldre och har pengar till det! så bra tips! Människor blir galna av att bo tätt inpå varandra och lika så jag, speciellt när man som jag bor i en "storstad" och i en av sveriges mest notoriska miljonprograms förorter som jag, där jag kan höra grannen fisa i princip
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback